شناسهٔ خبر: 58768453 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

ادامه روند ناکامی‌های نساجی و خداحافظی مطهری با مازندرانی‌ها

سپاهان با پیروزی در دربی اصفهان به صدر جدول تکیه زد

صاحب‌خبر -

 

سرویس ورزشی-
تیم فوتبال سپاهان با پیروزی مقابل ذوب‌آهن فاصله خود را با رقبا در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر افزایش داد.
پرونده بازی‌های هفته بیستم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر عصر دیروز با انجام سه دیدار بسته شد. در نخستین دیدار دیروز تیم مس کرمان میزبان نساجی مازندران بود و موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی برسد. در این مسابقه که از ساعت ۱۵ به قضاوت حسین زیاری و در ورزشگاه شهید باهنر آغاز شد، حسین زامهران (۲) برای نساجی گلزنی کرد و عارف رستمی (۳۰) و محمد قاسمی‌نژاد (۴۳) برای مس گلزنی کردند.در حالی که تنها یک دقیقه و چند ثانیه از شروع مسابقه نگذشته بود، تیم نساجی در میانه‌های زمین صاحب توپ شد. در این هنگام آرمان شهدادنژاد دروازه‌بان مس خروج اشتباهی از دروازه داشت و همین موضوع باعث شد تا زامهران با یک ضربه از فاصله دور برای نساجی گلزنی کند.مس اما در همان نیمه اول به مسابقه بازگشت و با گلهای رستمی و قاسمی‌نژاد از تیم میهمان پیش افتاد.
تیم نساجی با این شکست، به روند ناکامی‌هایش ادامه داد. آخرین بار تیم تحت هدایت حمید مطهری ۶ هفته پیش بود که به پیروزی رسید و از هفته چهاردهم، این تیم رنگ برد به خود ندیده است. این تیم در حال حاضر با ۲۲ امتیاز در رده دهم جدول جای دارد.مس کرمان هم که هفته گذشته تساوی ارزشمندی برابر گل گهر گرفته بود، با پیروزی دیروز ۱۸ امتیازی شد و علی‌رغم قرار گرفتن در رده چهاردهم جدول، به بقا در لیگ برتر امیدوار شد.
مطهری: جایگاهمان خوب است ولی می‌روم
حمید مطهری پس از باخت دو بر یک نساجی مازندران مقابل مس کرمان در هفته بیستم رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر تصمیم به استعفا از سرمربیگری مازنی‌ها گرفت.او در حالی از سرمربیگری نساجی استعفا داد که در اولین چالش سرمربیگری خود در این فصل هدایت نساجی مازندران را برعهده گرفت و در شرایطی که تیمش علی‌رغم نوسانی که در کسب نتیجه داشت، در پایان هفته بیستم جایگاه دهم را به خود اختصاص داد. سرمربی مستعفی نساجی که این خبر را در حاشیه نشست خبری بعد از بازی مقابل مس کرمان اعلام کرده بود، در این‌باره این‌طور گفته است: از هیئت مدیره تشکر می‌کنم و همین جا استعفای خودم را از سرمربیگری نساجی اعلام می‌کنم. امیدوارم این تیم روزهای خوبی را در آینده ببیند. هرچند با توجه به بودجه و بضاعتی که داریم جایگاهمان در جدول خیلی خوب است اما من ایده‌آل‌گرا هستم. دوست دارم تیمم برای رده‌های بالا بجنگد. این اتفاق نیفتاد. از همه تشکر و عذرخواهی می‌کنم. استعفای خودم را اعلام می‌کنم.
این استعفا در شرایطی شکل گرفته است که چندی پیش حدادیان مالک باشگاه نساجی قرارداد حمید مطهری را به مدت یک فصل دیگر تمدید کرده بود و انتظار می‌رفت او در لیگ بیست و سوم نیز کار را در این تیم دنبال کند.
تساوی بی‌فایده برای نفتی‌ها
دیدار تیم‌های انتهای جدولی صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در این بازی که از ساعت ۱۵ با قضاوت اشکان خورشیدی و در ورزشگاه بهنام محمدی آغاز شد، تلاش بازیکنان دو تیم ثمری برای گلزنی در پی نداشت.میلاد شیخ سلیمانی بازیکن تیم نفت مسجد سلیمان در وقت‌های اضافه نیمه دوم با دریافت کارت قرمز اخراج شد.تک امتیاز این مسابقه فایده چندانی برای دو تیم نداشت. نفت مسجد سلیمان با این نتیجه ۱۲ امتیازی شد و همچنان در قعر جدول باقی ماند. صنعت نفت هم با همین امتیاز و تفاضل گل بهتر یک پله بالاتر از نفت مسجد سلیمان قرار گرفت تا هر دو تیم کاندیدای جدی سقوط به لیگ دسته اول باشند.
دربی اصفهان صدر را زرد نگه داشت
اما دیدار پایانی هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به دربی اصفهان اختصاص یافت و دو تیم سپاهان و ذوب آهن از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که با پیروزی دو بر یک زردپوشان اصفهانی همراه بود.شهریار مغانلو (۵۰) و فرشاد احمدزاده (۵۴) برای سپاهان و محمدحسین اسلامی (۱۰) برای ذوب آهن گلزنی کردند.
گل زودهنگام ذوب آهن در ورزشگاه اختصاصی سپاهان باعث شد تا شاگردان ژوزه مورایس چهره سراسر هجومی بگیرند. حملات متوالی این تیم در همان نیمه اول باعث شد تا تیر دروازه ذوب آهن سه بار به لرزه در آید و حبیب فر‌عباسی بیشترین فعالیت را بین بازیکنان ذوب آهن در چارچوب دروازه میهمان داشته باشد. حضور فرعباسی باعث شد تا چهار موقعیت خطرناک این تیم با مهار او رو‌به‌رو شود تا ذوب آهن با چهره برنده راهی رختکن شود.
نیمه دوم نیز با بازی کاملاً یکطرفه سپاهان همراه بود تا بالاخره مغانلو بتواند گل تساوی را با ضربه سر محکم خود به تور دروازه فرعباسی برساند.تنها چهار دقیقه کافی بود تا گل پیروزی‌بخش سپاهان را فرشاد احمدزاده در دقیقه ۵۴ وارد دروازه ذوب‌آهن کند تا تماشاگران حاضر زیر باران نقش جهان اصفهان سر از پا نشناسند. در ادامه ذوبی‌ها قصد داشتند با ارسال‌های بلند خود روی دروازه میزبان خلق موقعیت کنند و در دقایق پایانی موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه پیام نیازمند ایجاد کنند اما مدیریت بازی از سوی شاگردان مورایس باعث شد تا این تیم به امتیاز ۴۲ در پایان هفته بیستم برسد و با سه امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس و استقلال در صدر جدول بماند.
سپاهان در حالی ششمین برد خود را کسب کرد که ذوب‌آهن در طول این مدت رنگ پیروزی را نچشیده است و با ۲۰ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول قرار بگیرد.
رقابت تنگاتنگ برای آقای گلی
گلزنی مهاجم تیم فوتبال سپاهان در دربی اصفهان باعث صعود او به صدر جدول آقای گلی لیگ برتر شد.زردپوشان اصفهانی که با نتیجه 2 بر یک ذوبی‌ها را شکست دادند حالا با ۴۲ امتیاز نه تنها در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفتند بلکه باعث صعود مهاجم بلندقامت خود به رتبه نخست آقای گلی شدند. حالا مغانلو با ۷ گل زده در فصل جاری کنار عارف رستمی(مس کرمان) قرار گرفت تا برای تصاحب کفش طلا رقابت کنند.

نظر شما