شناسهٔ خبر: 58701010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هشت پیغام مردم به دشمن در راهپیمایی 22 بهمن امسال/ باوجود اختلاف سلیقه، وحدت در اصول، اتحاد ملی را رقم می زند

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی امسال به تشریح پیام حضور حماسی مردم در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن امسال پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) با بیان اینکه مردم ایران امروز عبادتی بزرگ را رقم زدند، اظهار داشت: دشمنان خودشان را کشتند تا مردم امروز به خیابان‌ نیایند، اما مردم حماسه‌ای دیگر آفریدند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی امروز هشت پیام دارد، تصریح کرد: زبان حال جمعیت امروز این است که ما نظام اسلامی را می‌خواهیم، به آن عشق می‌ورزیم، و تا پای جانمان، پای این پرچم الله اکبر ایستاده‌ایم.

 خاتمی، یکدلی، اتحاد ملی در کنار اختلاف سلیقه، وحدت در اصول، از دیگر پیام‌های راهپیمایی امروز دانست و گفت: همه کسانیکه در راهپیمایی امروز شرکت کردند، خواهان ایران سربلند، مقتدر و پیروز هستند.

امام جمعه موقت تهران، پیام دیگر مردم در راهپیمایی امروز را پیام وفاداری عنوان و تصریح کرد: مومنین پیمان‌شکنی نیستند و پای عهد خود می‌ایستند و از این پرچم دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: یک پیام هم شهدا برای دهه هشتادی‌ها دارند و آن، اینکه ما رفتیم تا دشمنان بر این کشور سلطه نداشته باشند، و این امانت را برای شما می‌گذاریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: پیام دیگر این اجتماع عظیم، پیام ولایت مداری است؛ چراکه، ولی فقیه ما، نائب امام است و همه بدانند، ولی فقیه ما تنها یک رهبر سیاسی نیست، رهبر ما جانشین امام زمان است و همه آنان که عشق به حضرت، ولی‌عصر دارند، رهبر را به عنوان جانشین ایشان می‌بینند.

وی با بیان اینکه 14 قرن است که شیعیان، اهل کوفه را نفرین می‌کنند، ادامه داد: چون سیدالشهداء جانشینش را به کوفه فرستاد و مردم کوفه به او بی‌وفایی کردند، اما شما مردم ایران، باوفائید و به یاری خداوند در روز ظهور پای کار ایشان ایستاده‌اید.

امام جمعه موقت تهران، پیام دیگر این اجتماع باشکوه را نفرت از استکبار، آمریکا، رژیم‌موقت و جعلی صهیونیست، و نوچه‌های آمریکاست که در طول این 44 سال از هیچ حمایتی فروگذار نکردند، داعش را به وجود آوردند، پس حضور این جمع، فریاد عالی مرگ‌بر آمریکا را دارد.

خاتمی با اشاره به مخالفت این مستکبرین با انرژی هسته‌ای ایران، تصریح کرد: امروز این جنایتکاران با موشک‌های بالستیک ایران مخالفند، اما مردم ما به آن‌ها این پیام را می‌دهد که ملت ایران خارج در گلو و استخوان در چشم شما خواهند ماند.

وی با اشاره به اغتشاشات امسال، تاکید کرد: اتاق فکر این اغشتاشات را منافقین، سلطنت طلبان و سلطه‌گران تشکیل دادند، اما ما با افتخار می‌گوییم که تیرشان به سنگ خورد و و در اهدافشان ناکام ماندند و خواهند ماند.

امام جمعه موقت تهران، نفرت مردم ایران از آمریکا و نوچه‌های او، ریشه‌ای عمیق دارد، و ملت ایران مثل سرو قامت کشیده در مقابل این‌ها می‌ایستند و معنای مرگ بر آمریکا این است.

وی گفت: پیام دیگر این اجتماع این است که با تمام توان از بازوان پرقدرت خویش، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، بسیج، حمایت کرده و حمایت می‌کند و حمایت خواهند کرد. می‌گویند سپاه سازمان تروریستی است، اما ملت ایران آمریکا را تروریست می‌داند، با به وجود آوردن نیروی همچون داعش. ملت ایران سپاه را قهرمانان حریم‌ملت می‌داند، و ملت این پیام را به دشمنان داد که مدافع نیرو‌های مسلح به خصوص سپاه است.

خاتمی، پیام دیگر راهپیمایی عظیم امروز را بسیج شدن همه مسئولان برای کاهش آلام مردم اعلام و تصریح کرد: نمی‌گوییم نقد نکنید، اما باید منصف بود، در همین زلزله خوی، مسئولین این امر را نشان دادند، اما دشمن می‌خواهد اعتماد بین مردم و‌مسئولین را از بین ببرند، اما مردم می‌دانند که مسئولان خدمتگذار مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه این نظام مقدس به جانمان بسته است، گفت: ما تا آخرین نفس و قطره خون از این نظام مقدس حمایت خواهیم کرد.

پایان پیام/

نظر شما