شناسهٔ خبر: 57567052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

اقدام دولت در اختصاص اعتبار به ۱۰۷ بیماری خاص بسیار ارزشمند است

امام جمعه اردبیل گفت: اقدام دولت در اختصاص اعتبار به ۱۰۷ بیماری خاص بسیار ارزشمند است.

صاحب‌خبر -

سید حسن عاملی ۱۸ آذر در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل ضمن قدردانی از دولت به جهت اختصاص اعتبار برای بیماران خاص، اظهار کرد:دولت  ۵ هزار میلیارد به ۱۰۷ بیماران خاص اختصاص داده است قبلاً تعداد بیماران خاص که دولت هزینه آنرا تامین می کرد بسیار محدود بود و صرفا پنج بیماری هموفیلی، ام اس، تالاسمی، دیالیزی و پیوند کلی مورد حمایت خواهد بود.

وی ادامه داد: برای اولین بار ۱۰۷ بیماری خاص مثل تمام سرطان ها، سکته مغزی، تمام بیماران ژنتیکی، بیماری بال پروانه ای، پرستاری در منزل، گفتار درمانی در منزل، صعب العلاج ها، بیماری های مادرزادی، شیمی درمانی و غیره مورد حمایت قرار گرفتند.

عاملی با بیان اینکه شیمی درمانی بعضی از  سرطان ها ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، ادامه داد: در گذشته دولت ۵ درصد آنرا تامین می کرد، اما الان تماماً پرداخت می کند.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: جای بسیار تاسف است که دولت فعلی برای کارهای مثبت خود قدرت تبلیغ ندارد؛ چراکه این گونه عنایت به بیماران خاص در دنیا نظیر ندارد. 

وی با اشاره به اینکه مجله آمریکایی تایم اخیراً زنان ایرانی را به عنوان قهرمانان سال2022 و رئیس جمهور اوکراین را شخصیت سال2022 معرفی کرده است، گفت: مجله آمریکایی تایم زلنسکی را که ملت خود را دم تیغ روسیه داد و کشور خود را فقط به خاطر ملحق شدن به اتحادیه اروپا به یک ویرانه تبدیل ساخت شخصیت سال و زنان ایران را قهرمانان سال ۲۰۲۲ معرفی کرد و ۹ کشور که غالباً اروپایی هستند نیز این هفته طی بیانیه ای ایران را به خاطر نقض حقوق زنان محکوم کردند، به اعتقاد آنها زنان در ایران بدبخت، بیچاره و محروم از حقوق اساسی هستند. 

عاملی افزود: کرامت زن در کشور آنها شکسته، اما با وقاحت کامل به زن محتشم ایرانی تهمت می‌زنند. 

امام جمعه اردبیل با بیان یک توصیه خطاب به کشورهای اروپایی که تهمت عدم برخورداری زنان از حقوق اساسی را به ایران می زنند، تصریح کرد: من به آنها یک توصیه خیرخواهانه دارم و آن اینکه اگر می‌خواهند درباره زن ایرانی حکم کنند اول شروط مندرج در عقدنامه ایران را که برای تمام زوجین ایرانی الزامی است بخوانند، سپس درباره زنان ایرانی حکم کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: مجله تایم که زنان ایران قهرمانان سال ۲۰۲۲ دانست، مرادش زنان محجبه نیست، آنها حجاب را بیانیه سیاسی و پرچم جمهوری اسلامی می‌دانند، مراد آنها از زنان قهرمان، زنانی هستند که روسری های خود را آتش زدند و به تعبیر دقیق مراد آنها از زنان قهرمان زنانی هستند که ۱۶ آیه حجاب قرآن را آتش زدند و با خدای متعال از سر جنگ وارد شدند.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: به خانم‌های مکشفه می‌گویم روزی خواهد رسید که خداوند از شما سوال خواهد کرد که شما چه کار کردید که دشمن من، دشمن دین من و دشمن قرآن من از شما تعریف کرد؟ و تو را قهرمان نامید؟ آن روز روز سختی خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما