شناسهٔ خبر: 57807557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان: تلاش‌ها و خدمات دولت واقع‌بینانه دیده و منصفانه نقد شود

رشت - ایرنا- استاندار گیلان با بیان اینکه مردم انتظار دارند ثمرات تلاش‌های دولت را در بخش‌های اقتصاد، سیاسی، امنیتی ببینند، افزود: در این حوزه باید تلاشهای دولت واقع بینانه دیده شود و منصفانه نقد و بررسی و در صورت نیاز اصلاح شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی خواستار تعریف مدیریت تحولی در بین ادارات گیلان شد و افزود: بنادر و دریانوردی استان گیلان توانست در این خصوص عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

وی یادآوری کرد: در بخش صادرات باید از همه ظرفیت ۱۰ میلیون تنی مجتمع بندری انزلی استفاده شود و ما افق روشنی برای آینده کشور می بینیم.

استاندار گیلان تاکید کرد: دولت بنا دارد در راستای برنامه های توسعه ای خود را با استناد به بیانات رهبرمعظم انقلاب، سیاست های ابلاغی، اسناد بالادستی پیش رود و به برنامه های راهبردی که در حوزه های مختلف ترسیم کرده، دست یابد.

وی با بیان اینکه اقتدار نظام برگرفته از قدرت معنوی ولایت است، اضافه کرد: در بخش اقتصادی رئیس‌جمهور آبروی خود را وسط گذاشت و اقتصاد بیمارگونه و یارانه‌ای را نجات داد و آن را مردمی کرد که خود گامی برای تحول اقتصاد کشور است.

عباسی تصریح کرد: ظرفیت‌های اقتصادی در کشور ما کم نیست که امروز در حال شکوفایی است و ما باید بتوانیم بهره‌وری معادن را افزایش داده و زنجیره ارزش ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید خام‌فروشی کنیم، عنوان کرد: باید در حوزه فروش نفت و فرآورده‌های نفتی به سطحی برسیم که به جای فروش نفت خام، کالای پتروشیمی و تولیدی آخرین زنجیره را صادر کنیم. الان این اتفاق در کشور ما در حال رخ دادن است تا صادرکننده محصولات نهایی شویم.

وی در ادامه به انتقاد از برخی ناهماهنگی ها تصریح کرد: مگر می شود دستگاهی مانع مجموعه دولتی دیگری شود و به جای شتاب و سرعت بخشیدن به امور، مانع تراشی کرده و سرعت کار را بگیرند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: این وضعیت قابل قبول نیست باید موانع از سر راه برداشته شود.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی تالاب انزلی گفت : تالاب در حال مرگ تدریجی بود که با توجه به این وضعیت در سفر رئیس جمهور مصوباتی داشتیم و مشکلات علت یابی شد.

وی با تاکید بر اینکه باید راه حل درست را پیدا کنید اینجا محل آزمون و خطا نیست و اجازه چنین عملکردی را نمی دهم، تصریح کرد: برای برون رفت از چالش تالاب کارگروهی تشکیل داده ایم مشکل تالاب فقط رسوب نیست بلکه باید در مسیرهای مختلف ورودی به آن آبخیزداری انجام شود و جلوی ورود رسوب به تالاب گرفته شود.

استاندار تصریح کرد: برای تالاب انزلی ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و حل این مشکل همت همه دستگاههای اجرایی را می طلبد و تک صدایی در تالاب پذیرفتنی نیست بلکه باید همه هماهنگ با هم عمل کنند.

وی ادامه داد: در بخش راه آهن و کنار گذر نیز اجازه هرج و مرج نمی دهیم. برای مقابله با گونه مهاجم سنبل آبی هم قرارگاه سازندگی در حال فعالیت است و پنج میلیارد به آن اختصاص یافت.

وی یادآوری کرد: منشاء آلودگی های تالاب انزلی شیرابه های سراوان، زندان لاکان و بیمارستان ها بود که ۷۰ درصد تصفیه‌خانه‌های آنها پیشرفت فیزیکی دارند. برای تصفیه خانه شهرستان رشت نیز پنج هزار میلیارد تومان توافقنامه امضا شده و در روزهای آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

عباسی عنوان کرد: شهرستانهای انزلی و صومعه سرا نیز باید در مورد فاضلاب های این شهرها که منشاء آلودگی است گزارش خود را برای استانداری ارسال کنند. وی اضافه کرد: بخشی از مشکلات تالاب تعرض به اراضی تالابی بوده که منابع طبیعی نقشه کاداستر را تهیه کرده و به جهادکشاورزی تحویل می دهد تا اقدامات موثر انجام شود.

وی تصریح کرد : اجازه دست اندازی به تالاب و سودجویی کسانی که میخواهند با تحرکاتی مانند آتش سوزی تصرفاتی داشته باشند را نخواهیم داد همانطور که در ساحل این اجازه را ندادیم.

استاندار گیلان در ادامه اعتبارات استان دربودجه ۱۴۰۱ از محل سفر رئیس جمهوری را ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی ذکر و عنوان کرد: بخش زیادی از این اعتبارات تامین و پروژه ها انجام شده است و راه‌آهن رشت نیز حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که ۲۵۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بندر انزلی تنها شهرستانی است که در حوزه روستایی به طور کامل مجهز به کابل خودنگهدار شده و نوسانات برق نداشته مادر سال گذشته در برق عملکرد خوبی داشته و حتی یک ساعت خاموشی نداشتیم هم چرخ صنعت چرخید و هم برق خانوار تامین شد.

وی اضافه کرد: در بخش آب کشاورزی هم علیرغم کاهش ۳۰۰ میلیون متر مکعبی کاهش دبی آب توانستیم ظرفیت تولید را ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش دهیم و در تولیدات گلخانه ای با رفع موانع و سرمایه گذاری تولیدات برای صادرات انجام شد و راه برای صادرات باز شد.

استاندار تاکید کرد : کنارگذر انزلی از ماده ۵۶، ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه داشت که ۲۵۰ میلیارد تومان کار در این زمینه انجام شده و ۵۰ میلیارد تومان هم در دست انجام است و کار ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در بخش فاضلاب بندر انزلی برای از فاضلاب انزلی ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است و امسال ۲۷ میلیارد تومان از محل تملک قانون بودجه، ۱۷۰ میلیارد تومان قانون ۵۶، ۱۰۰ میلیارد تومان سفر ریاست جمهوری و ۵۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در بخش ورزشی با ترک تشریفات توانستیم مشکلات تیم فوتبال ملوان را برطرف کنیم در پسماند میراث فرهنگی اقدامات خوبی انجام شده است. وی در خصوص بلند مرتبه سازی در برخی شهرستان‌ها هم گفت : بلند مرتبه سازی باید به گونه ای باشد منافع مردم تامین شود چنانکه هم مردم دارای مسکن شوند و هم زیست بوم منطقه در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما