شناسهٔ خبر: 57507316 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

انگلیس چهارمین تیم یک چهارم نهایی

گل نخوردن برای سنگال سخت بود

روزنامه جوان

سومین تیم بعد از هلند، آرژانتین، فرانسه و انگلیس بود که به یک چهارم نهایی راه یافت. صدرنشین گروه B که با کسب دو برد و یک تساوی به یک هشتم نهایی راه یافت و نخستین مرحله حذفی را نیز با برتری ۳ بر صفر مقابل سنگال پشت‌سر گذاشت تا چهارمین تیمی باشد که جواز حضور در یک چهارم نهایی را کسب می‌کند.

صاحب‌خبر -
سومین تیم بعد از هلند، آرژانتین، فرانسه و انگلیس بود که به یک چهارم نهایی راه یافت. صدرنشین گروه B که با کسب دو برد و یک تساوی به یک هشتم نهایی راه یافت و نخستین مرحله حذفی را نیز با برتری ۳ بر صفر مقابل سنگال پشت‌سر گذاشت تا چهارمین تیمی باشد که جواز حضور در یک چهارم نهایی را کسب می‌کند. انگلیس با ۱۵ دوره حضور در رقابت‌های جام‌جهانی تنها یک مرتبه موفق به بالابردن جام قهرمانی شده است. موفقیتی که به سالیان سال قبل باز می‌گردد. سال ۱۹۶۶ و بعد از آن، دیگر هرگز دست سه شیر‌ها جام بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی دنیا را لمس نکرد. این بار ساوگیت و شاگردانش امید زیادی به طلسم‌شکنی دارند. شاید به دلیل حضور ستاره‌های سرشناسی، چون هری کین، رحیم استرلینگ، فیل فودن، جک گریلیش، هری مگوایر و مارکوس راشفورد و شاید هم به دلیل طی‌کردن مسیری که حضور در جمع هشت تیم برتر جام چندان برای این تیم دشوار نبوده است. خصوصاً که در ترکیب تیم او حالا نفراتی، چون جود بلینگام نیز خیلی زود خود را به عنوان مهره‌های کلیدی سه شیر‌ها جا انداخته‌اند تا کار ساوت گیت برای شکستن طلسم قهرمانی انگلیس در جام جهانی محتمل‌تر به نظر برسد. 
البته که سه شیر‌ها پیشتر نیز ستاره‌های نامداری را در ترکیب خود داشتند و برتری‌هایی نیز در جام جهانی به دست آورده‌اند، اما هر بار دستشان از رسیدن به جام کوتاه مانده است. حتی در جام‌جهانی قبل نیز این تیم با همین مربی (ساوت گیت) به نیمه نهایی راه یافت، اما با قبول شکست برابر کرواسی حتی نتوانست در بین سه تیم برتر جام قرار گیرد و یک بار دیگر سرشکسته راه خانه را در پیش گرفت. 
ساوت گیت این بار امید زیادی به جبران مافات دارد. او بعد از صعود از سیاسی‌ترین گروه جام‌جهانی قطر به عنوان صدرنشین، سنگال را نیز مقتدرانه در نخستین مرحله حذفی و طی ۳۰ دقیقه با به ثمر رساندن سه گل دیدنی از سد راه برداشت تا در یک چهارم حریف فرانسه شود. مصافی که شاید سخت‌ترین بازی انگلیس تا به اینجای کار باشد. بازی که بدون شک می‌تواند یکی از دیدار‌های جذاب جام بیست و دوم باشد، اما به زعم ساوت گیت اگر انگلیس همانطور که مقابل دروازه سنگال در یک هشتم نهایی بی‌رحم بود، در مصاف با خروس‌ها نیز به همان شکل عمل کند، می‌تواند یکی از تیم‌های راه یافته به نیمه نهایی باشد. درست مثل دوره قبل در روسیه: «خوب بودیم و برابر دروازه حریف بی‌رحم. این همان رمز موفقیت و پیروزی است. جردن هندرسون و جود بلینگام که روی گل اول انگلیس هم نقش مستقیم داشتند، به عنوان دو بازیکن برجسته انگلیس در این بازی بودند و می‌توانند برابر فرانسه نیز وزنه‌های سنگینی برای تیم باشند، اما باید کندی ۲۰‌دقیقه نخست را در یک چهارم جبران کنیم، اما مهم‌ترین مسئله این است که ما گام به گام بهتر و بهتر می‌شویم. برای نمونه هندرسون که کمتر برای انگلیس گل می‌زند، برابر سنگال عالی کار کرد و مثل نخ تسبیحی بود که انسجام تیم را حفظ کرد. درست مثل یک رهبر واقعی که امیدوارم برابر فرانسه نیز نقش خود را به همین خوبی ایفا کند.»
بازی با فرانسه حالا تمام ذهن ساوت گیت را به خود مشغول کرده است. رویارویی دو بازیکن امتیازآور جام ۲۰۲۲ تا به اینجای کار هری کین، ستاره و کاپیتان تیم فوتبال انگلیس که دو گل از سه گل تیمش را وارد دروازه سنگربان چلسی کرد تا پرونده سنگال در این رقابت‌ها بسته شود، روی پنج گل تیمش تا این جای جام، تأثیر مستقیم داشته است، تنها بازیکنی که بیش از این تعداد را به نام خود ثبت کرده، کیلیان امباپه است.

نظر شما