شناسهٔ خبر: 58836883 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نافرمانی مدنی فلسطینیان در قدس اشغالی در مقابله با رژیم صهیونیستی + فیلم

فلسطینیان در شهرک‌‌های قدس اشغالی امروز در اعتراض به تشدید تجاوزگری‌ها و بازداشت‌های رژیم صهیونیستی دست به نافرمانی مدنی زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین و جنبش جوانان فلسطینی و اهالی شهرک‌های «شعفاط»، «جبل المکبر»، «الرام»، «عناتا» و «العیسویة» در قدس اشغالی از صبح امروز (یکشنبه، ۱۹ فوریه) علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و نهادهای سرکوبگر آن دست به نافرمانی مدنی زدند.

گروه‌های فلسطینی طی فراخوانی از کارگان فلسطینی خواستند که امروز به سر کار خود در سرزمین‌های اشغالی نروند و  با تحریم رژیم اشغالگر به هیچ طریقی از جمله معاملات رسمی، پرداخت قبوض، عوارض، مالیات و شهرداری با آن تعامل نداشته باشند.

نافرمانی مدنی شهروندان در قدس اشغالی در پاسخ به جنایات روزانه رژیم اشغالگر علیه مردم قدس و تمامی استان‌های فلسطینی اعم از کشتار، دستگیری و تخریب خانه‌ها و سرکوب‌ها و بازداشت‌های روزانه علیه فلسطینی‌ها در اردوگاه شعفاط و شهرک عناتا انجام می‌شود.

شهروندان فلسطینی با  راه‌های منتهی به اردوگاه شعفاط و ورودی شهرک عناتا اعتراض خود را به رژیم صهیونیستی نشان دادند. شهرک‌های جبل المکبر و الرام در قدس اشغالی نیز اعلام کردند که برای اعلام همبستگی با اردوگاه شعفاط به نافرمانی مدنی پیوستند.

نافرمانی مدنی فلسطینیان در قدس اشغالی

نظامیان اشغالگر شامگاه شنبه، 27 بهمن هفت جوان فلسطینی را در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منطقه باب العامود در قدس اشغالی ربودند.

نیروهای اشغالگر صبح دیروز شنبه با حمله به فلسطینیانی که برای مراسم سالروز مبعث حضرت رسول اکرم(ص) عازم مسجد الاقصی بودند، حمله کردند و چهار نفر از آنها را که همگی از اهالی قدس بودند، ربودند.

در همین حال فلسطینی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ عملیات مقاومتی علیه اشغالگران صهیونیست انجام دادند که شامل پنج عملیات تیراندازی، دو عملیات انفجار بمب، سه پرتاب کوکتل مولوتوف و آتش‌زدن یک ایست نظامی و خودروی نظامی و برافروختن آتش درگیری در ۱۴ نقطه تماس است.

همچنین درگیری‌هایی بین فلسطینیان و صهیونیست‌های اشغالگر در  محله‌های سلوان و العیزریه در بیت المقدس، راس کرکر، سلواد و اردوگاه «عفر» در شهر رام الله، قوصین در نابلس، ازون در قلقیلیه و باب الزاویه و بیت امر در شمال الخلیل روی داد.

نیروهای مقاومتی همچنین به سوی اشغالگران در ایست سالم و شهرک حومش و «مرج بن عامر در جنین، ایست صره و جبل جرزیم در نابلس تیراندازی کردند.

فلسطینی‌ها همچنین به سوی اشغالگران در قلقیلیه، واحد جنیس و اردوگاه العروب در الخلیل کوکتل مولوتوف پرتاب کردند.

<div id="video-display-embed-code_2866797"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4123007/2866797?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام

نظر شما