شناسهٔ خبر: 58441970 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پیش از ورود به دانشگاه رزومه‌سازی کنید

یک دکترای شیمی آلی گفت: معمولاً دانشجویان مقطع کارشناسی از دوره تحصیلات خود باید برای آینده شغلی و ادامه تحصیل رزومه مطلوبی داشته‌ باشند، اما امروزه این مسئله مورد توجه دانش‌آموزان مقاطع پایین‌تر قرار گرفته و آموزش و پرورش نیز در این حوزه فعالیت‌های مطلوبی داشته است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت شرکت در مسابقات و جشنواره‌های علمی، اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروزه در جهان به‌خصوص کشورهای اروپایی مورد توجه قرار گرفته، رزومه‌سازی در سنین پایین است.

وی افزود: رزومه‌سازی در سنین پایین به این مسئله اشاره دارد که دانش‌آموزان پیش از ورود به دانشگاه با حضور در مسابقات و جشنواره‌های علمی کسب مدرک و مهارت کنند که این مسئله به‌تازگی در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: معمولاً دانشجویان مقطع کارشناسی از دوره تحصیلات خود باید برای آینده شغلی و ادامه تحصیل رزومه مطلوبی داشته باشند، اما امروزه این مسئله مورد توجه دانش‌آموزان مقاطع پایین‌تر قرار گرفته و آموزش و پرورش نیز در این حوزه فعالیت‌های مطلوبی داشته است.

وی در رابطه با اقدامات آموزش و پرورش کشور در حوزه روزمه‌سازی پیش از ورود به دانشگاه گفت: آموزش و پرورش جشنواره‌ها و مسابقات علمی را برای علاقه‌مندان در نظر گرفته است که یکی از آن‌ها تحت عنوان «جشنواره جابر ابن حیان» شناخته می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: «جشنواره جابر ابن حیان» در راستای پژوهش و رزومه‌سازی پیش از ورود به دانشگاه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند با شرکت در این جشنواره جایگاه علمی خود را ارتقا دهند.

وی در همین رابطه ادامه داد: مسابقات علمی علاوه بر اینکه در دانشگاه به عنوان رزومه مورد توجه قرار می‌گیرد در دوره متوسطه نیز حائز اهمیت است؛ درواقع شرکت در مسابقات علمی برای ثبت‌نام در برخی از مدارس کشور جزو الزامات محسوب می‌شود.

این دکترای شیمی آلی افزود: علاوه بر «جشنواره جابر ابن حیان»، مسابقات «خوارزمی» نیز در دو مقطع نوجوان و جوان برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود، همچنین جشنواره‌های علمی دیگری تحت عنوان «ابن‌سینا» و «اکسیر» در کشور زیر نظر آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: شرکت در جشنواره‌های علمی می‌تواند برای رزومه تحصیلی دانش‌آموزان بسیار مفید باشد، همچنین دانش‌آموزان با شرکت در این مسابقات، تجربه فعالیت در کارگاه را نیز کسب می‌کنند که این مسئله اهمیت بسیاری برای آینده آنان دارد.

نظر شما