شناسهٔ خبر: 57501098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی گلشن خبر داد؛

ارسال بیش از ۱۱ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای به سراسر کشور

زاهدان- سرپرست مدیریت جهادکشاورزی گلشن، گفت: ۱۱ هزار و ۲۵۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای از مرز شرقی مک سوخته این شهرستان به بازارهای مصرف سطح کشور ارسال می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهراب بزرگزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: منطقه مک سوخته، نقطه صفر مرزی است که هر روز صبح، خورشید زودتر از همه جای ایران، از آنجا طلوع می‌کند و تا مرز فاصله چندانی ندارد.

وی ادامه داد: مک سوخته، منطقه‌ای بی نظیر در شرقی ترین نقطه مرزی کشور است و بدلیل وجود آب شیرین زیرزمینی مرزی، فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و خصوصاً تولید محصولات گلخانه‌ای است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه سرمایه‌گذاران بومی در منطقه، سرمایه‌های خود را برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای اختصاص داده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال، احداث ۱۱ هکتار گلخانه جدید در گلشن آغاز و تاکنون ۹ هکتار از این فضاها، به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: با احداث گلخانه‌های جدید، سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای شهرستان گلشن به ۷۵ هکتار ارتقا یافته که بیش از ۹۰ درصد این گلخانه‌ها در منطقه مک سوخته قرار دارند.

بزرگزاده گفت: عمده محصولات تولیدی گلخانه‌ای منطقه خیار، بادمجان، کدو، انواع فلفل، گوجه‌فرنگی و لیموی لایم کوات است که علاوه بر بازار مصرف استان، ب ۱۱ هزار و ۲۵۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای به مناطق مختلف کشور ارسال می‌شوند.

وی با اشاره به این مطلب که کشت محصولات گلخانه‌ای برای ۷۲۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده، خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی آماده حمایت و پشتیبانی از سرمایه گزاران در حوزه‌های دامداری، کشاورزی و شیلاتی در منطقه است.

نظر شما