شناسهٔ خبر: 57564596 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

خطیب نماز جمعه تهران:

اخلاق مدیران در ارتقای اعتماد عمومی بسیار سرنوشت ساز است

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تأکید بر اهمیت نقش اخلاق سیاسی در حیات سیاسی و اجتماعی جامعه گفت: اخلاق مدیران در ارتقای اعتماد عمومی بسیار سرنوشت ساز است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای تهران برگزار شد، با دعوت همه به ویژه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: انسان آراسته به تقوا در میدان آزمون‌های متعدد پیروز خواهد بود.

وی با اشاره به توصیه امام علی (ع) به مالک اشتر در زمان قبول مسئولیت ادامه داد: ایشان خطاب به مالک می‌فرمایند، قدرت سیاسی خطرآفرین است و باید مراقب بود، زیرا قدرت مسیر حرکت انسان را مورد تهدید قرار می‌دهد.

خطیب نماز جمعه تهران ولایت فقیه را به معنای مدیریت توامان علم و عدالت دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل کنترل آسیب‌های قدرت در نظام اسلامی، آراستگی مدیران در همه سطوح به ویژه سطوح عالی مدیریت به تقوا و علم است.

وی تأکید کرد: اگر قرآن محور حرکت باشد سه اصل کلیدی شایسته سالاری، عدالت محوری و علم مداری، وحی مداری و قرآن مداری در بالاترین سطوح از برنامه قرار می‌گیرد و قرآن مداری یعنی علم و وحی باید فصل الخطاب باشد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی و قانونی در حوزه سیاست اظهار کرد: در هر جایگاهی از مدیریت، مسئولیت ویژه‌ای داریم و باید به طور جدی مراقب باشیم و بر اساس اصول علمی، معرفتی و توحیدی در همه جا تقوای الهی را مدنظر قرار داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: عامل به اخلاق سیاسی نقش تعیین کننده در سلامت، پویایی و نشاط سیاسی جامعه دارد همانطور که در ساختار جمهوری اسلامی ایران طبق اصل سوم قانون اساسی همه مقررات و قوانین باید در چارچوب موازین اسلامی یعنی قرآن، سیره پیامبر اعظم (ص) محور باشد، عملکرد مسئولان نیز باید منطبق بر اررزش‌ها قواعد موازین و اصول اخلاق اسلامی باشد.

وی افزود: اگر نفس مهار شد و تقوا و دین در جامعه حکومت کرد، این رفتار سیاسی و اخلاقی است و می‌توان گفت که مدیریت سیاسی مبتنی بر اخلاق خواهد بود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تأکید بر اهمیت نقش اخلاق سیاسی در حیات سیاسی و اجتماعی جامعه گفت: اخلاق مدیران در ارتقای اعتماد عمومی بسیار سرنوشت ساز است. 

خطیب جمعه تهران خطاب به مدیران و مسئولان ادامه داد: اعتماد آفرینی اخلاق، فراتر از قوانین است و اعتماد مردم دستاورد عمق تعهدات عملی مسئولان به اصول اخلاقی و قواعد حکمرانی است.

ابوترابی فرد با قدردانی از سفر رئیس جمهور به سنندج و همچنین حضور در جمع مردم رباط کریم به عنوان قطب صنعتی استان تهران، خاطر نشان کرد:این تواضع و ادب، سطح اخلاق مدیران را ارتقا می‌بخشد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اخلاق اعتماد آفرین است و مدیران و مقامات در همه سطوح اخلاق، ادب، تواضع و احترام به انسان‌ها را باید به عنوان تکلیف قطعی الهی مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما