شناسهٔ خبر: 57666282 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

فرانسه ۲ - مراکش صفر / پایان رویای شیرین شیرهای افریقا و صعود خروس‌ها به فینال + فیلم و تصاویر

فرانسه با شکست شگفتی سازان مراکشی به فینال جام جهانی قطر راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پارسینه به نقل از ورزش سه؛ ولید الرکراکی در آغاز مسابقه سعی داشت با تغییر سیستم به حالت ۳ دفاعه، دشان را سورپرایز کند اما خودش خیلی زود و در دقیقه ۴ شگفت زده شد.

مراکش در طول تورنمنت با سیستم ۴ دفاعه به زمین می‌آمد اما با تصمیم رکراکی امشب آن‌ها با سیستم ۱-۴-۵ وارد زمین شدند اما این تغییر جواب معکوس داد و خیلی زود دروازه یاسین بونو باز شد. البته سرمربی مراکش اصراری روی اشتباهش نداشت و خیلی زود با یک تعویض به سیستم همیشگی بازگشت اما اولین اشتباه مقابل مدافع عنوان قهرمانی، قطعا کار شما را تمام می‌کند.

مراکشی‌ها تلاش زیادی برای تغییر نتیجه داشتند اما تعویض‌ها هم کمکی نکرد و فرانسه روی ضد حملات خود در اواخر نیمه دوم به گل دیگری رسید تا کار یکسره شود. فرانسه دشان تا زمان رسیدن به گل پیروزی بخش، حمله می‌کند و پس از آن فقط منتظر ضد حملات می‌ماند و گل دقیقه ۴ هرناندز بهترین اتفاق برای دشان بود.

با این نتیجه دو تیم فرانسه و آرژانتین در فینال رقابت‌ها، یکشنبه شب در ورزشگاه لوسیل به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر -  مرحله نیمه‌نهایی

ورزشگاه: استادیوم البیت - ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران

تیم ملی فرانسه:

هوگو لوریس، ابراهیم کوناته، رافائل واران، تئو هرناندز، ژول کنده، اورلین شوامنی، یوسف فوفانا، آنتوان گریزمان، عثمان دمبله، کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو

سرمربی: دیدیه دشان

تیم ملی مراکش:

یاسین بونو، اشرف حکیمی، رومن سایس، جواد الیامیق، یحیی عطیه الله، سفیان آمراباط، عزالدین اوناهی، سلیم املاح، حکیم زیش، سوفیان بوفال و یوسف النصیری

سرمربی: ولید الرکراکی

 

اخطار:

سفیان بوفال (دقیقه ۲۷) از مراکش

 

شرح گل‌ها:

 

۰-۱ (دقیقه ۵- فرانسه)- نفوذ گریزمان به درون محوطه جریمه با پاس رو به بیرون او همراه شد که در ابتدا ضربه ام باپه به مدافعان برخورد کرد اما توپ سرگردان در دهانه دروازه با ضربه تئو هرناندز همراه شد تا دروازه مراکش خیلی زود باز شود.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1937934" ><script type="text/JavaScript" src="https://parsine.com/fa/news/play/embed/804150/1937934?width=800&height=600"></script></div>

حاشیه: 

فرانسه دو تغییر اجباری در ترکیب تیمش داشته و دایو اوپامکانو و آدرین ربیو به دلیل مصدومیت از لیست فرانسه خط خوردند و ابراهیم کوناته و یوسف فوفانا جانشین این دو بازیکن شدند.

بازیکنان مراکش خود را برای آغاز دیدار حساس برابر فرانسه آماده می کنند.

شوت محکم امباپه در هنگام گرم کردن، باعث مصدومیت این هوادار فرانسوی شد.

 

البته ماجومبا به صحبت های سفیر اعتنایی نکرد و با پوشیدن لباس فرانسه، راهی استادیوم البیت شد 

پدر کیلیان امباپه در ورزشگاه البیت حضور دارد و شاهد بازی فرانسه و مراکش خواهد بود.

 

 نایف اکرد که با رفع بیماری و یک مسابقه غیبت دوباره به ترکیب مراکش بازگشته بود، در جریان گرم کردن مصدوم و از جمع نفرات اصلی خارج شد تا اشرف داری جایگزین او شود.

ولید الرکراکی نسبت به بازی مقابل پرتغال تغییر آرایش داده و مراکش را با سیستم ۱-۴-۵ وارد زمین شده است.

اولین تعویض الرکراکی اجباری بود و سایس به دلیل مصدومیت نتوانست به بازی ادامه دهد اما با ورود املاح سیستم مراکش تغییر کرد و آن‌ها با همان آرایش قبلی خود در طول تورنمنت به بازی ادامه دادند.

نصیر مزراوی هم به دلیل مصدومیت بین دو نیمه تعویض شد تا دو تعویض اول رکراکی اجباری باشد.

در دقیقه ۵۰ مسابقه، امباپه با حرکتی انفجاری از سمت چپ نفوذ کرد اما تکل بلند آمراباط باعث سرنگونی او شد که سزار راموس اعتقادی به خطا نداشت و همین مسئله با واکنش شدید کادر فنی فرانسه و هواداران حاضر در ورزشگاه رو به رو شد.

 

این تصویری است که در فضای مجازی منتشر شده و هواداران مراکش اعتقاد به خطای پنالتی دارند. اما داور مسابقه خطایی به روی سفیان بوفال تشخیص نداد و حتی او را با کارت زرد جریمه کرد.

 

سجده شکر بازیکنان مراکش پس از شکست برابر فرانسه.

تونل وحشت نیمکت نشینان فرانسه برای بازیکنان، پس از صعود خروس ها به دیدار پایانی.

 

نظر شما