شناسهٔ خبر: 58456963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بهسازی زیرساخت‌ها و توسعه بندر سجافی هندیجان در دست اقدام اس...

اقتصاد ایران: هندیجان- مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به لزوم افزایش طول اسکله بندر سجافی هندیجان گفت: بهسازی زیرساخت‌ها و توسعه این بندر در دست اقدام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز آقایی ظهر امروز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان هندیجان که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بندر سجافی در اقتصاد شهرستان هندیجان نقش کاربردی و مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ فروند شناور تجاری خوزستان در بندر سجافی فعالیت دارند، گفت: این شناورها در زمینه ورود کالاهای ملوانی نیز فعالیت چشم‌گیری دارند و موجب اشتغال مستقیم برای بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر ملوان و خنکار شده است.

آقائی با اشاره به اینکه در محدوده بندر سجافی پروژه‌های متعددی تعریف شده است، افزود: عملیات اجرایی ۵۶۰ میلیارد ریال از این پروژه‌ها تا پایان سال جاری آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت مقوله ایمنی دریایی عنوان کرد: ترددهای دریایی در بندر سجافی تحت نظارت‌های مرتبط با حوزه جست‌وجو و نجات قرار دارد و به‌منظور گسترش دامنه و ارتقای سطح ایمنی ترددهای دریایی نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه بندر سجافی در سال ۱۳۸۲ با اسکله‌ای به طول ۱۱۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسید، افزود: تاکنون در حوزه ایجاد زیرساخت‌های این بندر از جمله برق، محوطه‌سازی و جاده اقدامات متعددی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به ترافیک بالای شناورهای ترددکننده در بندر تجاری سجافی، برای کاهش انتظار شناورها و کشتی‌های ورودی به این بندر لازم است تا محوطه و اسکله این بندر وسعت بیشتری پیدا کند.

آقائی اضافه کرد: الحاق ۹.۲ هکتار به اراضی بندر سجافی در آستانه صدور سند است و فرآیند تطویل ۱۰۵ متر اسکله دیگر در این بندر آغاز می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با تأکید بر ارائه مستمر خدمات زیربنایی در بندر تجاری سجافی تصریح کرد: یکی از خدمات کاربردی و ایمن در راستای تداوم فعالیت شناورها، تصویب ۲۶ هزار مترمکعب لایروبی در محدوده این بندر است که در تسهیل تردد شناورها نقش مؤثری خواهد داشت.

آقائی، تعداد شناورهای ورودی و خروجی در این بندر را در ۱۰ ماهه سال جاری با ۱۵ درصد رشد، ۵۷۶ فروند اعلام کرد و گفت: عملکرد تخلیه و بارگیری در این مدت با ۲۴ هزار ۸۱۷ تن، ۲۳ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما