شناسهٔ خبر: 58623147 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

در نشست خبری معاونان گردشگری و صنایع دستی اعلام شد

حضور 200 شرکت‌کننده خارجی از 47 کشور در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی

صاحب‌خبر -
 
 
 
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از امروز به مدت چهار روز و با حضور 200 شرکت‌کننده خارجی از 47 کشور دنیا برگزار خواهد شد.
به گزارش کیهان، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از تاریخ 18 الی 21 بهمن‌ماه سال جاری با پوشش کامل سالن‌های محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در 16 سالن و فضایی بالغ بر 67 هزار متر مربع برگزار می‌شود.
برای اولین بار در این نمایشگاه با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت فضای نمایشگاهی بالغ بر دو هزارمتر مربع به صورت تهاتری در اختیار مشارکت‌کنندگان خارجی قرار گرفته است که تاکنون با استقبال ویژه‌ای از طرف فعالان صنعت گردشگری، نمایندگان سازمان‌های تخصصی بین‌المللی و سفارتخانه‌های کشورهای خارجی مقیم تهران قرار گرفته است. از مهم‌ترین متقاضیان خارجی دریافت غرفه در نمایشگاه امسال می‌توان به کشورهای عراق، پاکستان، ترکیه، تاجیکستان، قطر،‌اندونزی، قزاقستان، هندوستان، مالزی، گینه، ویتنام، روسیه، ژاپن و ونزوئلا و سازمانهای اکو و یونسکو اشاره کرد.
با حمایت‌های صورت گرفته از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی علاوه‌بر غرفه‌داران خارجی، نمایشگاه امسال از کشورهای مختلفی نظیر عراق، روسیه، تاجیکستان، پاکستان، ترکیه، گینه، تونس و هندوستان نیز بازدیدکنندگان تخصصی (visitor) خواهد داشت. این بازدیدکنندگان در قالب هیئت‌های رسمی کشورهای خارجی، نمایندگان بخش خصوصی گردشگری و یا اهالی رسانه‌های تخصصی در نمایشگاه حاضر خواهند بود.
در حاشیه نمایشگاه امسال به مناسبت دهه فجر از 247 پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری 60 هزار میلیارد ریال، با برآورد ایجاد اشتغال برای سه هزار و 700 نفر رونمایی خواهد شد.
نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی دیروز با حضور علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری، مریم جلالی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.
شالبافیان در این نشست تعداد مشارکت‌کنندگان خارجی را بیش از ۲۰۰ نفر از ۴۷ کشور اعلام کرد و ادامه داد: شرکت کنندگان خارجی در قالب غرفه‌داران و بازدیدکنندگان حضور خواهند داشت و سالنی برای مذاکره بخش خصوصی تدارک دیده شده است.
وی همچنین در ارتباط با اقدامات انجام شده در راستای حمایت از گردشگری و‌مقابله با ایران‌هراسی، بیان کرد: در قالب بسته‌ ارائه شده به وزارت خا‌رجه و نهادهای ذی‌ربط پیشنهاد لغو روادید با ۵۰ کشور را مطرح‌کرده‌ایم. این کشورها از جمله بازارهای نوظهور که ظرفیت جمعیتی و درآمدی مناسبی دارند و برخی کشورهای همسایه را در برمی‌گیرد. بنا به دستور ریاست جمهوری در بازدید ستادی از وزارتخانه، وزارتخانه مکلف به ارائه این پیشنهاد شد که با برخی از موارد موافقت شده است.
 ارائه تسهیلات
 به بازدیدکنندگان از نمایشگاه صنایع دستی
معاون صنایع‌دستی نیز در این نشست با بیان این که امسال سه هزار و ۴۰۰ متر مربع نمایشگاه صنایع دستی فراهم کرده‌ایم، گفت: علاوه‌بر اینکه در سالن‌هایی که استان محورند، ظرفیت‌های اصالت محور و آثار فاخرمان را به نمایش می‌گذاریم و استان‌های کشور نیز نمادهای هویتی خود را در معرض نمایش خواهند گذاشت.
جلالی اظهار داشت: تسهیلاتی با نرخ ۸ تا ۱۲ درصد به بازدیدکنندگان پرداخت می‌شود و بازدیدکنندگان علاوه‌بر امکان خرید از محصولات هنرمندان این نمایشگاه می‌توانند از سایر فروشگاه‌ها در طول سال که دستگاه پذیرنده بانکی این صندوق را داشته باشند خرید کنند. در مجموع ۳۰ میلیارد تومان برای این کار تخصیص یافته است.
وی افزود: از آنجایی که بانوان بخش زیادی از فعالان صنایع دستی را تشکیل می‌دهند از بیش از هزاران نفر از مادران ساکن استان تهران برای حضور و بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.

نظر شما