شناسهٔ خبر: 57588011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

پایان ناآرامی‌ها در گرو پایان عملکرد بد مسئولان است

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

هر زمانی زمینه‌های نارضایتی مردم را از عملکرد نادرست مسئولان دوره‌های مختلف از بین ببریم، می‌توان گفت ناآرامی‌ها تمام می‌شود.
به گزارش ایرنا محمدحسین صفار هرندی طی سخنانی در مؤسسه قرآن و عترت بیت الامیر شهرری گفت: بعضی خطا‌ها در اطلاع رسانی وجود دارد. مثلاً اعلام شد اختلاس ۹۲ هزار میلیارد تومانی در پرونده فولاد مبارکه وجود داشته است، در حالی که تحقیق و تفحص مجلس این مطلب را اعلام کرده بود و اختلاسی در کار نبوده است. مثلا فولاد مبارکه می‌توانسته سود بیشتری کسب کند یا ۵۵ هزار میلیارد تومان عدم النفع فروش فولاد در غیر بورس داشتیم که بر اساس مصوبه دولت این کار صورت گرفته بود تا قیمت خودرو کاهش یابد، ولی ما در واقع با این گزارش خودزنی کردیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی، مقایسه حجاب در ایران و سایر کشور‌ها را صحیح ندانست و گفت: قضیه حجاب به معنای یک حکم شرعی و الهی در قرآن و روایات آمده و برای حکومتی که به دنبال پیاده کردن احکام الهی است، در دستور کارش قرار می‌گیرد. در کشور‌هایی که بر اساس انسان گرایی (اومانیسم) اداره می‌شود، گفته می‌شود که خانم‌ها نباید چیزی روی سر داشته باشند. در واقع در کشور‌هایی مانند فرانسه داشتن حجاب جرم است. چون حکومت آنان قائل به جدا بودن دین از حوزه اجتماعی است و لذا می‌گویند افراد نباید تظاهر دینی داشته باشند و، چون حجاب از مظاهر دین است، آن را ممنوع کردند، ولی در کشور ما قواعد بر اساس شرع مقدس است و ما می‌گوییم طبق قانون افراد باید سلوک اجتماعی اینگونه داشته باشند.
صفار هرندی در پاسخ به سؤالی درباره منشأ ناآرامی‌ها گفت: عملکرد نادرست دست اندرکاران در دوره‌های مختلف زمینه ساز بروز نارضایتی‌های مردم بوده و هر زمانی که این زمینه‌ها را از بین ببریم و دست دشمنانی را که از طریق رسانه و فضای مجازی ذهن و دل جوانان را تسخیر کرده و به خیابان می‌فرستند کوتاه کنیم، آن زمان می‌توان گفت ناآرامی‌ها پایان می‌یابد.
وی درباره فضای مجازی گفت: در چنین فضایی است که برخی افراد، آتش زدن پرچم کشور و تحقیر تیم ملی فوتبال را برای خود مقدس می‌دانند. مسئولان کشور اعلام کرده‌اند که اگر سامانه‌های خارجی قصد فعالیت دارند، باید به اعتقادات مردم و فرهنگ کشور و منافع ملت التزام داشته باشند نه اینکه نام شخصیتی مانند حاج قاسم سلیمانی، قهرمان ملی مردم را منکر بدانند و هر پیام و پستی را که نام او در آن باشد حذف کنند و دسترسی افراد را محدود کنند.
صفار هرندی در ادامه با اشاره به اینکه ایراداتی به دولت سیزدهم وارد است، اضافه کرد: دولت در روز‌های اول نگفت که سیلو‌ها خالی است و ما خزانه را خالی تحویل گرفتیم و توانست با عملکرد صحیح سیلو‌های گندم را به مقیاس ۱۲۰درصد پر کند و چنین کاری یک هنر است. الان وضعیت ذخایر کالا‌های اساسی از قبل برجام هم بهتر است و شرایط به گونه‌ای است که ده‌ها کشتی بر روی آب است. چون انبار‌های ما پر هستند و کشتی‌ها نمی‌توانند بار خود را خالی کنند. امروز دولتی بر سر کار است که بنا را بر آن نگذاشته که از چشمه خشکیده برجام استفاده کند و با هدایت رهبری قرار است از ظرفیت‌های داخلی بهره ببرد و دانشمندان جوان تاکنون کار‌های اعجاب‌آوری کرده‌اند. امروز رتبه پیشرفت علمی و فناوری و حتی رتبه اقتصادی با وجود همه مشکلات قابل مقایسه با برخی کشور‌هایی مانند ترکیه نیست که روحانی می‌گفت ما ۷۰ سال از ترکیه عقب هستیم.
صفار هرندی درباره اعدام برخی مجرمان در روز‌های اخیر گفت: بخشی از اغتشاشات کف خیابان به همت مردم، نیروی انتظامی و بسیج و هوشمندی ملت پایان یافته و حتی کسانی که به وضعیت اقتصادی اعتراض و انتقاد داشتند، صف خود را از آشوبگران جدا کردند و با دشمن همراهی نکردند. دشمن همواره به دنبال بهانه‌ای می‌گردد تا مردم، روی آرامش را نبینند. دستگاه آشوب ساز دشمن تعطیل بردار نیست و لذا به دنبال ایجاد فتنه در نهم دی است. دشمن می‌خواست ۱۶ آذر را به نفع امریکا تعطیل کند که نتیجه نگرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما