شناسهٔ خبر: 58601050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشهد مقدس سوگوار رحلت حضرت زینب(س)

همزمان با فرا رسیدن پانزدهم ماه رجب، مصادف با رحلت جانسوز بانوی قهرمان کربلا حضرت زینب(س)، حرم مطهر رضوی رنگ ماتم به خود گرفت

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،در شب وفات جانسوز عقیله  بنی هاشم بانوی صبر و ایمان حضرت زینب (سلامحال و هوای حرم رضوی در شب رحلت حضرت زینب(س) الله علیها) حرم مطهر رضوی میعادگاه دلسوختگانِ وفادارترین خواهر عالَم است.

به همین مناسبت ویژه برنامه های شب رحلت بانوی صبر و استقامت حضرت زینب(س) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این مراسم بعد از از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای سید محمود علوی آغاز شد و آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان میهمان ویژه در این مراسم در وصف مظلومیت و اقتدار حضرت زینب(س) به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ادامه  این مراسم، محمد سهرابی به شعرخوانی آیینی و مداحان برجسته مشهدی از جمله سیدجعفر ماهرخسار، احمد واعظی و رضا قانع به نوحه‌خوانی و سینه‌زنی پرداختند.

فردا دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه هم همزمان با فرارسیدن روز رحلت حضرت زینب(س) از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه، مراسم سوگواری با سخنرانی حجت‌الاسلام مرتضی دهشت و مداحی احمد سبزی در رواق امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

 همچنین مراسم پر فیض اعمال ام داوود از ساعت ۱۶:۱۵ آغاز می‌شود و سپس مهدی سروری این دعای پرفیض را قرائت خواهد کرد.

ویژه برنامه سوگواری شام رحلت حضرت زینب کبری(س) نیز دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله توسط علی ملائکه آغاز می‌شود و زائران پس از بهره‌مندی از سخنان حجت الاسلام سیداحمد خاتمی از قرائت حدیث شریف کساء با نوای سید محمود علوی و شعرخوانی آیینی سید رضا یعقوبی آل بهره‌مند خواهند شد.

 

<div id="video-display-embed-code_9195590"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3743490/9195590?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما