شناسهٔ خبر: 57805848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران:

پیوست فرهنگی در جام بازی‌های ویدیویی امسال لحاظ شده است

قزوین - ایرنا- دبیر هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران با بیان اینکه پیوست فرهنگی برای این رقابت‌ها لحاظ شده است، گفت: زیست بوم بازی‌های دیجیتال ایران در حال حاضر بسیار مولد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق دهنادی روز دوشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان قزوین در جمع خبرنگاران افزود: هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران امسال علاوه بر تهران در پنج استان دیگر توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار و به منتخبان این رویداد تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان جوایزی اهدا می‌شود.

وی اظهار داشت: این دوره از مسابقات همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و حضور تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها و با هدف حمایت این تیم و همچنین کشف استعدادهای جوانان و نوجوانان در زمینه بازی‌های رایانه‌ای در استان‌های منتخب کشور برگزار می‌شود.

دهنادی تصریح کرد: هفتمین جام بازی‌های ویدیویی ایران از اواخر آبان ماه در ۲ بخش حضوری بازی آفلاین فیفا و بخش ویژه بازی‌های موبایلی ایرانی به میزبانی استان‌های مازندران، اردبیل، قزوین، خراسان رضوی، خوزستان و تهران در دستور کار قرار گرفت.

این مسوول تاکید کرد: بخش حضوری بازی آفلاین فیفا این رویداد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و انجمن ورزش‌های الکترونیکی به صورت حضوری در بازیگاه‌های (گیم نت) منتخب هر استان به مدت سه روز برگزار و برگزیدگان استانی در مرحله مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این رویداد ملی فوتبالیستارز، کات آف، منچیکو و کوییز ازجمله بازی‌های ایرانی حاضر در این لیگ هستند که مسابقات آن از طریق سایت تخصصی (baazico.ir) که به‌عنوان پلتفرم ویژه برگزاری مسابقات ورزش‌های الکترونیک توسط این بنیاد طراحی، پیاده‌سازی و اجرا شده است.

دبیر هفتمین جام قهرمانان بازیهای ویدیویی ایران با اشاره به استقبال بانوان در این دوره از مسابقات افزود: خوشبختانه استقبال بانوان قزوینی در این دوره از مسابقات بسیار خوب و پرشور بود.

نظر شما