شناسهٔ خبر: 58448245 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی جنگ آمریکا و چین در ۲۰۲۵

ژنرال مایک مینیهان فرمانده مرکز آمادگی هوایی آمریکا در مورد درگیری احتمالی با چین تا سال ۲۰۲۵ که به احتمال زیاد بر سر جزیره تایوان خواهد بود هشدار داد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از شبکه ويون هند، ژنرال ارشد ارتش آمریکا در مورد درگیری احتمالی با چین تا سال ۲۰۲۵ که به احتمال زیاد بر سر جزیره تایوان خواهد بود هشدار داد. او از فرماندهان ارتش آمریکا خواست تا یگان‌های تحت فرماندهی خود را برای دستیابی به حداکثر آمادگی عملیاتی در سال جاری تحت فشار قرار دهند. یادداشتی داخلی در مورد این موضوع ابتدا در رسانه‌های اجتماعی ظاهر شد و بعداً پنتاگون واقعی بودن آن را تایید کرد.

<div id="video-display-embed-code_9151366"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3732266/9151366?width=600&height=350"></script></div>

ژنرال چهار ستاره نیروی هوایی آمریکا درباره مورد درگیری احتمالی با چین تا سال ۲۰۲۵ که به احتمال زیاد بر سر جزیره تایوان باشد هشدار داد. این مقام نظامی ارشد آمریکایی از فرماندهان تحت امر خود خواست واحد‌ها و یگان‌های تحت نظر خود را برای رسیدن به بالاترین سطح از آمادگی عملیاتی تحت فشار قرار دهند. وزارت دفاع آمریکا در واکنش به انتشار یادداشتی داخلی در رسانه‌های اجتماعی درباره این هشدار، واقعی بودن این امر را تایید کرد.

ژنرال مایک مینیهان فرمانده مرکز آمادگی هوایی آمریکا در یادداشتی داخلی نوشت هدف اصلی باید بازدارندگی در برابر چین و در صورت لزوم شکست دادن آن باشد. ژنرال مینیهان گفت امیدوار است نظرش نادرست باشد، ولی احساس درونی اش این است که آمریکا و چین در سال ۲۰۲۵ با هم خواهند جنگید. وی استدلال خود را این گونه توضیح می‌دهد تایوان سال بعد شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود و این امر فرصتی را برای شی جینگ پین رئیس جمهور چین فراهم می‌کند تا دست به تهاجم نظامی بزند. در طول این زمان، آمریکا احتمالا به سبب انتخابات داخلی خود برای کاخ سفید، درگیر مسائل خود خواهد بود. وی گفت تیم رئیس جمهور چین، منطق وی و نیز فرصت‌های کنونی، همگی برای سال ۲۰۲۵ متناسب و آماده می‌باشد.

مقامات ارشد آمریکایی اخیرا اعلام کرده اند به نظر می‌رسد چین بر شدت اقدامات خود برای تسریع در به دست آوردن کنترل تایوان افزوده است. چین ماه اوت گذشته تمرینات نظامی گسترده‌ای برگزار کرد. این تمرین نظامی که در پی سفر نانسی پلوسی رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه صورت گرفت به منزله کسب آمادگی برای حمله به تایوان در نظر گرفته می‌شد.

نظر شما