شناسهٔ خبر: 58914341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فاز نخست بزرگترین مگا ای سی یو شرق کشور به بهره برداری رسید

با حضور معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، فاز نخست بزرگترین مگا ای سی یو شرق کشور (اعطایی)در بیمارستان قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سعیدکریمی، معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در یک سال گذشته بیش از ده هزار و 800 تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید که از این میزان دو هزار و 800 تخت ویژه بود خاطر نشان کرد: تعداد تخت های picu  کشور نیز در یک سال اخیر به دو برابر افزایش یافته است.

کریمی با بیان اینکه در سال آینده نیز 9 هزار و 300 تخت دیگر نیز تجهیز خواهد شد خاطر نشان کرد: تسریع در تامین تجهیزات مورد نیاز از برنامه های وزارت بهداشت است و هر پروژه ای که بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، در خصوص تأمین تجهیزات موردنیازش اقدام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مشهد بعد از تهران دومین قطب درمانی کشور است و بسیاری از اتباع و بیماران غیرایرانی در این شهر درمان می‌شوند، گفت: در ماه‌های اخیر اقدامات شاخصی در جهت درمان بیماران مغز و اعصاب، بیماران سرطانی، بیماران دیالیزی و دیگر بیماران داشتیم و وظیفه ما است که تأمین نیازها را داشته باشیم.

کریمی تصریح کرد: ما توسعه و تقویت محصولات دانش بنیان را داشتیم که نمونه بارز آن گایدلاین‌ها بوده و در مجموع 378 محصول دانشی در حوزه نسخه نویسی و درمان اضافه شده است.

وی با ذکر این نکته که در حوزه درمان اقدامات شاخص بسیار زیادی داشتیم، تأکید کرد: از جمله شاخص‌ترین موارد می‌توانیم به برداشتن سقف و اصلاح برنامه قاصدک، نزدیک شدن بسیاری خدمات حرفه‌ای حوزه درمان در بخش‌های دولتی و خصوصی و رایگان شدن بیش از 200 دارو اشاره کنیم.

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) نیز با بیان اینکه در پیک های کرونا بخصوص پیک پنجم که آمار بیماران بدحال بسیار بالا بود، ضرورت ایجاد یک ای سی یو ویژه کرونا احساس شد که با همت خیر سلامت و همکاری معاون درمان وزارت بهداشت به ثمر نشست.

حسن خدا پرست با بیان اینکه فاز دوم این پروژه با 95 درصد پیشرفت نیز به زودی به بهره برداری می رسد، ادامه داد: بیمارستان قائم(عج)و امام رضا(ع) از مهمترین بیمارستانهای مرجع دانشگاه هستند که بیماران بدحال بسیاری به این مرکز ارجاع داده می شوند از همین رو  نیاز به وجود 50 تخت آی سی یو دیگر در این مرکز به شدت احساس می شد و با افتتاح این پروژه بخش قابل توجهی از نیاز این مرکز درمانی به بخش آی سی یو پاسخ داده خواهد شد.

خداپرست با اشاره به اینکه با توجه به فروکش کردن بیماری کرونا، در این mega icu بیماران بدحال بخش های داخلی و اعصاب تحت مراقبت قرار می گیرند، گفت: به دلیل کمبود تخت های بستری این بیماران در داخل بخش و اتاق ایزوله تحت مراقبت بودند که امروز امکان انتقال ارجاع آن ها به آی سی یو ایجاد شد.

وی افزود: کار ساخت این پروژه با حمایت خیر سلامت و تجهیز این مرکز توسط وزارت بهداشت صورت گرفته است.  

بهره برداری از دستگاه LTM بخش اطفال بیمارستان قائم (عج) 

دستگاه  LTM بخش اطفال بیمارستان قائم (عج) به منظور استفاده از روش های نوین درمانی بیماری صرع با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان قائم(عج) به بهره برداری رسید.

رئیس دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه بهره برداری از این دستگاه در گفت‌وگوبا خبرنگاران با اشاره به اینکه تشنج و صرع یکی از بیماریهای بسیار شایع به خصوص در کودکان است، اظهارداشت: در بسیاری از موارد مشکل بیماران با مصرف دارو مرتفع می شود ؛ اما در برخی از بیماران علی رغم مصرف دارو مشکل ادامه دار است و استفاده از این دستگاه که همزمان ویدئو و نوار مغز می‌گیرد به ما کمک می کند که کانون تشنج به خوبی شناسایی شود تا در صورت امکان با عمل جراحی بیمار بهبودی کامل پیدا کند .

پروفسور علی گرجی با اشاره به اینکه دستگاهی LTM  برای اطفال و پیدا کردن کانون تشنج مورد استفاده قرار می گیرد، گفت:  این دستگاه علاوه براین در مواردی که مشکوک به بروز تشنج هستیم کمک می کند که رخداد تشنج تشخیص داده شود.

وی گفت: دستگاهی LTMکه به وسیله ان  عمل فوق تخصصی انجام می شود توسط مهندسین ایرانی با هزینه یک سوم هزینه دستگاه های خارجی تولید شده است. 

انتهای پیام/282/.

نظر شما