شناسهٔ خبر: 58371346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دفتر تعاملات فناوری ایران و روسیه در قزوین راه‌اندازی می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین از راه‌اندازی دفتر تعاملات فناوری ایران و روسیه در قزوین خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این دفتر طرح‌های مشترک فناورانه بین شرکت‌های دانش‌بنیان روسیه و استان قزوین اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، جعفر احمدی امروز در نشست با حسین عمیدی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین که در سالن جلسات پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه بازار بزرگ روسیه و منطقه اوراسیا در کنار ما قرار دارد، می‌توانیم محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور استان قزوین را به روسیه و کشورهای اتحادیه اقتصادی اورسیا صادر کنیم.

وی اضافه کرد: روسیه به همراه 5 کشور دیگر عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند و به همین خاطر می‌توانیم مبادلات تجاری در حوزه تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان را به کمک این کشورها توسعه دهیم.

احمدی با اشاره به دورنمای همکاری پارک علم و فناوری استان قزوین با پارک‌های فناوری کشور روسیه گفت: با توجه به تعاملات ایجادشده دفتر تعاملات فناوری ایران و روسیه در قزوین راه‌اندازی می‌شود و متقابلاً همین دفتر در یکی از پارک‌های فناوری روسیه هم ایجاد خواهد شد که کار اجرای طرح‌های مشترک فناورانه بین شرکت‌های دانش‌بنیان روسیه و استان قزوین است.

وی ادامه داد: همچنین با راه‌اندازی این دفتر تعاملات فناوری می‌توانیم شرکت‌های دانش‌بنیان مشترک بین ایران و روسیه تأسیس کنیم و در این زمینه نیاز مبرم به حمایت و کمک‌های وزارت امور خارجه داریم. خوشبختانه پارک‌های فناوری روسیه از سطح بالایی در حوزه تولید دانش‌بنیان برخوردار هستند که همکاری با آنها می‌تواند به ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور استان کمک کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین با اشاره به توانمندی‌های پارک‌های فناوری روسیه در حوزه‌های داروسازی، رادیوالکترونیک، زیست‌فناوری و داروسازی گفت: همچنین پارک‌های فناوری روسیه از قابلیت‌های بالایی در تولید نرم‌افزار به ویژه نرم‌افزارهای تلفن همراه برخوردار هستند که می‌توانند با انتقال فناوری موجب رشد شرکت‌های مشابه در استان قزوین و کشور شوند.

وی افزود: امیدواریم با همراهی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان قزوین نمایشگاهی از محصولات دانش‌بنیان تولیدشده در استان قزوین در کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه برگزار شود و در این حوزه به دیپلماسی اقتصادی فعال نیاز داریم.

انتهای پیام/ن

نظر شما