شناسهٔ خبر: 5752562 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

برگزاري مانور مقابله با آلودگي نفتي در درياي خزر

موج - مانور ملي منطقه‌اي مقابله با آلودگي نفتي در درياي خزر و ايمني و نجات روزهاي 25 و 26 خرداد در بندر انزلي انجام مي‌شود.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، سيد علي نعيمي، مدير کل بنادر و دريانوردي استان گيلان، از برگزاري مانور ملي، منطقه‌اي (جست و جو و نجات و جلوگيري از آلودگي‌هاي دريايي) در بندر انزلي در روزهاي ۲۵ و ۲۶ خرداد امسال خبر داد.
سيد علي نعيمي افزود: نمايندگاني از کشورهاي حاشيه خزر در اين مانور حضور خواهند داشت.
وي تبيين اهميت رعايت مسائل زيست محيطي، ارتقاي فرهنگ دريا و دريانوردي در کشور و کاهش زمان امداد و نجات را از اهداف اجراي اين مانور اعلام کرد.
نعيمي با تاکيد به اين‌که همه ملزم به رعايت مسائل زيست محيطي هستيم گفت: ما آلايندگي‌هاي سوختي را در بندرگاه پالايش مي‌کنيم و براي هرگونه ساخت‌وساز با انجام ارزيابي‌هاي زيست محيطي و دريافت مجوز از سازمان حفاظت محيط‌ زيست اقدام مي‌کنيم.
مدير کل بنادر و دريانوردي گيلان يادآور شد: هر سال مديران 9 بندر حاشيه خزر در اجلاسي دو روزه کنوانسيون‌هاي دريايي و آمادگي خود براي مقابله با آلودگي‌هاي نفتي و ايمني و نجات را مورد بررسي قرار مي‌دهند.
مانور ملي منطقه‌اي مقابله با آلودگي نفتي در درياي خزر و ايمني و نجات روزهاي 25 و 26 خرداد با همکاري ارگان‌هاي دريايي در بندر انزلي اجرا مي‌شود.

نظر شما