شناسهٔ خبر: 57462865 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۰ هزار بیمه شده غیر فعال در آذربایجان غربی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: ۲٠ هزار بیمه شده غیر فعال صندوق بیمه اجتماعی در این استان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

محمودیان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی با بیان اینکه ۲۰ هزار بیمه شده غیر فعال در استان داریم، گفت: کل بیمه شده این صندوق در استان ۱۵۰ هزار نفر است، ۵۷۰۰ نفر مستمری بگیر، ۳۵۰۰ خانواده متوفی و ۱۵۰۰ نفر از کار افتاده تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹۰ کارگزاری در استان فعال است که از این تعداد ۲۰ کارگزاری در ارومیه است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان میزان استقبال بانوان از بیمه کشاورزان و عشایر را در استان ۳۹ درصد عنوان کرد و این کاهش استقبال را یک مشکل جدی دانست.

محمودیان با اشاره به نقش خیرین در پرداخت حق بیمه افراد مستمند افزود: متاسفانه جایگاه خیرین در این زمینه در آذربایجان غربی کمرنگ است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: طی تفاهم نامه‌ای که بین فنی حرفه‌ای و صندوق منعقد شده مقرر شده تمام بیمه شده‌های صندوق از دوره‌های مهارت آموزی با اعطای کارت فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه صندوق اجتماعی در مناطق محروم و مرزی استان بشدت کم است، گفت: شهر‌های بوکان، مهاباد، خوی، ارومیه بیشترین ضریب نفوذ بیمه را در استان به خود اختصاص داده اند.

نظر شما