شناسهٔ خبر: 58656327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گرامیداشت استاد دکتر رجبی مشهدی در مشهد

مراسم نکوداشت استاد پیشکسوت دکتر محمدتقی رجبی‌مشهدی به پاس نیم قرن تلاش در عرصه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،  این مراسم با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جمعی از مسئولان استانی، اعضای هیات علمی و معاونان و مدیران دانشگاهی در تالار شهید چمران بیمارستان قائم (عج) برگزار شد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم گفت: این دانشگاه افتخار حضور شخصیت‌های تاثیرگذار بسیاری را دارد و دکتر رجبی مشهدی از جمله این بزرگان است که نیم قرن تلاش خستگی‌ناپذیر در سطوح استانی، ملی و بین‌المللی داشته است.
 
دکتر محمدعلی کیانی با بیان اینکه ما مدیون اساتید فاخر عزیز و زحمتکش هستیم، افزود: برگزاری یادمان استاد فرهیخته دکتر فرهودی و دکتر فتاحی معصوم در ۲۳ آذر ماه، سالروز واقعه تاریخی بیمارستان امام رضا (ع) نخستین گام از تجلیل از پیشکسوتان بود و اکنون بسیار مفتخریم که در ایام الله دهه مبارک فجر و در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی محفل نکوداشت دکتر رجبی مشهدی را برگزار کردیم.
 
وی افزود: بنا داریم یادمان اساتید چهره‌های ماندگار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد کنیم و قطعاً این برنامه‌ها را استمرار خواهیم داد و برای افتخار آفرینان حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم فیلم‌های مستند ساخته می‌شود تا الگویی برای جوانان آینده‌ساز جامعه باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه من افتخار شاگردی استاد رجبی را داشتم، شخصیت فرهیخته‌ای که نیم قرن تلاش خستگی ناپذیر در سطوح استانی، ملی و بین‌المللی داشته است، گفت: استاد رجبی در قبل و بعد قبل انقلاب، سابقه اجرایی ریاست دانشگاه و دانشکده را بر عهده داشت و در دوران دفاع مقدس هم حضوری پررنگ داشت و پشتیبان رزمندگان مجروح بود و این پزشک پیشکسوت به معنای واقعی یک خادم مردم در حوزه سلامت بود.
 
پیشکسوت گروه جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از بزرگترین افتخاراتم درمان دست شهید سلیمانی در دوران جنگ تحمیلی بود، شخصیت محبوبی که در جبهه مقاومت و به دست آمریکای جنایتکار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
دکتر محمدتقی رجبی‌مشهدی افزود: من از همان سال‌های اولیه انقلاب و حتی قبل از انقلاب به دنبال آن بودم تا در مسیری که از سوی امام راحل (ره) تبیین شده بود گام بردارم و خدمتگزار مردم باشم.
 
وی اضافه کرد: در دوران رژیم شاهنشاهی و قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در یاری‌رسانی به مردم زلزله زده طبس مشارکت داشتم و همزمان با این کار در جریانات مبارزاتی علیه رژیم شاهنشاهی حاضر بودم و چندین بار توسط نیرو‌های رژیم زندانی و شکنجه شدم، اما هیچگاه تسلیم خواسته آنان نشدم و از مسیر ولایت فاصله نگرفتم.
 
پیشکسوت گروه جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برخی مواقع پیش می‌آید که در جهت خواست مردم عمل نماییم، بیان کرد: من علاقه وافری داشتم که در رشته اطفال و در کنار استاد خوارزمی تحصیل کنم، اما با توجه به نیازی که در رشته جراحی عمومی بود، در این رشته تحصیل کردم تا بتوانم در خدمت مردم باشم و یکی از بزرگترین افتخاراتم درمان دست شهید سلیمانی در دوران جنگ تحمیلی بود، شخصیت محبوبی که در جبهه مقاومت و به دست آمریکای جنایکار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
دکتر رجبی‌مشهدی با بیان اینکه دشمنان در جهت اختلاف انداختن میان افراد مختلف جامعه تلاش می‌کنند و همه این نقشه‌های شوم با هنر امام خمینی (ره) نقش بر آب شد و پس از ارتحال ایشان هم این کار به‌خوبی توسط مقام معظم رهبری انجام شده است، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال بار دیگر شاهد اتحاد و همدلی ملت ایران و ناکامی بیش از پیش دشمنان خواهیم بود.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دکتر رجبی‌مشهدی با وجود تحریم‌های ظالمانه در حوزه سلامت توانست کار‌های بسیار بزرگی در حوزه‌های آموزش، پژوهش و درمان انجام دهد و معتقدیم که امثال این شخصیت فرهیخته نباید پس از بازنشستگی کنار گذاشته شوند.
 
حجت‌الاسلام سیدمحمود طباطبایی اظهار کرد: هویت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به داشتن پزشکان زیاد نیست، بلکه به داشتن چهره‌های تاثیرگذار همچون دکتر رجبی‌مشهدی است و ما باید همواره قدردان اساتید فرهیخته باشیم.
 
وی بیان کرد: معتقدیم که باید طبق سند دانشگاه اسلامی بهترین برنامه‌ها را در جهت تکریم از اساتید فرهیخته و تاثیرگذار برگزار نماییم.

نظر شما