شناسهٔ خبر: 57478786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد؛

تحقق ۷۵ درصدی تعهد اشتغالزایی در خراسان جنوبی

اشرفی گفت: تعهد اشتغال امسال خراسان جنوبی ۱۳ هزار و ۶۹۳ فرصت شغلی بوده که تاکنون ۷۵ درصد آن محقق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی امروز یکشنبه (۱۳ آذر) در کارگروه اقتصادی استان اظهار کرد: مجموع تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سال جاری ۱۳ هزار و ۶۹۳ نفر بوده که تاکنون ۱۰ هزار و ۳۱۲ فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۷۵ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است، افزود: ۳۴ دستگاه اجرایی استان در زمینه ثبت اشتغال در سامانه رصد فعالیت دارند.

 

وی ادامه داد: خراسان جنوبی در زمینه ثبت اشتغال ایجاد شده و صحت سنجی جزو استان‌های برتر کشور است.

 

اشرفی با بیان اینکه تاکنون سه هزار و ۱۹۹ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به کمیته های فنی اعلام شده است، افزود: از این تعداد تاکنون به سه هزار و ۱۴۸ طرح اشتغال بالغ بر ۴۱۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که با اجرای این طرح ها برای هفت هزار و ۲۸۲ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی درخواست کرد کمیته های نظارت شهرستانی بر روند اجرای طرح های اشتغال نظارت بیشتری داشته باشند.

 

۱۱۵۲ مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی صادر شد

وی از صدور هزار و ۱۵۲ مجوز طرح مشاغل خانگی در استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: از این تعداد، ۸۹۳ مجوز مشاغل خانگی به صورت مستقل و ۲۵۵ مجوز به صورت پشتیبان حقیقی صادر شده است.

 

اشرفی با بیان اینکه مجموع اعتبارات ابلاغی مشاغل خانگی در استان را ۸۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال ۶۱۵ طرح مشاغل خانگی با مبلغ ۵۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بانک های عامل معرفی شدند که از این تعداد به ۲۳۳ طرح تسهیلاتی بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی عنوان کرد: میانگین پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۲۰ درصد بوده است که یکی از دلایل آن ابلاغ دیر هنگام تسهیلات بانک کشاورزی است.

 

ابلاغ هزار و ۲۸۰ میلیارد تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ اشتغال به استان

مجتبی شریعتی‌فرد، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی هم در این جلسه از ابلاغ هزار و ۲۸۰ میلیارد تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ اشتغال به استان خبر داد و گفت: این تسهیلات در بین ۱۲ دستگاه اجرایی متولی استان توزیع شد که بیشترین مبلغ با ۱۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص یافته است.

 

وی در ادامه بیان کرد: اولویت پرداخت این تسهیلات در مناطق محروم، طرح های دانش بنیان و حوزه تعاونی ها است.

 

شریعتی‌فرد در پایان افزود: ۳۰ درصد تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ می توان در زمینه تثبیت اشتغال و مابقی باید در زمینه ایجاد اشتغال پرداخت شود.

 

 

پایان پیام/375

نظر شما