شناسهٔ خبر: 58552449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واگذاری بیش از ۴هزار فقره اسناد املاک علوی به مردم مازندران

۴هزار و ۶۰۰ سند فقره اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی در مراسمی امروز به مردم مازندران واگذار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیر کل بنیاد مستضعفان استان مازندران در آیین واگذاری اسناد در نوشهر گفت: ۸۵۶ قریه علوی در استان مازندران توسط خاندان پهلوی غصب شده است که همزمان با سراسر کشور ۴هزار و ۶۰۰ سند به ارزش ریالی هزار و‌۸۵۰ میلیارد تومان به میزان ۶۱ هکتار در حوزه‌های مختلف است که از این میزان ۳هزار و۷۰۰سند در حوزه مسکونی و مابقی در حوزه کشاورزی و زراعی است.

قلی زاده با بیان اینکه در سال ۹۸ تعداد ۴۲۰ فقره سند اهدا شد، افزود: این رقم در سال جاری به ۴هزار و۶۰۰فقره سند رسیده است.

محسنی نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی هم گفت: از فلسفه‌های قیام ۱۴و۱۵ خرداد سال ۴۲ تا ۲۲بهمن ۵۷ برقراری عدالت در این نظام بوده است و امروز عدالت علیرغم همه موانع که در مسیر توسعه و رشد مسیر توسعه و رشد جمهوری اسلامی ایران وجود دارد در داخل و خارج در مسیر خود در حال حرکت است.

محسنی افزود: یکی از نهاد‌هایی که در این مسیر شاخص عمل کرده، بنیاد مستضعفان است و رد پای بنیاد را در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، اموزشی، فرهنگی، ورزشی و … می توان بعنوان نهاد برخاسته از نظام قدرتمند مشاهده کرد.

آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در استان نیز گفت: در ایام دهه فجر یکی از کار‌هایی که مصداق بارز مردم داری است همین برنامه است که املاک ملت که روزی بعنوان املاک پهلوی غصب شده بود دوباره به ملت واگذار می شود.

او خاطرنشان کرد: دفاع مقدس دفاع حرم‌ها است، بزرگترین مولفه جمهوری اسلامی ایران مردم هستند بنابراین حضور همه جانبه چشم گیرتر و دشمن شکن‌تر در ۲۲بهمن داشته باشیم.

املاک علوی زمین‌هایی است که در دوره پهلوی اول و دوم از مالکان آن گرفته شد و پس از انقلاب در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت که بر اساس تصمیم هیات امنای بنیاد ، در اواخر سال 1391، این اسناد برای افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند ، رایگان صادر می‌شود.

نظر شما