شناسهٔ خبر: 57615441 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آنفلوانزا بهار زندگی ۵ زنجانی را خزان کرد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: امسال از ابتدای شیوع بیماری آنفلوانزا تاکنون، ۵ بیمار جان خود را از دست داده اند.

صاحب‌خبر -

تقی‌لو معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  در رابطه با آمار بیماری آنفلوانزا در استان زنجان، اظهار کرد: از یکم مهرماه تا ۱۹ آذرماه امسال، ۳۴۰ نمونه مشکوک و ابتلا به آنفلوانزا در استان زنجان آزمایش شده و تعداد کل موارد مثبت آنفلوانزا نیز ۸۹ مورد بوده است.

وی از فوت ۵ مورد مثبت ابتلا به آنفلوانزا در استان زنجان خبر داد و افزود: ویروس آنفلوانزا از منابع مختلف به سراغ انسان می‌آید و افرادی را که دستورالعمل بهداشتی را رعایت نکرده و از ماسک استفاده نمی‌کنند، مبتلا می‌کند و افراد دارای نقص ایمنی بدن، کودکان، سالمندان و زنان باردار بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

این مسئول در رابطه با تفاوت علائم بیماری کرونا، آنفلوانزا و سرماخوردگی، تصریح کرد: در سرماخوردگی و کرونا علائم به تدریج شروع می‌شود ولی آنفلوانزا یک‌باره علائم را در بدن فرد بروز می‌دهد و بدن درد شدید، سردرد شدید، لرز بدن و سرفه مرطوب و خلط‌دار، از جمله علائم شایع ویروس آنفلوانزا است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با آمار کرونا در استان، اظهار کرد: طبق آمار ۲۰ آذرماه، ۷ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند و بستری و فوت ناشی از کرونا در این تاریخ نداشتیم.

تقی‌لو در رابطه با لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود شهروندان در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و آنفلوانزا استفاده از ماسک و شست‌وشو مداوم دست‌ها را فراموش نکنند.

نظر شما