شناسهٔ خبر: 57933730 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کشف حجاب مقدمه عادی‌سازی گناه است

اقتصاد ایران: اصفهان-امام جمعه موقت اصفهان گفت:نخستین خطر اینکه کشف حجاب پایان کار نیست، بلکه مقدمه عادی سازی گناه و بی بند وباری است و در ادامه تضعیف نظام و فتنه اغتشاشات با کشف حجاب استمرار خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان با اشاره به ۹ دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار داشت: بصیرت با دو عامل فکری و عملی محقق می‌شود که عامل فکری همان تفکر و تعقل است و کسانی که اهل فکر و بینش هستند جریاناتی که اتفاق می‌افتد را عمیق می‌نگرند.

وی افزود: از ماه‌های گذشته زمزمه مقابله با بی‌حجابی و بی‌بند باری شنیده می‌شد اما تاکنون هیچ اقدام مؤثری ندیدیم و این موضوع پنج خطر را را به دنبال دارد که هرگز با وجود این خطرات سکوت جایز نیست.

آیت الله مهدوی تاکید کرد: نخستین خطر اینکه کشف حجاب پایان کار نیست، بلکه مقدمه عادی سازی گناه و بی بند وباری است، دومین خطر، خطر تضعیف نظام بوده، فتنه اغتشاشات با کشف حجاب استمرار دارد، کشف حجاب‌ها به نوعی تنفس مصنوعی برای دشمنان است.

وی افزود: خطر سوم کشف حجاب‌ها، سرایت این ناهنجاری به اقشار دیگر جامعه است، یک میوه خراب می‌تواند باعث فساد دیگر میوه‌ها شود، خطر چهارم کشف حجاب، تزلزل ایجاد شده در بدنه متدین‌های جامعه است و روند تنزل در سطوح جامعه ادامه پیدا می‌کند و خطر پنجم ایجاد دوقطبی در جامعه است و یک ناامنی عمدتاً برای قشر متدین‌ها ایجاد می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به بند سوم قانون اساسی گفت: دولت موظف است برای عمل به اهداف، همه امکانات را برای ایجاد محیط مساعد و رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا فراهم کند. چرا برخی نسبت به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر اتهام می‌زنند که تذکر یعنی اسیدپاشی! کجا یک نفر متدین اسید می‌پاشد؟ من چنین چیزی را نه دیدم و نه اجازه می‌دهم.

وی افزود: ما همواره بر تذکر دادن به این کوتاهی‌ها و ناهنجاری‌ها اقدام می‌کنیم، متدینین در قبال این خطرات هشدار جدی می‌دهند و این کلام دشمنان و جاهلین است که از لفظ تذکر ما، معنای اسید پاشی و جدال و برخورد دریافت می‌کنند، متدین مطیع امر ولایت است، ولایتی که تذکر لسانی را وظیفه مردم می‌دانند.

آیت الله مهدوی با اشاره به ایام فاطمیه از تعدد جلسات و فراوانی توسلات در استان اصفهان تشکر کرد و گفت: در گوشه و کنار شهر ما چندین هزار جلسه برگزار شد و امیدوارم مشمول دعای سوره حج باشید که تقوای دل غیر از تقوای جوارحی است.

وی افزود: ۱۲ دی سالروز رحلت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی است که مدافع ولایت، متخلق به اخلاق است و رهبر معظم انقلاب ایشان را به مطهری زمان تشبیه کردند، به خصوص طرح ولایت ایشان که به گفته اقای مصباح عصاره زندگی‌اش بود و جوان‌هایی که در این طرح شرکت کردند با مبانی دین آشنا شدند و برای جامعه خود مؤثر واقع شدند.

آیت الله مهدوی همچنین با اشاره به ۱۳ دی سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: معارف دین، بصیرت و دفاع از ولایتی که آیت‌الله مصباح بیانگر او بود، در این شخصیت تبلور کرد که از او به عنوان مکتب یاد کردند، نسل جدید باید بتواند راه آن‌ها را ادامه دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما