شناسهٔ خبر: 58631247 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت سوریه: قدردان کمک های ایران به زلزله زدگان هستیم

تهران-ایرنا- معاون وزیر بهداشت سوریه با اشاره به اینکه استان های حلب و لاذقیه این کشور بیشترین خسارت ها از زلزله را متحمل شدند، از کمک های جمهوری اسلامی ایران و عراق به زلزله زدگان تقدیر و تشکر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد ضمیریه، معاون وزیر بهداشت سوریه امروز در گفت وگو با شبکه المیادین اعلام کرد که تا کنون ۷۶۹ نفر بر اثر حادثه زلزله جان باخته و ۱۴۴۸ نفر دیگر زخمی شده اند.

وی گفت: ما درحال نجات مردم زلزله زده هستیم و شرایط نامساعد آب و هوا کار تیم های نجات را دشوار کرده است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد که استان های حلب و لاذقیه بیشترین خسارت ها را دیده اند.

وی تاکید کرد که سوریه برای مدت های طولانی درگیر جنگ بوده و این کشور اکنون در تحت تحریم های اقتصادی است و این مسائل بر بحران زلزله تاثیرگذار است.

معاون وزیر بهداشت سوریه همچنین تاکید کرد که از تمام کشورهایی که به ما کمک کردند، تقدیر و تشکر می کنیم و درحال حاضر کمک هایی از ایران، الجزایر، تونس و عراق به ما رسیده است.

پیش از این «علی اصغر خاجی» و «گیر پدرسن» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در تماسی ویدیویی درخصوص سوریه و حادثه زلزله در این کشور گفت وگو کردند.

خاجی در این گفت وگو بر لزوم ارسال فوری کمک های بشردوستانه به زلزله زدگان سوریه تاکید کرد.

منابع خبری بامداد سه‌شنبه از ورود هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ایران برای مردم سوریه به فرودگاه دمشق خبر دادند.

هواپیمای ایرانی حامل ۴۵ تن کمک‌های غذایی، بهداشتی و دارویی است که وارد فرودگاه دمشق شد.

بر اساس این گزارش، «مهدی سبحانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه همزمان با ورود هوایپمای حامل کمک‌های بشر دوستانه در فرودگاه دمشق حضور داشت.

پیش تر رئیس سازمان هواپیمایی سوریه اعلام کرده بود که ۵ هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه از سوی ایران، امارات متحده عربی، روسیه و هند روز سه‌شنبه وارد فرودگاه دمشق و لاذقیه می‌شوند.

زلزله هولناک بامداد دوشنبه درجنوب ترکیه و شمال سوریه براساس آمار نهادهای رسمی دو کشور تاکنون در مجموع ۴۴۵۳ کشته برجای گذاشته و کار امدادرسانی و خارج کردن زلزله زدگان از زیر آوار همچنان ادامه دارد. نهادهای بین المللی و کشورهای جهان نیز ارایه کمکها به ترکیه و سوریه را آغاز کرده اند.

نظر شما