شناسهٔ خبر: 58475957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

استاندار کردستان خبرداد؛

افتتاح و کلنگ زنی ۴هزار میلیارد تومان طرح در دهه فجر در استان کردستان

استاندار کردستان گفت : در ایام دهه فجر پیش رو در استان کردستان  ۳۶۴ پروژه آماده افتتاح و  کلنگ زنی است که ازاین تعداد، ۳۴۴ پروژه به مرحله بهره برداری می رسد و ۲۰ پروژه نیز کلنگ زنی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جمع اصحاب رسانه استان کردستان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خبرنگاران گفت: رسانه ها یکی از ارکان و اضلاع اصلی خدمت هستند و بدون شک هرخدمتی که بدون پیوست رسانه ای باشد ابتر می ماند.

رسانه های استان بازگوی منصف و دلسوز واقعیات باشند

زارعی کوشا گفت : در شرایط حساس کنونی که رسانه های معاند اوضاع کشور را وارونه جلوه می دهند و موتور محرک اغتشاشات اخیر بوده اند، رسانه های استان نقش مهمی در بازگویی منصفانه و دلسوزانه واقعیات و روشنگری جامعه برعهده دارند.

استاندار کردستان ایام دهه فجر را پیشاپیش به عموم مردم و بویژه اهالی استان کردستان تبریک گفت و اذعان داشت: قیاس وضعیت الان کردستان با کردستان اوایل انقلاب، بدلیل تغییرات بنیادین سخت خواهد بود و تردیدی وجود ندارد که در طول ۴۳ سال اخیر پیشرفتهای زیادی در زمینه های مختلف حاصل شده است.

اولویت استان در سال گذشته، پیگیری پروژه های نیمه تمام و ایجاد زمینه سرمایه گذاری بوده است

وی تصریح کرد: تمرکز مجموعه مدیریت استان در سالی که گذشت، بر پیگیری پروژه های نیمه تمام و فراهم نمودن زمینه سرمایه گذاری اقتصادی برای تحقق توسعه استان کردستان بوده است.

استاندار کردستان در ادامه گفت : در ایام دهه فجر پیش رو در استان کردستان ۳۶۴ پروژه آماده افتتاح و کلنگ زنی است که ۳۴۴ پروژه به مرحله بهره برداری می رسد و ۲۰ پروژه نیز کلنگ زنی می شود.

۴ هزار میلیارد تومان طرح در دهه فجر در کردستان افتتاح و کلنگ زنی می شود

اسماعیل زارعی کوشا اعتبار پروژه های قابل افتتاح را ۲۲۶۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت و این آمار نسبت به سال گذشته افزایش۶۲درصدی داشته است که در نوع خود مایه خوشحالی است.

زارعی کوشا همچنین اعتبار پروژه های قابل کلنگ زنی را ۱۶۸۷ میلیارد خواند و گفت : در مجموع درآستانه کردستان در ایام دهه فجر، ۴۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در دهه فجر بهره برداری و کلنگ زنی می شود.

استاندار کردستان از آغاز عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی بعثت بعنوان پروژه کلان سرمایه گذاری در آینده نزدیک در استان اشاره کرد و گفت: سالهاست پروژه مذکور بدلیل عدم تامین اعتبار مسکوت مانده، که اعتبار لازم برای احیا آن ر در تسهیلات سفر رئیس جمهوری را گنجاندیم که اکنون برای تامین اعتبار آن ۵ بانک کنسرسیوم تشکیل داده و اکنون در مرحله پایانی تایید صندوق توسعه می باشد.

وی اعتبار مصوب برای پروژه پتروشیمی بعثت را ۳۰ هزار میلیون تومان خواند و گفت: پیش بینی می شود که در انتهای سال ۱۴۰۴ پروژه مذکور به بهره برداری برسد.

استاندار کردستان، از تصویب نهایی اساسنامه منطقه آزاد تجاری مریوان و بانه بعنوان خبر خوشحال کننده اقتصادی تلقی کرد و گفت: در دهه فجر ظرفیت اینترنت ۵جی در استان کردستان فعال می شود و مردم می تکانند در بستر ارتباطی مناسب تری از اینترنت استفاده کنند.

نمونه هایی از طرحهای قابل افتتاح و کلنگ زنی در استان کردستان :

سایت گلخانه چاخرلو در سقز ۹۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، کشتارگاه صنعتی سقزبا اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان، احداث ۲ بلوک خوابگاه دانشجویی بانوان در سنندج، افتتاح رسمی بیمارستان تامین اجتماعی سقز و دیواندره، سرمایه گذاری پرواربندی گوساله در مریوان با اعتبار۳۰ میلیارد تومانی، پروژه پست برق ۶۳۲۰ سنندج با اعتبار۵۳۰ میلیارد تومان، پرکژه تقاطع غیر همسطح سقز بوکان با اعتبار۲۵ میلیارد تومان، بهره برداری از ساختمانهای اداری مانند ساختمان منابع طبیعی، کمیته امداد. بانک ملت. فرمانداری دهگلان، افتتاح مجتمع فرهنگی سنندج با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان، فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب مریوان بااعتبار ۲۰ میلیاردتومان، مرکز بهداشتی درمانی سقز بااعتبتری حدود ۱۵ میلیارد تومان، سردخانه گلشن قروه با اعتبار۱۲ میلیارد تومانی، بخشی از پروژه های قابل بهره برداری و کلنگ زنی در استان کردستان بود که استاندار استان به آن اشاره کرد.

اسماعیل زارعی کوشا تصریح کرد : با نوع نگاه مثبتی که در دولت نسبت به استان وجوددارد قطعا شاخصهای توسعه استان رو به رشد بوده و استان کردستان به سوی توسعه گام بر می دارد.

زارعی کوشا افزود ضمن اشاره به اختصاص نردبان هیدرولیکی تخصصی آتش نشانی ۵۰ میلیاردتومانی به استان گفت: در ۵ سال گذشته ۲۱ ماشین آلات مختلف شهرداری به استان اختصاص یافته، در حالی که در چند هفته گذشته ۱۸ خودرو تخصصی ماشین آلات شهرداری به استان اضافه شده است.

پروژه راه آهن سنندج _ همدان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

استاندار کردستان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص پروژه راه آهن همدان سنندج گفت: راه آهن همدان سنندج ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل و بهره برداری آن به ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازدارد که در سفر رئیس جمهور به استان این اعتبار مصوب شد.


زارعی کوشا تاکیدکرد : امسال ۳۵۰ میلیارد تومان تخصیص پروژه را محقق کردیم و در صورتی که بتوانیم اعتباری در حدود ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر را وصول کنیم، راه آهن همدان سنندج ظرف سه چهارماه آینده به مرحله بهره برداری می رسد.

تولید محصول نهایی در استان و اثرگذاری فرآیند نظارت بر بازار، راز کاهش تورم در استان کردستان

وی بر کاهش تورم در استان کردستان تاکید کرد و گفت: تولید محصول نهایی در استان و بهبود و اثرگذاری فرآیند نظارت بر بازار، دو شیوه موثری است که با تحقق آن میتوان به کاهش تورم استان کردستان امیدوار بود.

استاندار کردستان در خاتمه بر توسعه اقتصادی و بهبود و ارتقاء شاخصهای اقتصادی رفع فقر و فلاکت و ... تاکید کرد و گفت : ایجاد بستر امن برای سرمایه گذاران از پیش شرطهای مهم در مسیر تحقق توسعه استان است.

نظر شما