شناسهٔ خبر: 58713989 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بدون رسانه نمی‌توان ارزش‌های انسانی و اسلامی را به دنیا مخابره کرد

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه بدون رسانه نمی‌توان ارزش‌های انسانی و اسلامی را به دنیا مخابره کرد گفت: امروز رسانه جایگاه مهمی در ارسال ارزش‌های اسلامی و انسانی به عالم دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداو سیما ،حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری افزود: رسانه‌ها به ارزش‌های والای انسانیت توجه داشته باشند در این صورت است که رسالت اصلی خود یعنی ارسال پیام حقیقت به دنیا را انجام داده اند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: ارسال حقیقت آن چیزی است که دشمنان اسلام از آن هراس دارند چرا که اسلام همواره سرشار از ارزش‌های حقیقی، هدایت و حمایت از انسان‌های موحد است که به سمت تعالی، معنویت و خدا حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: در عصر حاضر که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترده شده اند، دشمن با استفاده از این بستر به دنبال دست یابی به اهداف خود در جهان اسلام است.

وی افزود: برای تقابل با کشور‌هایی که علیه وحدت امت اسلام برنامه ریزی می‌کنند، باید از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی استفاده و با تولید محتوا و برنامه‌های جریان ساز با تهدیدات دشمنان مواجهه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: ایجاد وحدت زمانی رخ می‌دهد که بتوانیم از ابزار‌های مشابه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای تقابل با تفرقه افکنی دشمن بهره بگیریم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: جهاد به معنی تلاش و کوشش جدی است، اما جهادی که در اسلام مطرح می‌شود؛ تلاش و کوشش جدی در برابر دشمن است و نمونه برجسته آن، جهاد نظامی و جهاد در میدان رزم است بنابراین امروز که میدان جهاد تغییر کرده و از عرصه نظامی به فضای مجازی، سایبر و رسانه منتقل شده است باید در این عرصه نیز جهادی وارد عمل شویم.

وی اضافه کرد: حقایق و مبانی امت اسلامی و امامین را باید در قالب جهاد تبیین و در رسانه به جهان مخابره کنیم.مواردی که موجب تفرقه می‌شود، شناسایی کنیم و در نظریه پردازی وحدت، امت و امامت کار‌های پژوهشی انجام شود.

شهریاری افزود: باید در صحنه عملیاتی مبارزه با دشمن حضور داشته باشیم و راه‌های نفوذ دشمن را شناسایی کنیم.

وی گفت: امروز دشمن از ابزار رسانه برای تفرقه افکنی و گسست در جوامع استفاده می‌کند، بنابراین باید ما نیز با ابزار رسانه به جنگ دشمن برویم.

شهریاری افزود: باید اقدامات موثر برای ایجاد وحدت انجام دهیم تا اگر دشمن فرصتی برای فتنه افکنی و ایجاد تفرقه در جهان اسلام به دست آورد با وحدت و بصیرت و آگاهی با آن مقابله کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برخی اقدامات ترویجی و حمایتی در کشور گفت: امروز که دشمن دچار مشکلات اقتصادی است، رسانه‌ها باید دقت کنند تا دشمن از این بستر سوء استفاده نکند و رسانه‌ها باید متصدی تبیین ارزش‌های اسلامی باشند و در این راه مجاهدانه فعالیت کنند.

 

نظر شما