شناسهٔ خبر: 57459411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد؛

«زنگ پژوهش و فناوری» در مشهد نواخته شد

مشهد ـ زنگ هفته پژوهش و فناوری در آموزشگاه شهید حسن جلال آبادی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد مقدس در جمع دانش آموزان و با حضور مسئولین نواخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صبح شنبه آئین استانی نواختن زنگ هفته پژوهش و فناوری در آموزشگاه شهید حسن جلال آبادی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد مقدس در جمع دانش آموزان آموزشگاه و با حضور دهقانی معاون استاندار، داوری فرماندار مشهد، شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از مسولان استانی برگزار شد.

در این مراسم امیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: دانش آموزی پژوهنده خواهد شد که معلم و آموزگار پژوهشگر داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در عرصه تحقیق و پژوهش اقدامات خوبی در آموزش و پرورش استان انجام شده است و نظیر پژوهشکده عباس زادگان مشهد کمتر در کشور دیده می‌شود.

وی افزود: در دوران کرونا آموزش فراگیر و حضور پژوهشگران امکان پذیر نبود و پژوهش‌ها با رکود مواجه شد، اما امیدواریم امسال عقب ماندگی‌ها را با تلاش وافر و فزاینده همکاران جبران کنیم.

شوشتری ادامه داد: در حقیقت در دو ماه گذشته آموزش و پرورش بیشتر گرفتار فعالیت‌های گوناگون اداری بود و از هم اکنون فعالیت‌های اصلی شروع می‌شود، پس به طور جدی باید وارد صحنه شد و اگر در برابر خواسته‌ها و مطالبات جامعه آموزگاران با جدیت ورود نکنیم عذر و بهانه‌ای نخواهیم داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این روز و این زنگ نقطه عطفی برای شروع فعالیت‌های ارزشمند پژوهشی در سراسر استان و برگزاری نشست‌های پژوهشی با ۱۵ هزار همکار پژوهشگر و ۷۰ هزار دانش آموز پژوهنده ای است که با پژوهشکده عباس زادگان ارتباط داشته و دارند و پژوهش‌های آن‌ها در این پژوهشکده موجود است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی شده تا همه دانش آموزان و همکاران بتوانند از پژوهش‌ها و کتاب‌های ارزشمند موجود در پژوهشکده استفاده کرده و بهره ببرند.

شوشتری گفت: ان شا الله با اراده استوار بتوانیم شاهد جهش‌های بزرگ پژوهشی در آینده باشیم.

نظر شما