شناسهٔ خبر: 58489047 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شیوع بیماری‌های روانی در بین جوانان آمریکایی

افسردگی و اضطراب میان جوانان، پیش از همه گیری کرونا نیز در سطح بحرانی قرار داشت، اما قرنطینه و اخلال (در روند زندگی) و همچنین مشکلات ناشی از کووید، آن را شدت بخشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ شبکه پی بی اس به بررسی علل گسترش بیماری‌های روانی میان جوانان و کودکان آمریکایی پرداخت.

<div id="video-display-embed-code_9162554"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3735291/9162554?width=600&height=350"></script></div>

افسردگی و اضطراب میان جوانان، پیش از همه گیری کرونا نیز در سطح بحرانی قرار داشت، اما قرنطینه و اخلال (در روند زندگی) و همچنین مشکلات ناشی از کووید، آن را شدت بخشید. اوایل ماه جاری ویلیام برنگم به اورگن سفر کرد تا دریابد چرا یکی از بدترین ایالت‌ها در زمینه سلامت روان جوانان است و برای آنان که به کمک نیاز دارند چه اقداماتی صورت گرفته است. گزارش او بخشی از برنامه جدید ما با عنوان "هشدار‌های اولیه: بحران سلامت روان جوانان آمریکا" است. 

یک سازمان به نام "سلامت روان آمریکا" وجود دارد که هر ساله با استفاده از نتایج تحقیقات خود، ایالت‌ها را در زمینه ارائه خدمات به بیماران روانی و شدت این بحران رتبه بندی می‌کند. متاسفانه در رابطه با جوانانی که با بیماری‌های روانی دست و پنجه نرم می‌کنند و همچنین میزان دسترسی آنان به خدمات درمانی، اورگن در آخرین جایگاه قرار گرفته است. این ایالت بیشترین آمار جوانان مبتلا به افسردگی شدید را در این کشور دارد. همچنین سومین ایالت در تعداد کودکانی است که از اختلال سوء مصرف مواد مخدر رنج می‌برند. اورگن در رتبه بندی رسیدگی به کودکان مبتلا به این اختلالات در جایگاه چهل و دوم قرار داد. دلایل بسیاری برای این موضوع وجود دارد. یکی از بررسی‌های اخیر که در سطح ایالتی انجام شد، به چند عامل مختلف از جمله کمبود کادر درمان، داده‌های ضعیف و در نهایت کمبود تخت‌های بیمارستانی اشاره کرد. ما نیز در گزارش خود دریافتیم در کل این ایالت تنها ۴۰ تخت به کودکانی اختصاص داده شده است که به صورت بحرانی به کمک نیاز دارند. علاوه بر این، روستایی بودن بخش عمده اورگن نیز مسئله ساز است. چند شهر بزرگی وجود دارد که اکثر مردم در آن‌ها زندگی می‌کنند. اما تعداد زیادی از مردم در مناطقی زندگی می‌کنند که ساعت‌ها با مراکز درمانی فاصله دارند. به گفته مقامات حوزه سلامت روان، زمانی که این افراد ترخیص می‌شود، مجددا به جوامعی باز می‌گردند که ممکن است حتی یک روانپزشک نیز برای کمک به آنان وجود نداشته باشد.

این باید خانواده‌ها را تحت فشار زیادی قرار دهد. در این زمینه با چه نوع ماجرا‌هایی مواجه شدید؟
والدین و خانواده‌های بسیاری درباره این مشکل با ما صحبت کردند. یک مادر که لورا نام داشت، البته موفق نشدیم از او تصویربرداری کنیم، اما یک داستان درباره دخترش برای ما تعریف کرد. او سه کودک را از خانواده خودش به فرزندی قبول کرد که همگی متحمل انواع وحشتناک آزار و اذیت شده بودند. یک روز دختر ۱۵ ساله اش درباره خودکشی با او صحبت کرده بود، این که می‌خواسته شب گذشته خود را در وان حمام غرق کند. لورا به سرعت تمام تلاش خود را برای یافتن درمان انجام داد، اما با هر روانپزشکی که تماس گرفت به او گفته شد ماه‌ها طول می‌کشد تا بتوانند به او رسیدگی کنند.

نظر شما