شناسهٔ خبر: 5775888 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسامی شرکت کننده یمنی در نشست ژنو مشخص شد

ژنو - ایرنا - برخی منابع مطلع اعلام کردند: اعضای شرکت کننده در مذاکرات یمنی - یمنی در نشست ژنو مشخص شده اند.

صاحب‌خبر -

برپایه این گزارش ، نشست ژنو که قرار است تا ساعاتی دیگر آغاز شود با مشارکت دبیر کل سازمان ملل و نماینده این سازمان در امور یمن و هیات هایی از نیروهای مردمی انصارالله که از سوی سازمان ملل هیات صنعا نامیده می شود و مخالفان یمنی که از سوی عربستان حمایت می شوند و به نام هیات ریاض نامیده می شوند، برگزار خواهد شد.

منابع مطلع اعلام کردند هیات یمنی انصارالله شامل مهدی المشاط مدیر دفتر عبدالملک الحوثی، حمزه الحوثی و علی العماد از اعضای شورای سیاسی انصارالله ، ضیف الله الشامی هماهنگ کننده رسانه ای هیات انصارالله می باشند .

اسامی اعضای ائتلاف با انصارالله نیز شامل ابو باقر القربی از رهبران کنگره مردمی ، عارف الزوکا و فائقه السید از رهبران کنگره مردمی ، عبدالملک الحجری دبیر کل حزب الکرامه ، قاسم سلام از حزب البعث ، عبدالسلام جابر و غالب مطلق از اعضای جنبش های جدایی طلب جنوبی (الحراک الجنوبی)، محمد الزبیری دبیر حزب البعث العربی الاشتراکی و حسن زید دبیر کل حزب الحق می باشند.

اعضای هیات مخالفان یمنی نیز عبارتند از ، ریاض یاسین وزیر خارجه دولت مستعفی منصور هادی نخست وزیر فراری، عزالدین الاصبحی وزیر حقوق بشر در دولت سابق، فهد کفاین وزیر شیلات ، عبدالعزیز جباری دبیر کل حزب البناء و التنمیه ، عبدالوهاب الحمیقانی دبیر کل حزب الرشاد السلفی و عثمان مجلی از شیوخ صعده هستند.

برخی رسانه های اعلام کردند هیات انصارالله که در جیبوتی توقف طولانی داشته (بعد از ظهر دیروز تا صبح دوشنبه) امروز بعد از ظهر به ژنو می رسد.

در همین حال شبکه خبری المیادین نیز اعلام کرد به احتمال زیاد بان کی مون دبیر کل سازمان ملل بدون دیدار با هیات انصارالله ژنو را ترک خواهد کرد.

نشست ژنو در باره بحران یمن که قرار بود روز گذشته برگزار شود به امروز دوشنبه موکول شده است.

خاورم**1408**1566

نظر شما