شناسهٔ خبر: 5879124 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

نام اصلي بنيامين بهادري چيست؟

بنيامين بهادري (وحيد بهادري) همسر مرحوم نسيم حشمتي و پدر بارانا بهادري است . وي متولد سال 1361 است.

صاحب‌خبر -
بنيامين بهادري با نام اصلي "وحيد بهادري" متولد ۱۸ شهريور ۱۳۶۱ در تهران و آهنگساز، خواننده و ترانه‌سراي ايراني موسيقي پاپ است.

بنيامين بهادري از کودکي علاقهٔ بسياري به فراگيري موسيقي داشت. ۱۶ساله بود که به شعر و موسيقي روي آورد.

در ۱۹سالگي به فراگيري گيتار پرداخت و قبل از شروع به کار حرفه‌اي به ترانه‌سرايي مي‌پرداخت و سپس به‌صورت حرفه‌اي آهنگ‌سازي را آغاز کرد. در اين مدت در چند آهنگ و ترانه با خوانندگان ديگرِ موسيقي پاپ همکاري داشت و يک آلبوم به نام "گلهاي رنگين‌کمان" براي کودکان ساخته و سرانجام با آلبوم ۸۵ خوانندگي را به‌صورت حرفه‌اي آغاز کرد.

وي تاکنون سه آلبوم به نامهاي بنيامين ۸۵ و بنيامين ۸۸ و بنيامين ۹۳ عرضه کرده و چندين تک‌آهنگ نيز ارائه داده‌است. او تاکنون در چندين کنسرت در ايران و خارج از ايران به اجراي زندهٔ برنامه پرداخته‌است.

بنيامين همچنين در کسوت معلمي در "مؤسسهٔ کارنامه" در يک دوره کلاس به نام "و اما بيان من" به تدريس ادبيات و جهان‌بيني و هنر و نگرش خاص خود به دنيا پرداخت.

در ۲۹ آذر ۱۳۹۲ بنيامين بهادري درحال رانندگي در يکي از خروجي‌هاي اتوبان همت دچار سانحهٔ تصادفي شد. در اين سانحهٔ رانندگي آسيبي به بنيامين بهادري و دختر ۲ساله‌اش "بارانا" وارد نشد، اما نسيم حشمتي، همسر وي، که پشت فرمان ماشين بود، جان خود را از دست داد. بعد از مرگ نسيم، بنيامين به ياد او آهنگي با عنوان "يه خونه" را اجرا کرد که اسم "نسيم" در آن به‌کار برده شده‌است: "آي نسيم، آهاي نسيم، نگو که ديگه به هم نمي‌رسيم".

اولين اثر رسمي بنيامين "آلبوم ۸۵" نام داشت. اين آلبوم که به‌صورت اتفاقي توسط تنظيم‌کنندهٔ آلبوم لو رفت، با ترانهٔ دنيا ديگه مثل تو نداره که با نام خاطره‌ها در آلبوم قرار داشت، شروع مي‌شد. شاعر ترانه‌هاي اين آلبوم سيد فريد احمدي و تنظيم اثر برعهدهٔ نيما وارسته بود.

دومين اثر بنيامين بهادري، که پس از کش‌وقوس‌هاي فراوان و بعد از بيش از ۱۰ بار به تعويق افتادن بالاخره در ۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ منتشر شد. برطبق روال آلبوم قبلي، نام اين آلبوم هم ۸۸ گذاشته شد و در همان روزهاي اول توجه همگان را به خود جلب کرد. بنيامين ۸۸ در عرض يک هفته توانست به فروش ۵۰۰٬۰۰۰نسخه‌اي دست پيدا کند که در نوع خود و در ايران که اکثر مخاطبان، آهنگ‌ها را از اينترنت دانلود مي‌کنند، يک فروش قابل توجه است

در مصاحبهٔ منتشرشده از بنيامين در ارديبهشت ۱۳۸۹، علي‌رغم اينکه وي آلبوم ۸۸ را يک آلبوم کاملاً حرفه‌اي قلمداد مي‌کند، اما آلبوم ۸۵ را به‌مراتب موفق‌تر و بهتر ارزيابي کرده‌است. اين آلبوم ۱۷ قطعه دارد و انتشار آن به‌طور همزمان در ايران و آمريکا انجام شد. انتشار آن را دو شرکت هنري به نام‌هاي "آواي نکيسا" (توزيع‌کننده در ايران) و "ترانهٔ شرقي" (توزيع‌کننده در آمريکا) بر عهده داشتند. شاعر ترانه‌هاي اين آلبوم سيد فريد احمدي و تنظيم بر عهدهٔ پيام شمس بود. آهنگسازي اين آلبوم نيز توسط خود بنيامين صورت گرفته‌است.

در سال ۱۳۸۴ آلبومي با اشعاري مذهبي و در وصف امام حسين و اهل بيتش که توسط فريد احمدي سروده شده‌بود ‌با صداي بنيامين روي سايت‌ها قرار گرفت که تا به امروز جزو پرمخاطب‌ترين ترانه‌هاي مناسبتي است.

در تاريخ چهاردهم اسفند ۱۳۹۲ سومين اثر بنيامين که شامل ۱۲ آهنگ است منشر شد. وي براي اولين بار عکس دخترش "بارانا" را که قرار بود به‌صورت سورپرايز براي طرفدارانش رونمايي کند بر روي جلد آلبوم خود قرار داد. يک عکس يادگاري نيز درون آلبوم قرار دارد. اشعار اين آلبوم را فريد احمدي سروده و تنظيم تمام قطعات را نيز نيما وارسته انجام داده‌است. اين آلبوم توسط مؤسسهٔ "هنر اول" و "آواي هنر" در سراسر ايران منتشر شده‌است. اين آلبوم در عرض ده روز در تمام کشور تمام شد و به تيراژ دوم رسيد.

او براي چند تن از خوانندگان ازقبيل ناصر عبداللهي و محمد امين اسدي و چند تن از خوانندگان جديدِ موسيقيِ پاپ ملودي و آهنگ ساخته‌است.

بنيامين از ۱ مي ۲۰۱۰ (۱۱ شهريور ۱۳۸۹) به مدت دو ماه و نيم در کشورهاي آمريکا و کانادا به اجراي کنسرت پرداخت که اولين نوبت برگزاري کنسرت وي در شهر لس‌آنجلس بود. شهرهاي بعدي که مي‌بايست بنيامين در آنها به اجراي کنسرت مي‌پرداخت عبارت بودند از: واشنگتن، نيويورک، دالاس، سن‌ديگو، شيکاگو، و بعد از ۳ هفته استراحت، در شهرهاي تورنتو، مونترال و ونکوور. در اين تور به‌دليل هزينهٔ بالاي اعزام و اسکان نوازنده در آمريکا و همچنين مشکلات احتماليِ رواديد براي گروه همراه، از اعزام نوازندهٔ ايراني خودداري شد و درعوض از نوازندگان آمريکايي کمک گرفته شد.

اجراي اين کنسرت با مخالفت‌هايي ازجانب چندين شبکهٔ تلويزيوني فارسي‌زبان لس‌آنجلس و گروههاي اپوزيسيون مقيم آمريکا همراه شد. با اين وجود، در تالار لس‌آنجلس و با حضور ۶۰۰۰ ايراني، اولين اجراي بنيامين انجام شد.

در مقابل سالن اجراي کنسرت نيز عده‌اي از مخالفان اجراي کنسرت اقدام به دادن شعار و اغتشاش کردند که با واکنش پليس لس‌آنجلس مواجه شدند. همچنين در برنامه‌اي از کانال يک از اينکه بنيامين در داخل ايران در مدح امام زمان مي‌خوانَد و در خارج نيز اقدام به اجراي کنسرت همراه با استقبال ايرانيان مقيم انجام مي‌دهد، انتقاد شده‌است.

تور سراسر جهان او همچنين در دو مرحله در شهرها و و کشورهاي مختلف اروپا ازقبيل کلن، لندن، استکهلم، آمستردام، هامبورگ و همچنين در قارهٔ استراليا و تاجيکستان، مالزي و دوبي به اجراي کنسرت پرداخته‌است.

تور سراسر ايران بنيامين مجموعه آثارش را در توري سراسري که از شيراز و گرگان و ساري تا بندرعباس و اروميه و چند شهر ديگر ادامه داشت برگزار کرد. او همچنين صدمين کنسرت خود را در مهرماه سال ۱۳۹۲ به‌صورت رايگان در کنار درياچهٔ چيتگر تهران برگزار کرد که با استقبال چندده‌هزار نفر از مخاطبان او اجرا شد.

نظر شما