شناسهٔ خبر: 57500595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هواشناسی استان کرمان هشدار نارنجی صادر کرد

فعالیت سامانه بارشی در استان کرمان از امروز تا ۲۰ آذرماه

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان، از امروز(۱۴ آذرماه) تا یکشنبه آینده، ناپایداری های جوی ادامه خواهد داشت و با توجه به کاهش محسوس دمای هوا، بارش جمعه شب و شنبه در بسیاری از مناطق خصوصا ارتفاعات، مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری ایسنا، پیرو هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان کرمان، از امروز(۱۴ آذرماه) تا یکشنبه آینده، ناپایداری های جوی ادامه خواهد داشت.

براین اساس امروز بیشترین شدت بارش در نیمه غربی و شمال استان، روز سه شنبه بارش در مناطق شمالی(به ویژه اطراف زرند) و ارتفاعات مرکزی و چهارشنبه در مناطق مرکزی پیش بینی می شود.

این اطلاعیه می افزاید: پنجشنبه از شدت بارش ها کاسته شده و مجددا از بعدازظهر جمعه بارش در مناطق مرکزی و غرب استان کرمان آغاز خواهد شد.

با توجه به کاهش محسوس دمای هوا، بارش جمعه شب و شنبه در بسیاری از مناطق خصوصا ارتفاعات، مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف خواهد بود.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان آمده است: بارش برف و باران، وزش باد، بارش احتمالی تگرگ در مناطق مستعد، کاهش محسوس دما از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود. ضمن اینکه پایان فعالیت سامانه بارشی ظهر ۲۰ آذرماه جاری است.

این اطلاعیه با اشاره به اینکه نیمه شمالی و غرب  استان به ویژه شهرستان های کرمان، ارزوئیه، بافت، بردسیر، رابر، راین، زرند، سیرجان، شهربابک، فاریاب، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار و ماهان از جمله مناطق خطر هستند، می افزاید: مسدود شدن محورهای روستایی و خسارت به زیر ساخت ها به ویژه قطعی برق در روستاهای صعب العبور و سردسیر، اختلال در سفرهای بین شهری، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی پیش بینی می شود.

در این اطلاعیه پرهیز از سفرهای برون شهری، پاک سازی و لایروبی شبکه کانال ها و آب راه ها، عدم فعالیت کوه نوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداریها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و اطراف مسیل ها توصیه شده است.

"سالخورده" مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هشدار نارنجی توسط اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام شده و به فرمانداران که عضو ستاد بحران هستند، اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: همچنین هشدارهای لازم از طریق سیستم پیامکی اداره کل بحران به آب منطقه ای، آبفا و نمایندگان آنها در شهرستان ها اعلام شده است.

انتهای پیام

نظر شما