شناسهٔ خبر: 58625720 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

روایت حاج قاسم از لحظات ناب حضورش در ضریح حضرت زینب (س)+ فیلم

حاج قاسم در نامه‌ای به دخترش فاطمه روایتی ناب از لحظات حضورش در ضریح حضرت زینب (س) را روایت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حضور حاج «قاسم سلیمانی» در معرکه جنگ سوریه علاوه بر دلایل نظامی و استراتژیکی در حفظ امنیت کشورمان خارج از مرزهای جغرافیایی و مبارزه با دشمن تکفیری که بی شک تهدیدی جدی برای ایران و دیگر مسلمانان جهان محسوب می‌شد یک دلیل معنوی و عقیدتی مهم نیز داشت.

حاج قاسم سلیمانی که پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) و اهل بیت (ع) در طول ده ها سال زندگی خود را وقف مجاهدت در راه خدا و اهداف والای اسلامی و انسانی کرد، او مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود که در راه دفاع از دین خود شب و روز در میدان‌های سخت نبرد با متجاوزین و اشرار و تکفیری‌ها تلاش کرد.

در زمان حمله تکفیری‌ها به سوریه او به همراه دیگر رزمندگان داوطلب که بعدها «مدافعان حرم» نامیده شدند مقابل پیشروی دشمن به شهرهای سوریه و حمله به اماکن مذهب را گرفتند.

روایت حاج قاسم از لحظات ناب حضورش در ضریح حضرت زینب (س)+ فیلم

یکی از مهمترین دلایل ورود او و رزمندگان مسلمان به بحث جنگ سوریه و عراق تهدید و خطر حمله و تخریب به حرم‌های مطهر آل الله در سرزمین عراق و شام بود. چنانچه پیش از حضور رسمی نیروهای مقاومت نیز تکفیری‌ها دست به تخریب تعدادی از اماکن متبرکه از جمله حرم حجربن عدی از صحابه پیامبر مکرم اسلام، سکینه بنت علی بن ابی طالب دختر امام علی (ع) زدند و نیز در حال پیشروی به سمت حرم مطهر حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) بودند.

رزمندگان مقاومت پس از به خطر افتادم حرم‌های آل الله دیگر تاب ایستادن نداشتند و به فرماندهی حاج قاسم به سوریه و عراق رفتند تا در یک دفاع مقدس دیگر از تکرار تاریخ جلوگیری کنند.

ارادت حاج قاسم به وجود مبارک حضرت زینب (س) چه آن زمان که به عنوان مدافع حرم ایشان پا به عرصه جنگ سوریه نهاد و چه در زیارت و توسلاتش به این بانوی مکرمه و خاندان اهل بیت (ع) نشان دهنده اوج عشق و ایمان او به خاندان اهل بیت (ع) است. چنانچه در یکی از زیارت‌های خود پس از مشرف شدن به حرم حضرت زینب (س) امکان ورود به داخل ضریح فراهم شد و وی توصیفات زیبایی از حضور در آن فضا و نجواهای درونی خود را در قالب نامه‌ای به دخترش فاطمه آورده است.

<div id="video-display-embed-code_1948108" ><script type="text/JavaScript" src="http://defapress.ir/fa/news/play/embed/571572/1948108?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/ 141

نظر شما