شناسهٔ خبر: 57489537 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شیوا نوروزی

بلاتکلیفی کی‌روشی!

روزنامه جوان

بلاتکلیفی برای تیم‌ملی سم است، اما از آن نگران‌کننده‌تر ادامه همکاری با یک گزینه امتحان‌پس داده است. فدراسیون که فعلاً روزه سکوت گرفته و قصدی ندارد در مورد عملکرد تیم‌ملی در قطر توضیحی بدهد. کارلوس کی‌روش هم به همراه دستیاران خارجی خود ایران را ترک کرده و فعلاً کسی نمی‌داند چه آینده‌ای در انتظار تیم‌ملی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

بلاتکلیفی برای تیم‌ملی سم است، اما از آن نگران‌کننده‌تر ادامه همکاری با یک گزینه امتحان‌پس داده است. فدراسیون که فعلاً روزه سکوت گرفته و قصدی ندارد در مورد عملکرد تیم‌ملی در قطر توضیحی بدهد. کارلوس کی‌روش هم به همراه دستیاران خارجی خود ایران را ترک کرده و فعلاً کسی نمی‌داند چه آینده‌ای در انتظار تیم‌ملی خواهد بود.
مرد پرتغالی گویا جلسه‌ای در فدراسیون داشته، اما مردم انتظار داشتند کی‌روش پاسخ ابهامات آن‌ها را نیز بدهد. سرمربی حتی حاضر نشد یک نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کند و هیاهوی جام‌جهانی برای فوتبال ما به یک‌باره فروکش کرد. آخرین اظهارنظر کی‌روش در مورد تیم‌ملی کاملاً مشخص بود؛ او تمایل دارد در جام ملت‌های آسیا نیز روی نیمکت ایران بنشیند. با شرایطی که کی‌روش در این سال‌ها و به‌ویژه در این دوره در تیم کشورمان داشت باید به او حق داد که خواهان ادامه همکاری باشد، ولی گرفتن تصمیم نهایی برعهده فدراسیون است که نباید اجازه بدهد سرنوشت تیم‌ملی به مسائل دیگر گره بخورد.
جام‌جهانی برایمان تمام شده و از آنجا که حرف زدن در خصوص برنامه‌ریزی برای جام جهانی ۲۰۲۶ در فوتبال ما خنده‌دار است، فعلاً باید از جام ملت‌ها بگوییم و اینکه با خواب و خیال نمی‌توان به جایی رسید. شش ماه مثل برق و باد می‌گذرد و تا چشم برهم بزنیم باید دوباره راهی قطر شویم برای جام ملت‌های آسیا که بهترین‌های قاره در آن حضور دارند. تیم‌های موفق شرق آسیا و استرالیا، به‌علاوه حریفان پردردسر غرب قاره. اگر اخبار منتشر شده درست باشد و کی‌روش همچنان به کارش ادامه دهد، دیگر حتی نمی‌توانیم رؤیای قهرمانی داشته باشیم. مربی پرتغالی علاوه بر سه دوره جام‌جهانی، حضور در دو دوره جام ملت‌ها را نیز با ایران در کارنامه دارد، آن هم چه کارنامه‌ای! در هر دو دوره نه تنها خبری از رسیدن به جمع چهار تیم برتر قاره نبود، بلکه خیلی زود از گردونه رقابت‌ها کنار رفتیم تا معلوم شود اوضاع خراب‌تر از این حرف‌هاست. تفکرات تکراری کی‌روش تاکنون آسیب‌های زیادی به تیم کشورمان زده و هر بار نیز این مسئله به نوعی در حاشیه قرار گرفته و مطرح شدن مسائل دیگر آن را تحت‌الشعاع قرار داده است. پیرترین تیم حاضر در جام‌جهانی چطور قرار است در جام ملت‌ها مقابل کره، ژاپن و استرالیا قدعلم کند؟
مربی پرتغالی تنها به چند بازیکن مورد علاقه خود اعتماد دارد و در برابر ایجاد تغییرات به شدت مقاومت می‌کند. بازی‌های قطر به همه ثابت کرد که فاکتور‌های غیرفنی در انتخاب ترکیب اصلی تأثیرگذار هستند. کی‌روش هیچ‌وقت اشتباهاتش را نمی‌پذیرد و بر تکرار آن‌ها نیز تأکید دارد، حتی اگر اشتباهاتش به شکست تیم‌ملی ختم شود.
کی‌روش سال‌ها در فوتبال ماست و حرفش را با حمایت فدراسیون به کرسی می‌نشاند. موفقیت در جام‌جهانی بهانه به کارگیری مجدد او از سوی فدراسیون بود، اما حالا که به جایی نرسیدیم و موقعیت طلایی را از کف دادیم، دیگر چه بهانه‌ای برای تمدید قرارداد مرد پرتغالی وجود دارد؟
حالا این انتظار وجود دارد که مهدی تاج در مورد عملکرد تیم‌ملی پاسخگو باشد و تکلیف نیمکت را خیلی زود روشن کند. هرچند شنیده‌ها حاکی از آن است که کی‌روش می‌ماند تا این سؤال همچنان در ذهن علاقه‌مندان به تیم ملی نقش ببندد که قرار است به یک مربی چند بار و چند سال زمان داده شود تا متوجه شویم که نه اعتقادی به جوانگرایی دارد و نه بازی هجومی.

نظر شما