شناسهٔ خبر: 58455024 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از شهر چه خبر؟

عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه سعیدی آغاز شد/تخریب ۵۴ واحد تجاری غیرمجاز

تهران - ایرنا - اجرای عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه آیت الله سعیدی، تخریب ۵۴ واحد تجاری غیرمجاز، بهره برداری از پارکینگ عمومی شهید مدنی، گل آرایی بزرگراه حکیم، اجرای انضباط شهری در خیابان خاوران و همچنین اجرای طرح حامی شهر از مهمترین اخبار روز شنبه پایتخت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر شنبه خبرنگار ایرنا، شهردار منطقه ۱۷ اعلام کرد: عملیات ساخت پل رو گذر آیت الله سعیدی به عنوان طرح عمرانی مشترک مناطق ۱۷ و ۱۸ از دو ماه پیش آغاز شده و در حال اجرا است.

رضا شنگی افزود: شروع این عملیات عمرانی از ۲ ماه قبل آغاز شده و اکنون در مرحله حفاری شمع پایه های پل در محل هایی است که رفع معارض شده و پیش بینی می شود این طرح طبق برنامه زمان بندی به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: با اجرا شدن این طرح و ساخت روگذر در بزرگراه آیت الله سعیدی، اتصال خیابان شهیدان مقدم در منطقه ۱۷ به خیابان مهر در منطقه ۱۸ در محور شرق به غرب و خیابان شهیدان متین در منطقه ۱۷ به خیابان شهید زقر در منطقه ۱۸ محور غرب به شرق انجام می شود و تردد شهروندان ۲ منطقه با سهولت بیشتری انجام خواهد شد

بهره‌برداری از پارکینگ عمومی شهید مدنی
همچنین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بازدید از طرح های در دست اجرا در منطقه هشت با بیان اینکه پارکینگ عمومی شهید مدنی در بهمن سال جاری تحویل شهروندان خواهد شد، از تلاش برای اتمام عملیات سازه‌ای پروژه خیالستان زندگی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گفته عباس شعبانی، پیوند پهنه‌های مجاور بزرگراه امام علی(ع) موسوم به خیالستان زندگی، شامل احداث یک دستگاه پل در محل عبور این بزرگراه از محدوده محله سبلان بوده و توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در حال اجرا است.

وی با اشاره به دستور شهردار تهران مبنی بر همکاری، نظارت و راهبری معاونت فنی و عمرانی در فرآیند تکمیل ۹۰ طرح عمرانی در سطح مناطق ۲۲ گانه، از رو به اتمام بودن طرح احداث تصفیه خانه منطقه هشت خبر داد و ابراز امیدواری کرد این تصفیه خانه تا پایان سال وارد مدار شود.

همچنین شهردار منطقه هشت با بیان اینکه طرح احداث تصفیه خانه رواناب روی مسیل باختر در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع در حال اجرا است، هدف از احداث این تصفیه خانه را کاهش میزان برداشت از منابع زیرزمینی و همچنین پیش‌بینی اقدامات آینده‌نگر در تامین آب خام مورد نیاز جهت آبیاری فضاهای سبز دانست.

فاطمه تنهایی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۶ درصدی عملیات احداث تصفیه خانه مسیل باختر، هدایت آب به مخزن یک هزار و ۱۰۰ مترمکعبی منطقه را از دیگر اهداف این طرح دانست و گفت: مجموعه اقدامات در حال اجرا به منظور اجرای تصفیه خانه، مخزن و خط انتقال آب تا نیمه اسفندماه امسال به سرانجام برسد.

۵۴ واحد تجاری غیرمجاز در محله خلازیر تخریب شد
با دستور دادستانی تهران ۵۴ واحد تجاری به مساحت ۴۳۰۰ متر مربع در مرحله هفتم طرح قلع و قمع بناهای غیرمجاز در محله خلازیر تهران، با دستور و نظارت این دادستانی تخریب شد.

بر اساس این گزارش، با پیگیری‌های دادستانی تهران و در راستای اجرای طرح پاکسازی ناحیه سه منطقه ۱۹ موسوم به محله خلازیر، طرح پاکسازی این منطقه با حضور عوامل یگان حفاظت و عوامل اجرایی شهرداری منطقه ۱۹ اجرا شد.

در این طرح، ۲۳۲ نفر از نیروهای شهرداری تهران، با به کارگیری سه دستگاه لودر، رفع تخلف گاراژ موسوم به «فخار» این محله را با نظارت نماینده این دادستانی اجرا کردند.

دادستانی تهران با وجود مزاحمت ها و جوسازی ذینفعان و افراد متخلف، اجرای این طرح را تا پاکسازی کامل منطقه و رفع خلاف از تمامی بناهای غیرمجاز با قاطعیت ادامه می دهد.

عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه سعیدی آغاز شد/تخریب ۵۴ واحد تجاری غیرمجاز تخریب

گل آرایی بزرگراه حکیم
سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ گفت: همزمان با اجرای طرح بهاران خدمت (بهار جانها) بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ نشاء گل های فصلی در بزرگراه شهید حکیم کاشته شد.

علی اصغر طاهری با اشاره به تاثیر فضای سبز در زیبا سازی منظر شهری گفت: بدین منظور با اجرای طرح بهاران خدمت در بزرگراه شهید حکیم، همزمان با اقدامات عمرانی وترافیکی، کاشت گل‌ های فصلی و درخت در دستور کار اداره فضای سبز قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ نشاء گل های فصلی و یک هزار و ۳۰۰ اصله درخت در رمپ و لوپ و حاشیه بزرگراه کاشته و همچنین ۲۷۰۰ اصله نهال هرس شد.

طاهری ادامه داد: رنگ آمیزی ۳۵۰۰ مترمربع از پل های عابر پیاده در مسیر بزرگراه شهید حکیم از جمله محدوده پردیسان، تقاطع کوی نصر و همچنین تقاطع یادگارامام (ره) انجام شد.

به گفته وی لایروبی ۱۴ هزار مترطول از انهار و همچنین ۱۳۰۰ متر طول لایروبی و رسوب برداری مسیل واقع در بزرگراه شهید حکیم - بوستان نهج البلاغه از دیگر اقدامات اجرایی در طرح بهاران خدمت است.

اجرای طرح حامی شهر در غرب پایتخت
شهردار منطقه ۹ از اجرای طرح حامی شهر به منظور ساماندهی افراد بی سرپناه و انتقال آنها به گرمخانه غرب پایتخت در شب های سرد زمستان خبر داد.

سیدمحمدرحیم مرتضوی گفت: با توجه به برودت هوا، نسبت به استقرار چند دستگاه اتوبوس در محل‌های از پیش تعیین شده برای هدایت افراد فاقد سرپناه به مراکز نگهداری توسط اداره آسیب های اجتماعی اقدام شده است.

وی افزود: علاوه بر جمع آوری و ساماندهی این افراد با تعامل نهادها و دستگاه‌های مرتبط، امکان بازتوانی و سامان بخشی به اوضاع معیشتی این قشر آسیب پذیر فراهم شود.

شهردار منطقه ۹ اضافه کرد: علاوه بر سرکشی‌های مداوم در محلات، طرح حامی شهر نیز در راستای ابلاغیه سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی از ساعت ۲۱ شب تا پنج صبح با استفاده از یک دستگاه خودروی ون، اتوبوس های سیار و حضور مدد کاران اجتماعی، خدمت رسانی در این راستا را حال انجام است.

مرتضوی تاکید کرد که ضمن جمع آوری معتادان و غربالگری آنها، به منظور رسیدگی به وضعیت آنها به مراکز بازپروری معرفی می‌شوند.

این مقام ارشد شهری در منطقه ۹ با اشاره به جمع آوری ۵۹ کارتن خواب متجاهر در شب‌های گذشته از شهروندان خواست چنانچه افراد کارتن خواب و سرگردان در معابر و اماکن عمومی را مشاهده کردند مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع داده تا تیم های مربوطه سریعا به محل اعزام و نسبت به انتقال و تحویل آنها اقدام کنند.

اجرای انضباط شهری و رفع سد معبر در خیابان خاوران
شهردار منطقه ۱۴ از اجرای طرح ویژه انضباط شهری در برخورد با اصناف متخلف خیابان خاوران خبر داد.

محمد امین سالاری پور گفت: در این راستا و با اجرای طرح ساماندهی اصناف و مشاغل، با مشاغل دارای تخلف برخورد قانونی می شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در محور های اصلی چون خاوران افزود: پیرو پیامهای شهروندان در خصوص مزاحمت های صنفی واحد های تجاری باربند سازی اتومبیل در راستای خیابان خاوران و پیگیری های کارشناسان اجرایی، بازدید و اجرای رأی صورت گرفت.

به گفته سالاری پور، جهت برخورد با واحدهای صنفی متخلف دارای رای تعطیل در راسته خیابان خاوران، اقدام لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در راستای رعایت حقوق شهروندان و عابرین پیاده در این محور مغازه هایی که به تعهدات خود عمل نکرده بودند پلمپ و برخورد قانونی شد، از استمرار طرح ویژه انضباط شهری در سایر محورهای شناسایی شده و مورد درخواست شهروندان منطقه خبر داد.

ساماندهی حصارهای کارگاهی و رفع سد معبر مصالح ساختمانی در منطقه ۱۳
شهردار منطقه ۱۳ اعلام کرد: طرح ساماندهی حصارهای کارگاهی و رفع سد معبر ساختمانی به صورت کوچه به کوچه در محلات ۱۳ گانه منطقه در حال اجرا است.

محمد هادی علی‌احمدی گفت : به منظور رفاه حال شهروندان و بهبود کیفیت زندگی، معابر منطقه ۱۳ در نواحی چهار گانه با ساماندهی حصار های کارگاهی و رفع سد معبر ساختمانی، آزادسازی می شود.

به گفته وی، کنترل آزادسازی معابر اصلی از مصالح ساختمانی، جمع آوری حصار کارگاهی بعد از اتمام عملیات ساختمانی، نظارت دقیق و مستمر بر املاک در حال ساخت از طریق نواحی چهارگانه، ساماندهی حصار کارگاهی و رنگ آمیزی یکپارچه در جهت بهبود سیما، منظر شهری و الزام نصب لفاف کارگاهی و حفاظ جان پناه جهت جلوگیری از ریزش احتمالی مصالح ساختمانی، از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: موارد ذکر شده، به طور روزانه توسط همکاران با گشت زنی در کوچه ها کنترل و در صورت مشاهده تخلف سریعا موضوع را پیگیری تا بصورت کامل رفع شود.

شهردار منطقه ۱۳ خاطر نشان کرد: با توجه به روند رو به رشد ساخت و ساز در این محدوده، ایجاد سد معبر مصالح ساختمانی در معابر پیاده و سواره رو باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان می‌شود که در این راستا، طرح کوچه به کوچه رفع سد معبر مصالح ساختمانی و حذف زوائد بصری از معابر اجرائی شده است.

نظر شما