شناسهٔ خبر: 58725853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خدمات‌رسانی شبانه روزی ۵۴۰ راهدار در همدان

همدان-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: با توجه به تداوم بارش سنگین برف در محورهای مواصلاتی به‌خصوص گردنه های استان، ۵۴۰ راهدار با تجهیزات کامل بصورت شبانه روزی در حال خدمات‌رسانی هستند.

صاحب‌خبر -

«صفر صادقی راد» روز یکشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۴۰ نیروی راهداری با تامین تجهیزات مورد نیاز در ۳۵ راهدارخانه ثابت و سیار محورهای مواصلاتی استان مستقر شده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۶۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری مشغول برف روبی جاده های استان هستند و با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری تمامی راه های استان باز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان اظهار داشت: نیروهای راهداری استان از شب گذشته تاکنون ۱۲ هزار تن ماسه و نمک برای تمامی محورهای ارتباطی استان استفاده کرده‌اند.

صادقی راد با اشاره به اینکه تمامی جاده‌های این استان به رغم بارش مداوم برف، باز است به مردم توصیه کرد که از سفرهای غیر ضرور اجتناب کرده و در صورت سفر، زنجیر چرخ و مواد غذایی کافی همراه داشته باشند و در صورت هر گونه مشکل در جاده‌ها و یا قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ راهداری تماس بگیرند.

استان همدان داری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده و ۱۷ گردنه برفگیر به طول ۲۴۵ کیلومتر است که گردنه اسدآباد از جمله محورهای کوهستانی و سخت گذر استان در فصل زمستان محسوب می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: به دنبال ورود یک سامانه بارشی به استان، بارش برف پراکنده و کولاک که از بامداد امروز یکشنبه آغاز شده به تناوب تا چهارشنبه ادامه دارد.

محمدحسن باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده ابری، همراه با کولاک و بارش برف در بیشتر نقاط استان به ویژه در نیمه جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

وی آسمان استان را از صبح روز دوشنبه تا بعداز ظهر روز سه شنبه نیمه ابری همراه با بارش پراکنده برف پیش بینی کرد و افزود: بارش برف با شدت کمتر از سه شنبه شب تا ظهر چهارشنبه نقاط جنوبی استان را فرا می گیرد.

نظر شما