شناسهٔ خبر: 58027430 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۵ ماد برتری که بازی GTA 3 را تبدیل به یک بازی بروز می‌کنند

نسخه‌ای به مراتب بهتر از ریمستر استودیوی راکستار / Gamerant

صاحب‌خبر -

بازی‌های جهان باز یکی از محبوب‌ترین عناوینی هستند که هرگیمری می‌تواند به سراغشان برود. معمولا وقتی صحبت از تجربه یک بازی جهان باز می‌شود، ناخودآگاه ذهن ما به سمت بازی‌های استودیوی راکستار می‌رود. استودیوی دوست داشتنی راکستار در طی چندسال اخیر موفق شده تا بازی‌های بسیار دوست داشتنی را بسازد که هرکدامشان به طرز باور نکردنی فوق‌العاده بودند. راکستار نه‌تنها استودیویی دوست داشتنی است، بلکه بارها نیز ثابت کرده که پتانسیل‌های بسیار جذابی برای به تصویر کشیدن دارد و ما نیز درست در این بین می‌توانیم که از این استودیوی فوق‌العاده، انتظارات بسیار بالایی داشته باشیم. بنابراین اگر شما نیز چه روی پلتفرم موبایل و چه روی دیگر پلتفرم‌ها به دنبال تجربه یک بازی جهان باز باکیفیت هستید، این استودیوی راکستار است که می‌تواند شما را به آن‌چیزی که دوست دارید، برساند.

خوشبختانه در همین بین نیز؛ فرنچایز GTA یکی از محبوب‌ترین و بهترین فرنچایزهایی است که توسط استودیوی راکستار تاکنون برای پلتفرم‌های مختلفی از جمله پلتفرم موبایل منتشر شده است. بازی جذاب GTA 3 یکی از آن دسته از بازی‌های قدیمی و خاطره‌انگیزی است که توسط این استودیو و در سال ۲۰۰۱ منتشر شده است. GTA 3 بقدری جذاب بود که راکستار این بازی را در سال ۲۰۱۲ برای پلتفرم موبایل نیز پورت کرد تا موبایل گیمرها هم بتوانند از این بازی لذت ببرند. بنابراین اگر شما نیز طرفدار بازی‌های جهان باز موبایلی هستید، در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا ۵ مورد از بهترین مادهای بازی GTA 3 را به شما معرفی کنیم که باید نیم‌نگاهی به آن‌ها داشته باشید.

Mod Loader

GTA 3 GTA 3

پیش از آن‌که به صورت رسمی به سراغ لیستمان برویم؛ اجازه دهید که مورد اول این لیست را با یکی از کاربردی‌ترین ماد‌های بازی دوست داشتنی GTA 3 شروع کنیم. Mod Loader به شما در داشتن تجربه‌ای حرفه‌ای از نصب و اجرا مادها؛ کمک خواهد کرد. این ماد درواقع یک ابزار کاربردی برای جمله بازیکنانی است که به دنبال ارتقای بازیشان هستند. اگر شما جزو بازیکنانی هستید که از تعداد بسیار زیادی از مادها استفاده می‌کنند، خوشبختانه Mod Loader قطعا می‌تواند به شما کمک کند. این ماد درست مانند یک دستیار هوشمند عمل می‌کند و تمام مادهای شما را طبقه‌بندی می‌کند تا شما در صورت لزوم بدون نیاز به نصب مجدد آن‌ها، به مادهایتان دسترسی داشته باشید.

همچنین جالب است بدانید که این ماد از بازی‌های بسیار متنوعی نیز پشتیبانی می‌کند. اما خب همانطور که انتظار می‌رود، عملکرد Mod Loader روی بازی‌های قدیمی‌تر گاهی ممکن است که اذیت‌کننده باشد. اما با این‌حال اگر دوست دارید که از Mod Loader برای ارتقای بازی GTA 3 استفاده کنید، به شما توصیه می‌کنم که پیش از شروع کارتان دستور عمل‌های مربوط به این ماد را خیلی خوب بخوانید تا مبادا اتفاق بدی در روند نصب Mod Loader برای بازیتان رخ دهد.

Widescreen Fix

GTA 3 GTA 3

ماد Widescreen Fix یکی از اولین و ساده‌ترین مادهایی است که هر کسی برای ارتقای گرافیکی بازی GTA 3 باید به سراغش برود. همانطور که می‌دانید بازی GTA 3 در سال ۲۰۰۱ و درست چندسال پیش از تصاویری با وضوح ۱۰۸۰ منتشر شده، بنابراین اگر بخواهید که این بازی را روی یک مانیتور مدرن امروزی اجرا کنید، GTA 3 ابدا عملکرد مطلبی نخواهد داشت و طبیعتا این بازی نمی‌تواند که وضوح تصویری خوبی را برایتان به تصویر بکشند و یک معضل بزرگ برایتان خواهد شد.

اما هیچ جایی برای نگرانی نیست. ماد Widescreen Fix این موضوع را برطرف کرده است و شما می‌توانید که با استفاده از این ماد، کیفیت تصویر بازی را به ۱۰۸۰ برسانید. همچنین باید بدانید که Widescreen Fix به بهترین شکل ممکن بهینه شده و شما با نصب این ماد، ابدا شاهد تصاویری کشیده و غیرطبیعی نخواهید بود و این ماد جذاب و دوست داشتنی می‌تواند که تجربه GTA 3 را تبدیل به یک تجربه مدرن کند.

The Essential Fixes

GTA 3 GTA 3

تقریبا چیزی بیش از ۲ دهه از انتشار بازی GTA 3 گذشته است و استودیوی راکستار نیز دیگر آپدیت بزرگی برای پچ کردن و رفع مشکلات و باگ‌های این بازی منتشر نکرده است. GTA 3 یک بازی قدیمی است و طبیعتا اجرای آن روی سخت‌افزارهای جدید، ممکن است که باعث گلیچ کردن و یا مشکلات زیادی در گیم‌پلی بازی شود و طبیعتا این موضوع چیزی نیست که شما به دنبال آن باشید. منتهی خوشبختانه ماد The Essential Fixes درواقع پچی برای این بازی است که راندمان و عملکرد کلی این بازی برای سخت‌افزارهای مدرن؛ بهینه می‌کند.

ماد The Essential Fixes درست در کنار ماد Widescreen Fix؛ می‌تواند یک تجربه جذاب را از بازی GTA 3 برایتان به تصویر بکشد. طبیعتا اگر شما بخواهید که کیفیت این بازی را بهتر کند، باید نیم‌نگاهی به ماد The Essential Fixes داشته باشید. منتهی باید بدانید که بهتر است که پیش از شروع نصب این ماد، سری به پیش‌نیازها و دستور عمل‌های نصب ماد The Essential Fixes بزنید تا در هنگام نصب این ماد، به مشکلی بر نخورید.

Silent Patch

GTA 3 GTA 3

هیچ جای تعجبی ندارد که بازی قدیمی مانند GTA 3 هیچ آپدیت جدیدی برای رفع مشکلاتش از سوی استودیوی راکستار دریافت نکند. حتی با گذشت سال‌ها از انتشار این بازی؛ GTA 3 هنوز هم مشکلات نرم‌افزاری و باگ‌ها خودش را دارد. متاسفانه این مشکلات خودشان را درست در زمانی نشان می‌دهند که شما سعی بر نصب و اجرای بازی GTA 3 روی یک سخت‌افزار بروز را دارید و طبیعتا نباید انتظار داشته باشید که این بازی راندمان مورد نظرتان را داشته باشد. خوشبختانه مادسازهای بسیاری نیز در طی چندین سال اخیر به سراغ این بازی رفته‌اند و سعی کرده‌اند تا تمام مشکلات بازی را برطرف کنند و این بازی را برای اجرا شدن روی کامپیوترهای جدیدتر؛ آماده کنند.

ماد جذاب Silent Patch به شما این اجازه را می‌دهد که مشکلات این بازی را برطرف کنید. همچنین Silent Patch هوش مصنوعی بازی را به طرز قابل توجهی بالا می‌برد و باعث می‌شود که شما از تجربه این بازی نهایت لذت را ببرید. همچین از طرفی نیز؛ Silent Patch به شما این قابلیت را می‌دهد که این بازی را با استفاده از FPS بالاتری تجربه کنید و تکسچرهای بازی را نیز بهبود می‌بخشد.

GTA 3 Refresh

GTA 3 GTA 3

گیمرهای قدیمی بازی GTA 3؛ نقشه این بازی را درست مانند کف دستشان می‌شناسند. همچنین از طرفی نیز؛ نقشه این بازی نسبت به دیگر عناوین استودیوی راکستار مانند GTA San Andreas و یا حتی بازی جذاب GTA Vice City بسیار کوچک است و اگر شما چند ساعتی در محیط این بازی قدم بزنید، تمام کوچه پس‌ کوچه‌های شهر لیبرتی سیتی را در دنیای GTA 3 حفظ خواهید شد. بنابراین بهتر است که به دنبال مادی برای رفع این مشکل باشیم.

خوشبختانه ماد دوست داشتنی GTA 3 Refresh نه‌تنها بافت شهری لیبرتی سیتی را تغییر می‌دهد، بلکه تنوع آب و هوایی و همچنین بافت‌های صوتی جدیدی را نیز به دنیای دوست داشتنی این بازی اضافه می‌کند. GTA 3 Refresh جزو معدود مادهای این لیست است که گیم‌پلی بازی را تغییر نمی‌دهد و صرفا بافت تصویری بازی و گرافیک GTA 3 را تغییر می‌دهد که به نوبه خودش این ماد؛ یک ماد دوست داشتنی و قابل احترام است.

بیشتر بخوانید:

Gamerant

نظر شما