شناسهٔ خبر: 58616334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بیعت همافران با امام خمینی (ره) كمر استکبار را شكست

آیت الله عبادی گفت: بیعت همافران با امام خمینی (ره) كمر رژیم شاهنشاهی و استکبار را شكست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی- امروز دوشنبه (۱۷ بهمن) در دیدار فرمانده و کارکنان پایگاه هوایی شهید حسینی که در آستانه بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ برگزار شد، اظهار کرد: وقتی حضرت موسی(ع) مبعوث شد در مقابل قدرت مجهز فرعون قرار گرفت و هنگامی که فرعون از طریق منطق اعجاز الهی محکوم شد، دست زد به افکار عمومی که از این جهت در مقابل حضرت موسی ضربه‌اش را بزند.

 

وی با بیان در آن دوران مهارت سحر رایج بود، افزود: در همین راستا ساحران را برای کار مهمی تطمیع و تهدید کرد همانی که فراعنه امروز از آن به چماق و هویچ تعبیر می‌کنند. در جلسه‌ای که با ساحران مواجه بود و آنان را برای مبارزه حضرت موسی(ع) آماده می‌کرد آنها گفتند آیا پاداش خوب به ما خواهی داد اگر در این مبارزه موفق شویم. فرعون در پاسخ گفت اگر موفق شوید مقرب‌ترین افراد در نزد من خواهید بود.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه وقتی عصای موسی همه ریسمان‌های جاودگران را بلعید از خواب غفلت بیدار و در مقابل موسی(ع) تسلیم شدند، تصریح کرد: این کار ساحران بزرگترین اهانت به فرعون بود بنابراین آنان را به شکنجه کردن تهدید کرد اما آنان بی پروا به فرعون گفتند در طریق تو خیر و در خشنودی تو پاداشی نیست. اکنون که به نور ساطع و حق قاطع دست یافته ایم، رضای تو را نمی طلبیم.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: روزی که نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۵۷ با امام خمینی(ع) بیعت کرد کاری عادی در مقابل یک قدرت جهنمی نبود چون غرب و شرق او را حمایت می‌کردند و تجربه گذشته نشان می‌داد حرف آخر را استعمارگران خواهند زد اما تصمیم‌گیری در چنین شرایط سختی کار بسیار بزرگی بود که کمر طاغوت و استکبار را شکست.

 

وی در ادامه جایگاه نیروی هوایی ارتش را ویژه دانست و عنوان کرد: در آن شرایط بسیار نامساعد، این مردانگی از آن روز تا امروز در مقابل انواع و اقسام تهدیدات وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان، افزود: نیروهای مقاومت امنیت را از اروپایی‌ها و امریکایی‌ها گرفتند در مقابل آنچه که اینها امنیت را از جهان گرفتند و این راه همچنان تا تحقق وعده الهی برای فرج اسلام و مسلمین و نجات همه مظلومین عالم ادامه دارد.

 

آیت الله عبادی با مرور جنایت‌های اروپا و امریکایی‌ها در کشورهای مختلف و فلسطین، گفت: وظیفه هر انسانی است که دشمن ستمگر باشد.

 

وی تأکید کرد: استعمارگران بلای جان مردم جهان هستند و کارشان از بین بردن زیرساخت‌های کشورها، توسعه مواد مخدر و فحشا، آواره کردن مردم و هر آنچه ضدبشر است و اگر این انقلاب اسلامی نبود اینها پس از فروپاشی شوروی بر همه دنیا مسلط می‌شدند و اسم آن را می‌گذاشتند پایان تاریخ و به هیچ کشور و ملتی اجازه تحرک و آزادی نمی‌دادند.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، امروز امریکا شیطان بزرگ و کشورهای استعمارگر اروپایی رو به اوفول و زوال هستند.

پایان پیام/375

نظر شما