شناسهٔ خبر: 57470671 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

کمیاب ترین خودرو های کلکسیون اتومبیل نیکلاس کیج

صاحب‌خبر -

نیکلاس کیج صاحب یکی از جذاب ترین کلکسیون های خودرو در میان تمام بازیگران هالیوودی است. در این کلکسیون خودروهای فوق‌العاده کمیابی از بوگاتی، فراری، لامبورگینی و… قابل مشاهده هستند.

نیکلاس کیج زمانی یکی از پرطرفدارترین بازیگران هالیوود بود و حضورش در یک فیلم به معنای فروش فوق‌العاده و موفقیت آن به شمار می‌رفت. در میان فیلم‌های سینمایی او می‌توان بلاک باسترهای خاطره‌انگیزی نظیر Gone in 60 Seconds یا فیلم‌های درام تاثیرگذاری چون Leaving Las Vegas را پیدا کرد.

موفقیت‌های پی در پی او در عرصه بازیگری بین سال‌های 1996 تا 2011 ارزش 150 میلیون دلاری را برای او در پی داشت که بخشی از آن صرف خرید مجموعه‌ای شگفت انگیز از خودروهای اسپرت و کلاسیک بسیار کمیاب شد.

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا در کنار هم نگاهی داشته باشیم به تعدادی از کمیاب ترین خودروهای کلکسیون اتومبیل این بازیگر سرشناس هالیوودی.

کمیاب ترین خودرو های کلکسیون نیکلاس کیج

Ferrari 275 GTB/4

فراری 275 فراری 275

یکی از خاص‌ترین خودروهای کلکسیون نیکلاس کیج، Ferrari 275 GTB/4 است که نخستین محصول فراری با موتور شگفت‌انگیز 12 سیلندر این کمپانی به شمار می‌رود. این خودرو با حداکثر قدرت 300 اسب بخار در دور موتور 8000 دور بر دقیقه قادر به دستیابی به حداکثر سرعت 166 مایل بر ساعت بود و یکی از سریع‌ترین خودروهای آن زمان به شمار می‌رفت.

نیکلاس کیج پس از خرید این خودرو اقدام به بازطراحی آن کرد تا شکوه و شوکت پیشین این خودروی کلاسیک را به آن بازگرداند.

Ferrari 250 GT California Spyder

کلکسیون خودرو نیکلاس کیج کلکسیون خودرو نیکلاس کیج

نیکلاس کیج را باید یکی از هواداران سرسخت اسب خشمگین ایتالیایی بنامیم؛ چرا که دومین خودروی شگفت‌انگیز کلکسیون او نیز یک فراری است که بین سال‌های 2003 تا 2007 در تصاحب کیج قرار داشت.

این خودروی کلاسیک با شماره شاسی 1501GT و با رنگ مشکی براق و تریم داخلی مشکی در اختیار او قرار داشت. فراری نیکلاس کیج در سال 1972 به آمریکا وارد شد و پس از سه دست چرخیدن سرانجام به این بازیگر رسید.

Porsche 356

پورشه 356 پورشه 356

علاوه بر دو خودروی فراری فوق‌العاده‌ای که بالاتر به آن‌ها اشاره شد، نیکلاس کیج همچنین صاحب یک پورشه 356، یکی از مطرح‌ترین مدل‌های پورشه در طول تاریخ هم بوده است. این بازیگر یک مدل 1955 از این Porsche 356 Speedster به رنگ سفید و با تودوزی روشن را در اختیار داشت و در رویدادهای خاص سوار بر آن ظاهر می‌شد.

خودروی پورشه 356 به محض عرضه به بازار آمریکا با اقبال فوق‌العاده‌ای روبرو شد. از مهم‌ترین دلایل این موفقیت می‌توان به موتور قدرتمند این خودرو که توانایی شرکت در مسابقات رانندگی را داشت، در کنار طراحی جذاب و خاطره‌انگیزش اشاره کرد.

Jaguar XKSS by Lynx Engineering

کلکسیون خودرو نیکلاس کیج کلکسیون خودرو نیکلاس کیج

یکی دیگر از خودروهای فوق‌العاده کلکسیون نیکلاس کیج، یک جگوار XKSS است که به عنوان اسپین آفی از خودروی مطرح D-Type این برند توسط کمپانی Lynx Engineering انگلستان رونمایی و معرفی شد.

کیج البته این خودروی خود را حوالی سال 2011 یا 2012 در یک حراجی با قیمت 660 هزار دلار به فروش رساند.

 Lamborghini Miura P400 SVJ

لامبورگینی میورا لامبورگینی میورا

فراری تنها برند خودروسازی ایتالیایی نیست که نیکلاس کیج به آن علاقمند است؛ چرا که در کلکسیون او می‌توان چندین مدل لامبورگینی هم پیدا کرد. گل سرسبد لامبورگینی‌های نیکلاس کیج، مدل Miura P400 SVJ سال 1971 است که زمانی یکی از پرطرفدارترین خودروها در میان کلکسیونرها به شمار می‌رفت.

نیکلاس کیج این لامبورگینی شگفت‌انگیز را در سال 1997 و در یک حراجی با قیمت حدودا 427 هزار دلار، یعنی دو برابر ارزش واقعی این خودرو، خریداری کرده و به کلکسیون خود اضافه کرد.

Bugatti Type 57C Atalante

بوگاتی 57 سی بوگاتی 57 سی

یکی از جذاب‌ترین اتومبیل‌های حاضر در کلکسیون خودرو نیکلاس کیج، بوگاتی 57C Atalante است که توسط پسر اتوره بوگاتی، جین، با طراحی شبیه به خودروهای مسابقه‌ای ایندی هری میلر به بازار عرضه شده بود. این خودرو در دهه 50 میلادی در مدل دو نفره کوپه به ایالات متحده وارد شد و پس از چند دست چرخیدن عاقبت سر از کلکسیون نیکلاس کیج درآورد.

این بازیگر سرشناس هالیوودی در اواخر دهه 90 میلادی این خودرو را در وضعیتی فوق‌العاده خریداری کرد و در مزایده‌ای در سال 2002 به یک کلکسیونر استرالیایی فروخت.

Rolls-Royce Silver Cloud III Convertible

کلکسیون خودرو نیکلاس کیج کلکسیون خودرو نیکلاس کیج

نیکلاس کیج بارها نشان داده که طرفدار فرهنگ و معماری انگلیسی‌هاست و به همین جهت چندین دستگاه خودروی رولز رویس را در کلکسیون خود دارد. یکی از کمیاب‌ترین خودروهای رولز رویس او یک مدل سیلور کلاود 3 کانورتیبل است که بر اساس گزارشات، این بازیگر آمریکایی دو دستگاه از آن را در اختیار داشته است.

یکی از این دو دستگاه، مدل 1964 بود که یکی از 25 نمونه ساخته شده آن در دنیا با فرمان سمت چپ به شمار می‌رود! همچنین دومین مدل از رولز رویس‌های سیلور کلاود 3 کانورتیبل نیکلاس کیج هم یک دستگاه مدل 1963 بود که تا سال 2008 در تملک این بازیگر هالیوودی قرار داشت.

Lamborghini 350 GT

لامبورگینی 350 جی تی لامبورگینی 350 جی تی

لامبورگینی 350 جی تی تنها در 120 دستگاه تولید شد. این خودرو موتوری 3.5 لیتری V12 داشت و قادر به تولید توانی معادل 270 اسب بخار بود. این لامبورگینی قدرتمند همچنین می‌توانست به حداکثر سرعت 158 مایل بر ثانیه برسد.

لامبورگینی 350 جی تی نخستین تلاش فروچیو لامبورگینی در تولید خودروهای اختصاصی خود پس از نارضایتی از خرید خودروی فراری به شمار می‌رود که آغازگر مسیر فوق‌العاده یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین برندهای تولید ابرخودرو در دنیا شد.

اطلاعات دقیقی از لامبورگینی نیکلاس کیج در دست نیست. با این وجود بسیاری افراد معتقدند او این خودرو را در سال 2002 با قیمت باورنکردنی 90 هزار دلار به فروش رساند. این در حالی‌ست که مدلی دقیقا مشابه با خودروی نیکلاس کیج در سال 2022 در یک حراجی 742 هزار دلار قیمت خورد.

Lamborghini Diablo VT Alpine

کلکسیون خودرو نیکلاس کیج کلکسیون خودرو نیکلاس کیج

بسیاری علاقمندان دنیای خودرو معتقدند لامبورگینی‌های مدرن، آن جذابیت همیشگی خود را از دست داده‌اند و دیگر مثل قبل ابرخودروهایی خاص به شمار نمی‌روند! البته این قضیه در خصوص لامبورگینی دیابلو صدق نمی‌کند؛ چرا که این اتومبیل با موتور 6 لیتری V12 خود یک هیولای رام‌نشدنی و گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقمندان به خودروهای قدیمی به شمار می‌رود.

نمونه‌ای نارنجی رنگ از این خودرو در کلکسیون نیکلاس کیج حضور داشت که یکی از شش دستگاه دیابلو وی تی تولید شده در این رنگ به شمار می‌رود. همانند بسیاری خودروهای دیگر، این بازیگر سرشناس هالیوودی دیابلو را نیز برای مدت چند سال نگهداری کرد و سپس به فروش رساند.

Bugatti Type 101 Coupe by Van Antem

بوگاتی تیپ 101 بوگاتی تیپ 101

پایان‌بخش لیست خودروهای کلکسیون نیکلاس کیج هم یک بوگاتی جذاب دیگر است که حتی برخی از پیگیرترین کلکسیونرهای دنیا نیز در تصاحب آن ناکام مانده‌اند. کیج صاحب یکی از شش دستگاه بوگاتی تیپ 101 کوپه تولید شده در تاریخ است که اهمیت تاریخی باورنکردنی‌ای دارد.

این خودرو در سال 1959 وارد آمریکا شد و پس از چندین بار خرید و فروش شدن سرانجام تحت تملک نیکلاس کیج قرار گرفت. با این وجود، کیج این خودرو را در سال 2003 به فروش رساند.

نظر شما