شناسهٔ خبر: 57509406 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

پرتغال-سوئیس/شگفتی اینجا رقم می‌خورد؟

در آخرین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم‌های پرتغال و سوئیس به مصاف یکدیگر می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز _سه‌شنبه پانزدهم آذرماه_ از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های پرتغال و سوئیس در ورزشگاه لوسیل شهر الظعیان به مصاف یکدیگر می‌روند.

مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های پرتغال و سوئیس

سه‌شنبه پانزدهم آذرماه، ساعت ۲۲:۳۰

ورزشگاه: لوسیل (الظعیان)

داور: سزار راموس (مکزیک)

آخرین رویارویی:

سوئیس یک- پرتغال صفر (لیگ ملت‌های اروپا)

بازی‌های اخیر (همه مسابقات):

پرتغال:

کره جنوبی ۲- پرتغال یک (جام جهانی ۲۰۲۲)

پرتغال ۲- اروگوئه صفر (جام جهانی ۲۰۲۲)

پرتغال ۳- غنا ۲ (جام جهانی ۲۰۲۲)

پرتغال ۴- نیجریه صفر (دوستانه)

پرتغال صفر- اسپانیا یک (لیگ ملت‌های اروپا)

سوئیس:

صربستان ۲- سوئیس ۳ (جام جهانی ۲۰۲۲)

برزیل یک- سوئیس صفر (جام جهانی ۲۰۲۲)

سوئیس یک- کامرون صفر (جام جهانی ۲۰۲۲)

غنا ۲- سوئیس صفر (دوستانه)

سوئیس ۲- جمهوری چک یک (لیگ ملت‌های اروپا)

پیش نمایش:

آخرین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی احتمالاً یکی از نزدیک‌ترین دیدارهای این مرحله خواهد بود. پرتغال و سوئیس در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که کاملاً به یکدیگر آشنایی دارند، چراکه در خردادماه و مهرماه سال جاری نیز در چارچوب رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا دو بار با یکدیگر بازی کرده‌اند، دیدارهایی که یک بار با پیروزی پرگل ۴ بر صفر پرتغال و یک بار با برتری یک گله سوئیس به پایان رسید.

پرتغال که با وجود شکست روز آخر مقابل کره جنوبی، به عنوان تیم نخست گروه H به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد به نظر از شانس بیشتری برای پیروزی در این دیدار و صعود به مرحله یک چهارم نهایی برخوردار است. با این حال عملکرد ضعیف این تیم در دیدار مقابل کره جنوبی ممکن است برخی از فوتبال دوستان این کشور را نسبت به بازی با سوئیس نگران کرده باشد.

علاوه بر این عملکرد ضعیف رونالدو، فوق‌ستاره این تیم در بازی با کره جنوبی و البته بازی‌های قبل باعث شده بسیاری از مردم پرتغال خواهان بازی نکردن او در ترکیب ثابت مقابل سوئیس باشند، اتفاقی جالب که بعید است فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال به آن اعتنایی کند. در سوی دیگر اما تیمی با پتانسیل بالای خلق شگفتی حضور دارد.

سوئیس که در آخرین دیدار مقابل پرتغال در لیگ ملت‌های اروپا هم سابقه شکست این تیم را دارد با عملکردی خوب در دور گروهی به عنوان تیم دوم گروه G راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. شاگردان یاکین در دور گروهی کامرون و صربستان را شکست دادند و مقابل برزیل نیز نمایش قابل قبولی داشتند و با تنها یک گل شکست خوردند.

سوئیس سال گذشته در چارچوب مسابقات جام ملت‌های اروپا، فرانسه، قهرمان جهان را در مرحله یک هشتم نهایی شکست داد و شگفتی بزرگی خلق کرد، حالا نیز با این کیفیتی که سوئیس در دیدارهای اخیر نشان داده است با توجه به آسیب پذیر بودن پرتغال بعید نیست شگفتی‌سازی سوئیس تکرار شود و به نوعی اولین شگفتی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ در آخرین دیدار این مرحله رقم بخورد.

ترکیب احتمالی:

پرتغال: دیوگو کاستا، په په، روبن دیاس، خوائو کانسلو، رافائل گوئریرو، برناردو سیلوا، روبن نوس، ویلیام کاروالیو، برونو فرناندز، خوائو فلیکس و کریستیانو رونالدو

سوئیس: یان سومر، سیلوان ویدمر، نیکو اِلوِدی، مانوئل آکانجی، ریکاردو رودریگز، گرانیت ژاکا، رمو فرولر، جبرئیل سو، ژردان شقیری، روبن وارگاس و بریل امبولو

پیش بینی نتیجه:

پرتغال یک- سوئیس یک (برد پرتغال در ضربات پنالتی)

نظر شما