شناسهٔ خبر: 58363687 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جزئیاتی درباره دادگاه تجدیدنظر امروز حمید نوری در سوئد

صاحب‌خبر -
جزئياتي درباره دادگاه تجديدنظر امروز حميد نوري در سوئد
خبرگزاری آریا-وکیل پرونده حمید نوری جزئیاتی جدید از روند دادگاه تجدید نظر سوئد ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا،حسین جعفری، وکیل پرونده حمید نوری، درباره جلسه دادگاه تجدیدنظر امروز در سوئد گفت: باید منتظر بمانیم و ببینیم که دادگاه به چه شکلی پیش خواهد رفت؛ این احتمال وجود دارد که امروز آقای نوری دفاعیات را ارائه دهند و روز پنج‎شنبه به شکات اختصاص پیدا کند؛ یا این که امروز شهود و شکات و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آقای نوری به بیان موارد خود بپردازند.
جعفری در خصوص دلیل تغییر برنامه دادگاه تجدیدنظر سوئد، گفت: دادستان بر اساس برنامه‌ریزی بایستی 3 جلسه را به بیان موارد خود اختصاص می‌داد اما 4 جلسه را به خود اختصاص داد و از همان ابتدا جلسه رزرو در نظر گرفته شده بود.
وکیل پرونده حمید نوری با اشاره به اینکه جلسات علنی دادگاه تجدید نظر درباره حمید نوری به زودی به پایان می رسد، گفت: 4 جلسه غیر علنی نیز برای ماه‌های آینده برنامه‌ریزی شده اما اگر دادگاه سوئد تشخیص دهد که نیاز به برگزاری جلسات علنی بیشتری وجود دارد، این کار را انجام خواهد داد.
دادگاه تجدیدنظر سوئد از روز 11 ژانویه (21 دی) موضوع بررسی لوایح مربوط به پرونده حمید نوری را آغاز کرده است. حمید نوری در جریان نخستین جلسه این دادگاه به روند فرمایشی و ناعادلانه دادگاه به شدت اعتراض کرد. حمید نوری، 18 آبان ماه سال 98 در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به صورتی خشن و غیرقانونی از سوی پلیس این کشور بازداشت و 8 ماه نخست بدون هیچ گونه امکان تماس با خانواده یا دسترسی کنسولی در شرایطی شبیه به ربوده شدن نگه‌داری شد.

نظر شما