شناسهٔ خبر: 58648043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سامانه شفافیت شهرداری بوشهر رونمایی شد

بوشهر_ایرنا_ شهردار بوشهر گفت: سامانه شفافیت شهرداری بندر بوشهر به عنوان یکی از مطالبات شهروندان و وعده شورای شهر بوشهر رونمایی شده و بزودی پس از بارگذاری اطلاعات در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

حسین حیدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با راه‌اندازی کامل سامانه شفافیت، شهروندان از تمامی اقدامات شهرداری بوشهر اطلاع پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: شهروندان همچنین می‌توانند با مراجعه به این سامانه در بیش از ۴۰ حوزه کاری آخرین اقدامات و اطلاعات موردنیاز را از شهرداری بوشهر دریافت کنند.

شهردار بوشهر تصریح کرد: در سامانه شفافیت اطلاعاتی پیرامون آگهی مناقصه‌ها، مزایده‌ها و استعلام‌ها، اسناد قرارداد مناقصه‌ها، طرح‌ها، بسته‌های سرمایه گذاری و اسناد قراداد سرمایه گذاری، آگهی فروش املاک و مستغلات، عملکرد بودجه در سال‌های اخیر گذشته، اطلاعات طرح تفصیلی و اسناد قرارداد فروش املاک بارگذاری می‌شود.

وی گفت: با توجه به قول شهرداری بوشهر برای راه اندازی سامانه شفافیت تا پیش از فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اکنون مایه مباهات است که این مهم براساس قول از پیش داده شده محقق شده است.

حیدری یادآور شد: در این سامانه ساز و کار لازم فراهم شده تا مردم بتوانند نظرات خود را برای هر چه بهتر شدن برنامه‌های شهرداری بارگذاری کنند.

شهردار بوشهر گفت: در رویکرد شهرداری بوشهر شهروند شهردار مورد توجه ویژه است چراکه اعتقاد داریم هر شهروند می تواند در نقش شهردار خود ظاهر و ایده های سازنده برای عمران و آبادانی شهر داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه سامانه شفافیت بتازگی آغاز به کار کرده اطلاعات تعریف شده برای سامانه ظرف چند روز آینده بر بستر این سامانه بارگذاری و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

حیدری اظهار کرد: با هدف تسهیل در دسترسی شهروندان به سامانه شفافیت شهرداری آدرس این سامانه در سایت اطلاع رسانی شهرداری بوشهر نیز قرار می‌گیرد.

وی افزود: شهرداری بوشهر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز دستاوردهای ارزشمندی دارد که بزودی جزئیات آنها برای شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

حیدری عنوان کرد: یکی از این دستاوردها تکمیل و راه اندازی سامانه‌ دوربین‌های کنترل سرعت است که به مدیریت جریان ترافیک و پیشگیری از سوانح رانندگی کمک شایانی می کند و اجرای فاز جدید آن نیز ظرف چند روز آینده شروع می‌شود.

نظر شما