شناسهٔ خبر: 58648344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی :

رشد ۴۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی شهرک‌های کشاورزی در دولت سیزدهم

یزد- ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اعتبارات بخش عمرانی و تملک دارایی این شرکت در دولت سیزدهم ۴۰۰ درصد نسبت هشت سال گذشته رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

علیرضا بزرگی سه‌شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: این رشد اعتبارات یک رکود است که نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌ها در بخش کشاورزی دارد.

وی با تبیین رویکرد دولت سیزدهم در بخش کشاورزی اظهار کرد: در حوزه بهره برداری و واگذاری اراضی نیز فعالیت انجام شده در این دولت نسبت به هشت سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است به طوری که شاهد افزایش صد درصدی در این زمینه بوده ایم.

بزرگی ادامه داد: در دولت سیزدهم با توحه اعتباراتی که در نظر گرفته شده، بخش عمدای از شهرک های کشاورزی که زیرساخت‌های آنها نیمه تمام و یا آغاز نشده باقی مانده بود، به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان فعالیت ۹ ساله شرکت شهرک های کشاورزی کشور افزود: در سطح کشور ۴۰ هزار هکتار اراضی تحت اختیار این شرکت است که در سه بخش گلخانه ای ، شیلاتی و دام و طیور تقسیم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: اقتصاد دریایی در حوزه شهرک‌های شیلاتی باید جدی گرفته شود زیرا اشتغال ارزان ، پایدار و ارزآوری قابل توجهی را به دنبال دارد و ۲۵ هزار هکتار از اراضی این شرکت مربوط به بخش شیلاتی است و همچنین توسعه گلخانه های نیز در این دولت به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و هم اکنون ۱۱ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شرکت به بخش گلخانه ای اختصاص یافته است.

بزرگی اراضی اختصاص یافته به بخش دام و طیور را ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: امروز بزرگترین زنجیره تخم مرع کشور که حدود هفت درصد تولید این بخش را انجام می دهد در شرکت شهرک های کشاورزی و در یک نقطه ایجاد شده است.

وی یادآور شد: ۱۷۰ شهرک گلخانه‌ای، ۱۵ شهرک شیلاتی و ۳۵ شهرک دامپروری در بخش دولتی و تقریباً یکصد شهرک بخش خصوصی کشاورزی در کشور وجود دارد و یکی از رویکردهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه شهرک های خصوصی در این زمینه است .

بزرگی در رابطه با ارزیابی وضعیت پروژه های کشاورزی در یزد گفت: استان یزد نمادی از بهره وری در حوزه کشاورزی است و با توجه به محدودیت هایی که در این استان به خصوص در مسئله آب وجود دارد ، در حوزه کشاورزی خوش درخشیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: تزار کشاورزان یزدی در حوزه طیور و گلخانه بالا است و امید است که این توسعه ادامه داشته باشد و فرصت شغلی در این استان فراهم کند.

در جریان سفر یک روزه مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی چند پروژه این حوزه در شهرستان های مختلف استان یزد مورد بهره برداری قرار گرفت.

نظر شما