شناسهٔ خبر: 58780435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

میرمحمدی خبر داد:

مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس جهت ارتقای خدمات درمانی روستاها و عشایر

صاحب‌خبر -
مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس جهت ارتقای خدمات درمانی روستاها و عشایر
خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 با اشاره به مصوبه کمیسیون گفت: در صورت تخصیص سهم یک درصد حوزه سلامت از مالیات بر ارزش افزوده، دست وزارت بهداشت برای اجرای برنامه های بهداشت و درمان در روستاها و عشایر و تجهیز دارو و پزشک در این مناطق باز می شود و خوشبختانه پیشنهاد کمیسیون بهداشت در این رابطه مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت
سید جلیل میرمحمدی میبدی به گزارش سرویس سیاسی آریا در گفت‌ وگو با خانه ملت با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه درباره تخصیص اعتبارات به بخش سلامت کشور گفت: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1400 مجلس، یک درصد از سهم 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده باید به حوزه سلامت اختصاص یابد.
وی تاکید کرد: به محض وصول این منابع به حساب خزانه داری کل کشور، خزانه داری مکلف است این منابع را مستقیم به ردیف هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده واریز کند. در واقع این منابع هیچ سقفی نداشته و به محض وصول، خزانه داری باید به ردیف های وزارت بهداشت واریز کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: متاسفانه این قانون مادر در سال های گذشته به خوبی اجرایی نشده است، با این حال برآورد و پیش بینی ما از این منابع یک درصدی، 50 هزار میلیارد تومان است که در سال گذشته بخش کمی از آن پرداخت شد.
میرمحمدی تاکید کرد: ما در جریان بررسی لایحه بودجه سال آتی پیشنهاد کردیم خزانه داری موظف باشد میزان وصولی این منابع را به صورت کامل به حساب وزارت بهداشت واریز کند.
وی با بیان اینکه این مسئله به تخصیص سازمان برنامه و بودجه هم نیاز ندارد، گفت: از این رو دست وزارت بهداشت برای اجرای برنامه های بهداشت و درمان در روستاها و عشایر و تجهیز دارو و پزشک در این مناطق باز می شود. وزارت بهداشت در صورت تخصیص این اعتبارات می تواند حتی شهرهای بالای 20 هزار نفر را نیز از لحاظ خدمات بهداشتی و درمانی تجهیز کند، خوشبختانه پیشنهاد کمیسیون بهداشت در این رابطه در بررسی تبصره 17 مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.
پایان پیام

نظر شما