شناسهٔ خبر: 57487616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پرونده قضایی ۱۶ ساله "تاناکورای" ارومیه به سازش ختم شد

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی گفت: پرونده قضایی ۱۶ ساله بازارچه "تاناکورای" ارومیه به سازش ختم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ناصرعتباتی در جلسه بررسی پرونده قضایی مرتبط با بازارچه "تاناکورای" ارومیه، اظهار داشت: حسب رسیدگی‌های صورت گرفته در محاکم ارومیه حکم قلع و قمع بیش از 400 دهنه مغازه در بازارچه ارومیه که در زمین متعلق به محکوم له بنا شده‌اند صادر و چندین سال است که حکم آماده اجرا است.

وی افزود: تلاش‌های زیادی در طول سالیان گذشته برای حل مسالمت‌آمیز این پرونده صورت گرفته بود و موضوع در شورای تامین استان هم مطرح شده بود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی، عنوان کرد: در راستای حل مشکل که تعداد کثیری از همشهریان و خانواده های آنها را تحت تاثیر قرار داده بود بازدید از محل متنازع فیه به عمل آمد و متعاقب آن چندین جلسه با طرفین و وکلای آنها و مسئولان شهرداری ارومیه برگزار شد و پیشنهادات مختلف طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری چندین جلسه و تعیین هیئت کارشناسی 5 نفره بالاخره امروز توافق بین طرفین با وساطت مسئولان قضایی استان حاصل شد و پس از 16 سال این پرونده قضایی ختم به مصالحه و توافق شد.

عتباتی گفت: با توافقی که بین محکوم له پرونده و طرف مقابل حاصل شد، قلع و قمع و تخریب مغازه ها و غرفه های بازارچه تاناکورا منتفی و مقرر شد تا مبلغ تعیین شده هیئت 5 نفره کارشناسی با اعمال تخفیفاتی که محکوم له با درخواست مسئولین قضایی استان اعمال کرد، در حق مالک زمین‌های تاناکورا پرداخت و ایشان هم اسناد لازم را برای غرفه داران تنظیم کنند.

انتهای پیام/

نظر شما