شناسهٔ خبر: 5759633 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

برد مقتدرانه واليبال ايران در خاک روسيه

تيم ملي واليبال ايران موفق شد با ارائه يک نمايش مقتدرانه روسيه را در خانه اش با نتيجه 3 بر صفر شکست دهد و به دومين پيروزي پياپي خود در ليگ جهاني 2015 دست يابد.

صاحب‌خبر -

تيم ملي واليبال ايران در ششمين ديدار خود از ليگ جهاني 2015 به مصاف روسيه رفت. روس ها که پيش از اين از مجموع پنج بازي نخست خود تنها يک امتياز گرفته بودند، انگيزه زيادي داشتند تا در خانه خود ايران را شکست دهند. در مقابل تيم ملي واليبال ايران با روحيه بالا کار را آغاز کرد تا به دومين پيروزي مقابل روسيه دست پيدا کند.

در نهايت تيم ملي واليبال ايران موفق شد روسيه را با نتيجه 3 بر صفر و امتيازهاي 25-20، 25-18 و 25-21شکست دهد.

تيم مملي واليبال ايران با پيراهن قرمز و بازيکناني چون سعيد معروف، محمد موسوي، شهرام محمودي، ميلاد عبادي پور، مجتبي ميرزاجانپور و مهدي مرندي بازي را آغاز کرد.

روسيه هم در شروع اين ديدار بيريکوف، ولويچ، سيولژز،آشچف، کولودينسکي، ميخايلوف و وربو با پيراهن هاي سورمه اي به ميدان رفت.

ست نخست: 25- 20 ايران

تيم ملي واليبال ايران از همان ابتدا کار را مقتدرانه آغاز کرد. ميلاد عبادي پور با يک سرويس تماشايي از همان ابتدا دريفات کننده هاي حريف را غافلگير کرد. سعيد معروف که شناخت خيلي خوبي از مدافعان روي تور روسيه داشت، دور از دست آن ها پاس هاي جفت و جوري را به ميرزاجانپور مي رساند. در مقابل ماکسيم ميخايلوف بهترين بازيکن روس ها بود که با نمايش خوب در اسپک با رقه هايي از اميد را براي اين تيم زنده نگه مي داشت. دفاع روي تور عالي از موسوي و غلامي اجازه نمي داد تا توپ در زمين ايران بنشيند. تيم ملي واليبال ايران به راحتي نخست بازي را 25 بر 20 به سود خود تمام کرد.

ست دوم 25-18 ايران

تيم ملي واليبال روسيه روحيه خود را در آغاز ست دوم باخته بود. آن‌ها بسيار پراشتباه کار مي‌کردند. در مقابل شهرام محمودي که به خوبي با پاس‌هاي سرعتي معروف تغذيه مي‌شد از پشت خط براي ايران امتياز مي‌گرفت. حتي تعويض پاسور روسيه هم جواب نداد و بوتکو نتوانست مهاجمانش را به خوبي تغذيه کند. روسيه به تک حمله‌هاي آشچو و ميخايلوف دلخوش کرده بود اما توپگيري عالي از مهدي مرندي ايران را در توپ‌هاي برگشتي موفق مي‌کرد. مجتبي ميرزاجانپور بدون ترديد ستاره اين ديدار بود که بارها با حملات قدرتي خود قلب دفاعي روسيه را مي‌شکافت.

سيد محمد موسوي هم در کنار عادل غلامي سد دفاعي مستحکمي براي ايران ساخته بود که بارها اسپکرهاي حريف را ناکام مي‌گذاشت. ايران ست دوم بازي را هم به راحتي با نتيجه 25 بر 18 برد.

ست سوم 25- 21 ايران

در ست سوم روسيه چيزي براي از دست دادن نداشت. آن ها دست به آب و آتش مي زدند تا يک شکست سنگين را در خانه نپذيرند. روسيه مي دانست اگر در خانه امتياز نگيرد ديگر تقريبا براي صعود به دور بعد نااميد خواهد شد.

ورانکوف سرمربي روسيه دست به تعويض زد و اسموليار و کولودينوسکي را بار ديگر به بازي فرستاد. تغيير تاکتيک هجومي روسيه در اين ست جواب داد تا آن‌ها بازي به مراتب بهتري را ارائه دهند. دو تيم تا امتياز 10 پاياپاي پيش رفتند. کواچ سعي مي کرد تا با گرفتن وقت استراحت مانع پيشروي روسيه شود در مقابل ملي پوشان ايران همچنان روي حملات ميرزاجانپور و محمودي امتياز مي گرفتند.

کوچ دست به تعويض زد و حسن صنوبر را به ميدان فرستاد. تيم ملي واليبال ايران آرايش متفاوتي در حمله گرفت. نمايش خوب تيم ملي در حمله از منطقه دو و چهار دفاع روي تور حريف را گيج کرده بود. تيم ملي واليبال ايران اين ست را هم به پيروزي پشت سر گذاشت و سه امتياز ارزشمند از روسيه گرفت.

در نهايت تيم ملي واليبال ايران موفق شد تا روسيه را براي دومين بار شکست دهد. ملي پوشان ايران در ششمين بازي خود از ليگ جهاني 2015 با نتيجه سه بر صفر و با امتيازهاي 25-20 ، 25-18 و 25- 21 روسيه را شکست دادند. تيم ملي واليبال ايران بايد در ادامه اين رقابت‌ها روز 29 خرداد از ساعت 21 در تهران به مصاف آمريکا برود.

نظر شما