شناسهٔ خبر: 57473595 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار جام جهانی فوتبال 2022 - قطر

صاحب‌خبر -
 
 
گل چشمی در میان گل‌های باور نکردنی جام جهانی 
پس از پایان مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، صفحه رسمی جام جهانی پوستری با عنوان «چند قاب از گل‌های باورنکردنی جام جهانی» را منتشر کرد. در میان این گل‌ها تصویر گل روزبه چشمی به تیم ملی ولز نیز دیده می‌شود.‌هافبک تیم ملی ایران در هشتمین دقیقه از وقت‌های تلف شده با شوتی از پشت محوطه جریمه دروازه ولز را باز کرد تا ایرانی‌ها سه امتیاز این دیدار را از آن خود کنند. در میان گلزنان آسیایی این پوستر گل سالم الدوساری به آرژانتین و گل گوئه سونگ چو به غنا دیده می‌شود.
انگلیس و اسپانیا بهترین خط حمله‌های جام جهانی 
با اعلام فیفا، انگلیس و اسپانیا با ثبت ۹ گل در دور گروهی بهترین تیم‌های مرحله گروهی این مسابقات از حیث گلزنی بودند. شاگردان گرت ساوتگیت با برتری ۶ بر ۲ مقابل ایران و ۳ بر صفر مقابل ولز توانستند ۹ گل را در دو بازی به ثمر برسانند. سه شیرها در بازی با آمریکا به تساوی بدون گل دست یافتند. تیم ملی اسپانیا نیز به لطف برتری ۷ بر صفر مقابل کاستاریکا، تساوی یک بر یک با آلمان و شکست ۲ بر یک مقابل ژاپن توانست ۹ بار گلزنی کند و از این حیث با انگلیس برابر است. دیگر تیم‌های موفق جام جهانی پرتغال، آلمان و فرانسه با ۶ گل زده بودند که در عین ناباوری، آلمان جایی در بین تیم‌های منتخب و حاضر در دور یک هشتم نهایی ندارد.
آلمان‌ها برنامه‌ای برای اخراج فلیک ندارند 
بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی «اسپورت وان» آلمان؛ اخراج فلیک از سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال آلمان مورد بحث اتحادیه فوتبال آلمان نیست و این مربی آلمانی همچنان از اعتماد مسئولان این اتحادیه برخوردار است و مورد احترام اکثریت بازیکنان این تیم هم هست. با این وجود، برند نیودورف رئیس‌اتحادیه فوتبال آلمان انتظار دارد که فلیک در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات تیمش را که منجر به عملکرد ضعیف مانشافت در جام جهانی قطر شد، حل و در جلسه‌ای که قرار است هفته آینده برگزار شود، راه‌حل‌های ممکن را برای یورو 2024 ارائه کند. 
ابتلای سرمربی سنگال به بیماری در آستانه بازی با انگلیس
سرمربی تیم ملی فوتبال سنگال به دلیل بیماری در تمرینات و نشست خبری این تیم پیش از بازی با انگلیس غایب بود. تیم ملی فوتبال سنگال امشب در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف انگلیس می‌رود.
نشست خبری این مسابقه دیروز در حالی برگزار شد که «آلیو سیسه» سرمربی سنگال در نشست حضور نیافت. به جای سیسه، «رجیس بوگارت» دستیار او به نشست آمد و اعلام کرد که سرمربی سنگال در ۴۸ ساعت گذشته به بیماری مبتلا شده است.
بوگارت که در غیاب سیسه وظیفه برگزاری تمرینات سنگال را هم برعهده داشت، اظهار امیدواری کرد که سیسه به بازی امروز مقابل انگلیس برسد.
رنار به شایعه جدایی خود از عربستان پایان داد 
تیم ملی فوتبال عربستان شروع خیره‌کننده‌ای در جام جهانی ۲۰۲۲ داشت و توانست در گام نخست آرژانتین را شکست دهد اما در دو بازی بعدی خود برابر لهستان و مکزیک شکست خورد و همین باعث شد تا هرو رنار، سرمربی تیم با انتقادهای زیادی مواجه شود.بسیاری از روزنامه‌ها و رسانه‌های عربستانی به انتقاد از هرو رنار پرداختند و براین باور بودند که او سبک تیمش را در بازی برابر لهستان و مکزیک تغییر داد و از طرف دیگر هم اعتقادی به تغییر در ترکیب نداشت و همین باعث مصدومیت و خستگی بازیکنان اصلی شد.در روزهای اخیر حتی عده‌ای خواستار اخراج این مربی باتجربه فرانسوی شدند اما او اعلام کرد که به کار خود ادامه خواهد داد. رنار در جدیدترین پست خود نوشت: از هواداران عربستان به ویژه آن‌هایی که برای حمایت از تیم به دوحه آمدند تشکر می‌کنم و البته از همه مردم عربستان به خاطر این حمایتی که از ما داشتند تشکر می‌کنم. همه این لحظات شیرین در حافظه من باقی خواهد ماند. به زودی شما را می‌بینم.
سوارس: فیفا همیشه با ما مشکل دارد 
اروگوئه با نتیجه ۲ بر صفر تیم غنا را شکست داد اما در این گروه به مقام سوم دست یافت و به دور حذفی نرسید. لوئیس سوارس بعد از دیدار با غنا گفت: ضربه پنالتی پرتغال در دیدار با ما اشتباه بود. در این دیدار نیز پنالتی روی نونیز گرفته نشد. فیفا و کمیته داوران باید توضیح دهند که تصمیماتشان بر چه اساسی است. بعد از بازی می‌خواستم فرزندانم را ببینم اما نمایندگان فیفا اجازه ندادند. هر چند برای تیم ملی فرانسه این‌طور نبود. فکر می‌کنم اروگوئه به نفوذ بیشتری در فیفا نیاز دارد. فیفا همیشه با اروگوئه مشکل دارد.
مصدومان زیاد در تیم ملی برزیل
مهاجم و مدافع تیم ملی فوتبال برزیل به دلیل مصدومیت نمی‌توانند برزیل را در ادامه مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همراهی کنند. منابع نزدیک به ژسوس و تیم ملی برزیل تأیید کرده‌اند که این بازیکن بازی‌های باقیمانده جام جهانی را از دست خواهد داد. همچنین الکس تلیس هم که در دقیقه 54 بازی با کامرون، به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو زمین بازی را ترک کرد نیز قادر به همراهی برزیل در ادامه بازی‌های جام بیست‌ودوم نخواهد بود. در کنار این به نظر می‌رسد برزیل برای بازی با کره جنوبی، نیمار و الکس ساندرو را که با مصدومیت‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند، در اختیار نخواهد داشت. 
احساس امنیت بیشتر هواداران زن
 به لطف ممنوعیت مشروبات الکلی
بسیاری بر این باورند که جام جهانی 2022 قطر باید به‌عنوان الگویی برای بازی‌های فوتبال در جاهای دیگر باشد. بسیاری از زنان گفته‌اند که ممنوعیت فروش مشروبات الکلی توسط قطر در ورزشگاه‌های فوتبال و در نزدیکی این ورزشگاه‌ها به کاهش جو خصمانه مرتبط با این بازی کمک کرده است. خانم اِلی مولوسون 19 ساله که کارزار «HerGameToo » را اداره می‌کند در گفت‌وگو با نشریه «تایمز» انگلیس گفت: باید بگویم آمدن به این‌جا (قطر) یک شوک واقعی برای من بود. من هیچ نوع تماس، آزار و اذیت کلامی یا تبعیض جنسی را در این‌جا ندیدم و تجربه نکردم. این در حالی است که قطر به دلیل ادعای «تبعیض» علیه زنان مورد بررسی موشکافانه شدید قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که بسیاری از هواداران زن، ورزشگاه‌ها را میهمان‌نوازتر و پذیراتر از آنچه انتظار می‌رفت، یافته‌اند، مخصوصاً با جوی که در جام جهانی به‌دقت مدیریت شده است. اکنون بسیاری دیگر از طرفداران زن بریتانیایی در کنار مولوسون معتقدند که این دوره از جام جهانی باید به‌عنوان الگویی برای بازی‌ها و فرهنگ فوتبال در بریتانیا باشد. مولوسون تصریح کرد: من هیچ یک از آزار و اذیت‌هایی را که در انگلیس تجربه کرده‌ام، در این‌جا (قطر) تجربه نکردم. نمی‌دانم آنها چگونه به این امنیت رسیده‌اند، اما این یک محیط شگفت‌انگیز برای تجربه کردن است. پدر مولوسون که به دلیل ترس‌های اولیه‌اش از دختر خود خواسته بود تا در سفر به قطر او را همراهی کند نیز گفت: من در درجه اول برای مراقبت از اِلی به این‌جا آمدم، اما صادقانه باید بگویم که نیازی به این کار نبود.
رکوردشکنی دنی آلوس ۳۹ ساله در ترکیب برزیل
دنی آلوس در ۳۹ سالگی رکورد جدیدی در تیم ملی برزیل ثبت کرد. این بازیکن در دیدار با کامرون از ابتدا در ترکیب تیمش قرار گرفت تا مسن‌ترین بازیکن تاریخ برزیل در جام جهانی لقب گیرد. او همچنین اکنون مسن‌ترین بازیکن برزیلی است که در جام جهانی بازوبند کاپیتانی سلسائو را بر بازو می‌بندد.پیش از این تیاگو سیلوا، مدافع ۳۸ ساله در همین جام جهانی رکورد مسن‌ترین بازیکن برزیل در جام جهانی را به نام خود ثبت کرد. همچنین دنی آلوس به رکورد ۱۲۵ بازی رسمی با برزیل رسید و در رده دوم بیشترین بازی در تیم ملی برزیل ایستاد. کافو، کسی است که بیشترین حضور را در برزیل با ۱۴۲ بازی دارد.
شقیری دستاورد مسی و رونالدو را تکرار کرد 
تیم ملی فوتبال سوئیس در دیدار برابر صربستان توانست با نتیجه سه بر دو به پیروزی دست پیدا کند و راهی دور بعد شود. ژردان شقیری، بازیکن سرشناس سوئیسی یکی از گل‌های تیمش را در این بازی به ثمر رساند.شقیری با گلزنی در این بازی دستاورد لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را تکرار کرد. این برای سومین جام جهانی پیاپی است که این بازیکن موفق به گلزنی می‌شود تا به همراه مسی و رونالدو تنها بازیکنانی باشند که چنین رکوردی را در کارنامه دارند. البته رونالدو رکوردی فوق‌العاده در این زمینه دارد و توانسته در ۵ جام جهانی گلزنی کند این درحالی است که مسی هم در ۵ جام جهانی پاس گل داده است و از این حیث رکوردی بی‌نظیر در تاریخ جام جهانی به نام خود به ثبت رسانده‌اند.

 

نظر شما