شناسهٔ خبر: 57500487 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

برزیل_کره‌جنوبی/ عبور از چشم‌بادامی‌ها، ماموریت بعدی تیته و شاگردان!

برزیل و کره‌جنوبی امشب (دوشنبه) در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی مقابل هم قرار خوهند گرفت‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سومین روز از مرحله یک هشتم نهایی برزیل و کره‌جنوبی از ساعت ۱۰:۳۰ امشب دوشنبه _ چهاردهم آذرماه _ به مصاف هم خواهند رفت.

سلسائو پس از صدرنشینی در گروه خود حالا به دنبال ادامه مسیر خود در راه کسب ستاره ششم است؛ آن سوی میدان شاگردان بنتو با صعودی معجزه‌آسا توانستند به مرحله حذفی برسند و امیدوار به نمایشی آبرومندانه مقابل برزیل هستند.

بازگشت سلسائو به قاره شانس

از آخرین قهرمانی برزیل پنج ستاره نزدیک به ۲۰ سال می‌گذرد. حالا دوباره سلسائو جام ششم را مانند قهرمانی پیشین خود، در قاره کهن جست‌وجو کند. برزیل دوره فعلی ستارگان پرتعدادی در اختیار دارد و قریب به اتفاق کارشناسان آن‌ها را شانس نخست قهرمانی جام بیست‌ودوم می‌دانند.

شاگردان تیته دور گروهی را با برد مقابل صربستان و سوئیس آغاز کردند اما در شرایطی که دیدار آخر برایشان اهمیت چندانی نداشت، مقابل کامرون تن به شکست دادند.

برزیل _ کره‌جنوبی/ عبور از چشم‌بادامی‌ها، ماموریت بعدی تیته و شاگردان!

سلطه برزیل در مصاف با آسیایی‌ها

پیش از مصاف امشب، برزیل چهار مرتبه مقابل آسیایی‌ها در جام جهانی صف‌آرایی کرده که همواره مقابل این رقبا برتر بلامنازع بوده است. چین، ژاپن، استرالیا و کره‌شمالی چهار تیم آسیایی هستند که در جام‌های جهانی برابر سلسائو به میدان رفته‌اند و همگی در پایان ۹۰ دقیقه طعم شکست را تجربه کرده‌اند.

۱۲ گل زده و تنها ۲ گل خورده سهم برزیل در این چهار مسابقه بوده که میانگین سه گل زده در هر مسابقه، عملکرد بی‌نظیر این تیم آمریکای جنوبی است.

برزیل _ کره‌جنوبی/ عبور از چشم‌بادامی‌ها، ماموریت بعدی تیته و شاگردان!

کره و سومین ماجراجویی در دور حذفی

کره‌جنوبی اگر چه این جام را با دو نمایش متوسط آغاز کرد و کمتر کسی انتظار صعودشان را می‌کشید اما با پیروزی ارزشمند در واپسین دقایق برابر پرتغال، بالاتر از غنا و اروگوئه رهسپار مرحله حذفی شد.

این سومین دفعه است که کره‌ای‌ها جواز حضور در مرحله یک هشتم را به دست آورده‌اند و آخرین بار، ۱۲ سال قبل در آفریقای جنوبی برابر اروگوئه در این مرحله تن به شکست دو بر یک دادند. حالا باید دید آن‌ها برابر یکی از مدعیان جام چه عملکردی با هدایت بنتو پرتغالی خواهند داشت.

نظر شما