شناسهٔ خبر: 58476228 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

به‌دنبال وقوع زلزله ۵/۹ ریشتری در شهرستان خوی؛

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی از زندان خوی بازدید کرد/ مددجویان در امان از حواشی زلزله

در جریان وقوع زلزله نسبتا شدید شهرستان خوی و تخریب اماکن و خسارات جدی به اموال و منازل مردم این منطقه، مدیرکل و مسئولین زندانهای استان آذربایجان غربی نیز از همان ساعات اولیه با حضور در داخل زندان این شهر درصدد ایجاد آرامش مددجویان برآمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی، در پی وقوع زلزله ۵/۹ریشتری شهرستان خوی که خسارات جدی به اموال و منازل شهروندان منطقه وارد شده است، از همان ساعات اولیه این حادثه طبیعی مدیرکل و مسئولین زندانهای استان در زندان این شهر حضور رساندند.

در این حادثه که خسارت جدی بر اماکن و منازل مردم شهرستان خوی و روستاهای اطراف وارد شده است و در اولین روز وقوع بر اساس اخبار منتشر شده از سوی ستاد بحران استان آذربایجان غربی سه نفر از هموطنان کشته و۶۶۰ نفر مصدوم شده بودند، هیچ خسارت و یا مصدومیت در زندان و اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی زندانیان خوی وجود نداشت و زندانیان در عین آرامش به سر می‌برد. همچنین علیرغم قطعی شبکه ارتباطی تلفن عمومی، از طریق تلفن همراه مسئولین و خطوط ثابت اداری، زندانیان با خانواده های خود تماس گرفته و جویای حال وابستگان خود بودند.

در این راستا از همان دقایق اولیه ریاست سازمان زندانها به صورت تلفنی گزارشات امنیت زندان و سلامت مددجویان، کارکنان را از مدیرکل زندان های استان دریافت می نمود و بر اساس هماهنگی با ریاست کل دادگستری استان در همان ساعت اولیه ۶۸ زندانی واجد الشرایط به مرخصی جهت کمک رسانی به خانواده و رفع نگرانی شبانه اعزام شدند.

مراقبت های حفاظتی، تامین مایحتاج اولیه، رسیدگی به درخواست مددجویان و نظارت بر امورات رفاهی و امکان تماس با خانواده ها همچنان با نظارت مدیرکل زندانها توسط مسئولین در زندان و اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی خوی انجام می گیرد.

اماکن و ابنیه زندان و اردوگاه کار درمانی زندانیان خوی خسارت نداشته و فقط در بخش های اداری و محل اتاق کارکنان در خارج از پوسته میانی زندان ترک ها و ریزش دیوار و نمای ساختمان مشهود است.

فتحی مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی از همان ساعت اولیه به همراه اکیپ های از مسئولین ستادی، مراقبین و پرسنل یگان حفاظت زندان ارومیه ، سلماس و ماکو در داخل بندهای زندان خوی حضور داشتند و ضمن رسیدگی به درخواست ها آنان و دلجویی از مددجویان تا سحرگاه ۹ بهمن با حالت آماده باش هوشیارانه از زندان مراقبت و نسبت به حقوق زندانیان رسیدگی نمودند.

زندان خوی با تمهیدات ایجاد شده بدون مشکل قطعی برق، گاز و آب با حداکثر نیروی آماده باش زندان های استان در بخش های مراقبتی و درمانی با آرامش کامل زندانیان در امنیت قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما